Průzkum: letos hrozí další zdvojnásobení spamových útoků

Jiří Kocourek , 14. srpen 2008 09:13 1 komentářů
Rubriky: Security, Internet

Lupa
Společnost IronPort Systems, poskytovatel ochrany firemních sítí proti spamu, virům a spyware, přišla se svojí novou zprávou, kde se pokouší predikovat vývoj problematiky spamu pro budoucí období. Rostoucí počet spamů zatěžuje nejen schránky uživatelů, ale má negativní dopad i na energetické náklady firem. Antispamová řešení totiž neustále zvyšují nároky na svůj provoz a zabírají stále větší prostor. Podle odhadu IronPort Systems lze přitom očekávat, že i letos se může počet spamů zdvojnásobit. Zvýšit se má i jejich nebezpečnost.

Firma IronPort Systems, kterou loni koupila společnost Cisco, ve své bezpečnostní zprávě varovala, že se v roce 2007 počet spamů zdvojnásobil a obdobný vývoj lze očekávat i pro letošní rok. Spamy se však namísto reklamy budou stále častěji snažit uživatelům ublížit. Narůst má počet virů šířených přes soubory běžných kancelářských aplikací a malware šířený přes webové odkazy. To všechno s sebou ponese další náklady firem na antispamová řešení.

„Množství spamu se každým rokem zdvojnásobuje a v současné době naprosto převažuje nad legitimním e-mailovým provozem. Bez antispamových nástrojů by firmy musely každým rokem zdvojnásobovat kapacitu svých e-mailových systémů a brzy by byly zcela zahlceny," řekl Peter Christy, zakladatel Internet Research Group. „Účinné antispamové nástroje dokáží elektronickou poštu ochránit, ale také vyžadují další rozšiřující kapacity, aby se mohly vypořádávat se zvyšujícími se hrozbami,“ dodal Christy.

Podle názoru Christyho by měly firmy nasazovat antispamová řešení, která poskytují vysoký výkon, což jim umožní skladovat menší množství potřebných serverů a dosáhnout tak nižší spotřeby energie s menšími požadavky na prostor. V kombinaci se systémem účinného rozpoznávání spamu, který jeho většinu zastaví již před vstupem do antispamového enginu bez nutnosti jeho zpracování, je pak možné dosáhnout nejlepší hodnoty z hlediska joulu energie investovaného do antispamové ochrany.

Přečtěte si také

Spam chodí do našich schránek už přesně třicet let
Spam tvoří téměř 80 % veškeré e-mailové komunikace


Komentáře

LD #1
LD 14. srpen 2008 11:08

V poslední době vidím zajímavý trend, že mi chodí jako by zpravodajské bulletiny od nějakých webů. V těch e-mailech ale není žádná spammerská reklama nebo nějaký link. Mám trochu dojem, že je cílem nějak zblbnout spam filtry.

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů

Electro World v účetním roce zmírnil ztrátu na 92 milionů Kč

ČTK , 20. říjen 2017 12:00

Firma se soustředila na zlepšení prodejní a distribuční sítě a rozšíření sortimentu....

Více 0 komentářů