Zájem o RTB rekordně roste, meziročně až o stovky procent

04. únor 2014 11:14 0 komentářů

Internet Billboard, česká technologická špička v online reklamních technologiích, hlásí rekordní leden 2014 na českém trhu v iBILLBOARD RTB. Meziročně ve stovkách procent vzrostly objemy zobrazované reklamy i proinzerovaných peněz. Výrazně stoupl i podíl DSP systémů na obratu.

V lednu 2013 se prostřednictvím iBILLBOARD RTB v ČR proinzerovalo 56 tisíc Kč. V lednu 2014 bude proinzerováno více než 700 tisíc korun (nárůst o více než 1200 procent). Podíl DSP (Demand Side Platform, tedy platforma pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru) stoupl z 36 procent v lednu 2013 na 96 procent (nárůst o 263 procent). Rekordního obratu přitom bylo dosaženo v průměru na pouhých 3 procentech dostupného reklamního prostoru.

Vzrostlo hlavně i průměrné eCPM (efektivní cena za tisíc zobrazení inzerátu) inzerentů, meziročně o 42 %, což ukazuje na zdravý vývoj, který souvisí s nárůstem konkurence nad dostupným prostorem a odrazem tržní ceny reklamního prostoru prodávaného přes automatizované nákupní platformy.

Na rekordních výsledcích se podílí možnosti nástrojů, které Internet Billboard na trhu online reklamy nabízí (AdServer, Yield optimizer a samotné RTB), a také správné obchodní strategie.

Klasická display reklama oproti výkonnostním formátům

Je dobré vědět, že dnes na klasickou display reklamu narážíme méně. Výrazně se aplikují výkonově orientované formáty a běžný návštěvník si toho nevšimne. Není viditelné, kam zobrazený banner patří a není jasný způsob, komu se daná reklama zobrazí.

Mezi nástroje zvyšování výkonu patří hlavně formy retargetingů (zobrazení v závislosti na tom, co návštěvník hledal či kde byl, než přišel na cílovou stránku s reklamou) a také prediktivní behaviorální cílení, které zobrazuje reklamu návštěvníkovi dle toho, co o něm ví.

Tyto nástroje vedou k oboustranné spokojenosti. Inzerent získává lepší odezvu na kampaň, majitel webu vydá výrazně méně prostoru, který může prodat více inzerentům. V nedávno zveřejněné infografice o českém internetu je zmínka, že CTR (proklikovost) meziročně výrazně stoupla. Svůj podíl na tom má i display reklama, tím, že se stále více zobrazuje ve správnou chvíli (a také správným lidem).


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů