Zájem o RTB rekordně roste, meziročně až o stovky procent

04. únor 2014 11:14 0 komentářů

Internet Billboard, česká technologická špička v online reklamních technologiích, hlásí rekordní leden 2014 na českém trhu v iBILLBOARD RTB. Meziročně ve stovkách procent vzrostly objemy zobrazované reklamy i proinzerovaných peněz. Výrazně stoupl i podíl DSP systémů na obratu.

V lednu 2013 se prostřednictvím iBILLBOARD RTB v ČR proinzerovalo 56 tisíc Kč. V lednu 2014 bude proinzerováno více než 700 tisíc korun (nárůst o více než 1200 procent). Podíl DSP (Demand Side Platform, tedy platforma pro mediální plánování a nákup reklamního prostoru) stoupl z 36 procent v lednu 2013 na 96 procent (nárůst o 263 procent). Rekordního obratu přitom bylo dosaženo v průměru na pouhých 3 procentech dostupného reklamního prostoru.

Vzrostlo hlavně i průměrné eCPM (efektivní cena za tisíc zobrazení inzerátu) inzerentů, meziročně o 42 %, což ukazuje na zdravý vývoj, který souvisí s nárůstem konkurence nad dostupným prostorem a odrazem tržní ceny reklamního prostoru prodávaného přes automatizované nákupní platformy.

Na rekordních výsledcích se podílí možnosti nástrojů, které Internet Billboard na trhu online reklamy nabízí (AdServer, Yield optimizer a samotné RTB), a také správné obchodní strategie.

Klasická display reklama oproti výkonnostním formátům

Je dobré vědět, že dnes na klasickou display reklamu narážíme méně. Výrazně se aplikují výkonově orientované formáty a běžný návštěvník si toho nevšimne. Není viditelné, kam zobrazený banner patří a není jasný způsob, komu se daná reklama zobrazí.

Mezi nástroje zvyšování výkonu patří hlavně formy retargetingů (zobrazení v závislosti na tom, co návštěvník hledal či kde byl, než přišel na cílovou stránku s reklamou) a také prediktivní behaviorální cílení, které zobrazuje reklamu návštěvníkovi dle toho, co o něm ví.

Tyto nástroje vedou k oboustranné spokojenosti. Inzerent získává lepší odezvu na kampaň, majitel webu vydá výrazně méně prostoru, který může prodat více inzerentům. V nedávno zveřejněné infografice o českém internetu je zmínka, že CTR (proklikovost) meziročně výrazně stoupla. Svůj podíl na tom má i display reklama, tím, že se stále více zobrazuje ve správnou chvíli (a také správným lidem).


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03. IT Security Workshop
23. 03. Cloud computing v praxi
RSS 

Zprávičky

ČTÚ plánuje vypsat aukci kmitočtů pro sítě 5G koncem čtvrtletí

ČTK , 01. březen 2017 14:18

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) vypíše na konci prvního čtvrtletí aukci kmitočtů pro rychlé mobilní...

Více 0 komentářů

Praha a střední Čechy mají 11 programů v DVB-T2

ITBiz.cz , 01. březen 2017 12:20

České rediokomunikace zahájily vysílání druhé generace digitálního televizního vysílání. Téměř pětin...

Více 0 komentářů

NetBotz 250 usnadňuje monitoring datových center

Pavel Houser , 28. únor 2017 15:00

Schneider Electric uvádí do ČR produktovou novinku NetBotz 250 pro jednoduché fyzické zabezpečení a ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

SpaceX příští rok dopraví dva lidi k Měsíci

ČTK , 28. únor 2017 12:00

Soukromá americká společnost SpaceX příští rok uskuteční let k Měsíci, do jehož blízkosti dopraví dv...

Více 0 komentářů

Tech Data roste akvizicí divize Technology Solutions společnosti Avnet

Pavel Houser , 28. únor 2017 09:57

Cena při uzavření transakce byla 2,6 miliardy dolarů....

Více 0 komentářů

Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

ČTK , 28. únor 2017 09:44

Ford rovněž očekává, že do 15 let přesáhne nabídka elektrifikovaných automobilů auta s konvenčním mo...

Více 0 komentářů

Kybernetické útoky proti Rakousku prováděl Turek žijící v USA

ČTK , 28. únor 2017 07:00

Za nedávnými kybernetickými útoky proti klíčovým institucím v Rakousku stojí turecký nacionalista ži...

Více 0 komentářů