Zájem o RTB rekordně roste, meziročně až o stovky procent

04. únor 2014 11:14 0 komentářů

Internet Billboard, česká technologická špička v online reklamních technologiích, hlásí rekordní leden 2014 na českém trhu v iBILLBOARD RTB. Meziročně ve stovkách procent vzrostly objemy zobrazované reklamy i proinzerovaných peněz. Výrazně stoupl i podíl DSP systémů na obratu.

V lednu 2013 se prostřednictvím iBILLBOARD RTB v ČR proinzerovalo 56 tisíc Kč. V lednu 2014 bude proinzerováno více než 700 tisíc korun (nárůst o více než 1200 procent). Podíl DSP (Demand Side Platform, tedy platforma pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru) stoupl z 36 procent v lednu 2013 na 96 procent (nárůst o 263 procent). Rekordního obratu přitom bylo dosaženo v průměru na pouhých 3 procentech dostupného reklamního prostoru.

Vzrostlo hlavně i průměrné eCPM (efektivní cena za tisíc zobrazení inzerátu) inzerentů, meziročně o 42 %, což ukazuje na zdravý vývoj, který souvisí s nárůstem konkurence nad dostupným prostorem a odrazem tržní ceny reklamního prostoru prodávaného přes automatizované nákupní platformy.

Na rekordních výsledcích se podílí možnosti nástrojů, které Internet Billboard na trhu online reklamy nabízí (AdServer, Yield optimizer a samotné RTB), a také správné obchodní strategie.

Klasická display reklama oproti výkonnostním formátům

Je dobré vědět, že dnes na klasickou display reklamu narážíme méně. Výrazně se aplikují výkonově orientované formáty a běžný návštěvník si toho nevšimne. Není viditelné, kam zobrazený banner patří a není jasný způsob, komu se daná reklama zobrazí.

Mezi nástroje zvyšování výkonu patří hlavně formy retargetingů (zobrazení v závislosti na tom, co návštěvník hledal či kde byl, než přišel na cílovou stránku s reklamou) a také prediktivní behaviorální cílení, které zobrazuje reklamu návštěvníkovi dle toho, co o něm ví.

Tyto nástroje vedou k oboustranné spokojenosti. Inzerent získává lepší odezvu na kampaň, majitel webu vydá výrazně méně prostoru, který může prodat více inzerentům. V nedávno zveřejněné infografice o českém internetu je zmínka, že CTR (proklikovost) meziročně výrazně stoupla. Svůj podíl na tom má i display reklama, tím, že se stále více zobrazuje ve správnou chvíli (a také správným lidem).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







RSS 

Zprávičky

Závažná chyba v protokolu WPA2

ČTK , 17. říjen 2017 08:00

Odborníci z univerzity v belgické Lovani odhalili závažnou chybu ohrožující bezpečnost internetového...

Více 0 komentářů

Bělobrádek chce evropská pravidla pro internetová média

ČTK , 17. říjen 2017 00:55

Podle expertů na internetová média jde o předvolební proklamaci. ...

Více 1 komentářů

Mobilní signál bude i v tunelech pražského metra

ČTK , 16. říjen 2017 15:19

V první fázi by měl být signál na trase metra C mezi stanicemi Muzeum a Roztyly....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Další velká pokuta pro Qualcomm, tentokrát na Tchaj-wanu

ČTK , 16. říjen 2017 13:10

Qualcomm čelí vyšetřování také v Evropské unii....

Více 0 komentářů

Vybudování infrastruktury na vysokorychlostní internet bude stát 120 až 150 miliard Kč

Pavel Houser , 16. říjen 2017 08:00

Firmy na jednání Hospodářské komory potvrdily, že mají zájem čerpat prostředky na výstavbu vysokoryc...

Více 0 komentářů

Qualcomm se žalobou snaží zakázat prodej iPhonů v Číně

ČTK , 14. říjen 2017 08:00

Obě firmy vedou právní spory kvůli licencím technologií firmy Qualcomm již měsíce....

Více 0 komentářů

Nové profese: manažer spolupráce a specialista sdílení technologií

Pavel Houser , 13. říjen 2017 13:35

Umělá inteligence mění trh práce. Zavádění robotické automatizace dává vzniknout zcela novým profesí...

Více 0 komentářů