Zájem o RTB rekordně roste, meziročně až o stovky procent

04. únor 2014 11:14 0 komentářů

Internet Billboard, česká technologická špička v online reklamních technologiích, hlásí rekordní leden 2014 na českém trhu v iBILLBOARD RTB. Meziročně ve stovkách procent vzrostly objemy zobrazované reklamy i proinzerovaných peněz. Výrazně stoupl i podíl DSP systémů na obratu.

V lednu 2013 se prostřednictvím iBILLBOARD RTB v ČR proinzerovalo 56 tisíc Kč. V lednu 2014 bude proinzerováno více než 700 tisíc korun (nárůst o více než 1200 procent). Podíl DSP (Demand Side Platform, tedy platforma pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru) stoupl z 36 procent v lednu 2013 na 96 procent (nárůst o 263 procent). Rekordního obratu přitom bylo dosaženo v průměru na pouhých 3 procentech dostupného reklamního prostoru.

Vzrostlo hlavně i průměrné eCPM (efektivní cena za tisíc zobrazení inzerátu) inzerentů, meziročně o 42 %, což ukazuje na zdravý vývoj, který souvisí s nárůstem konkurence nad dostupným prostorem a odrazem tržní ceny reklamního prostoru prodávaného přes automatizované nákupní platformy.

Na rekordních výsledcích se podílí možnosti nástrojů, které Internet Billboard na trhu online reklamy nabízí (AdServer, Yield optimizer a samotné RTB), a také správné obchodní strategie.

Klasická display reklama oproti výkonnostním formátům

Je dobré vědět, že dnes na klasickou display reklamu narážíme méně. Výrazně se aplikují výkonově orientované formáty a běžný návštěvník si toho nevšimne. Není viditelné, kam zobrazený banner patří a není jasný způsob, komu se daná reklama zobrazí.

Mezi nástroje zvyšování výkonu patří hlavně formy retargetingů (zobrazení v závislosti na tom, co návštěvník hledal či kde byl, než přišel na cílovou stránku s reklamou) a také prediktivní behaviorální cílení, které zobrazuje reklamu návštěvníkovi dle toho, co o něm ví.

Tyto nástroje vedou k oboustranné spokojenosti. Inzerent získává lepší odezvu na kampaň, majitel webu vydá výrazně méně prostoru, který může prodat více inzerentům. V nedávno zveřejněné infografice o českém internetu je zmínka, že CTR (proklikovost) meziročně výrazně stoupla. Svůj podíl na tom má i display reklama, tím, že se stále více zobrazuje ve správnou chvíli (a také správným lidem).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Toshiba vypadne z hlavního indexu tokijské burzy Nikkei 225

ČTK , 26. červen 2017 10:00

Společnost dosud nezveřejnila auditované výsledky za uplynulý finanční rok, protože auditoři jí výsl...

Více 0 komentářů

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů