Zřizujeme firemní www prezentaci od základu, díl 3.

Ondřej Jaroš, 20. květen 2008 08:49 0 komentářů

Zavináč
V třetím a zároveň posledním dílu o tvorbě webové firemní prezentace se budeme zabývat samotným obsahem internetové stránky. Obsah je to nejdůležitější, co na svém webu budete vystavovat na oči celému světu, a správná technologie vám zajistí jeho snadnou správu a vytváření. V předchozím dílu seriálu jsme se věnovali výběru domény, webdesignového studia a grafického návrhu. První díl byl zaměřen na první a základní kroky tvorby firemní www prezentace.



Návštěvníci na vašich www stránkách nehledají grafiku ani reklamní texty. Chtějí pravdivé, přesné a pokud možno stručné informace o tom, co je zajímá. S obsahem stojí a padá celá webová prezentace, proto je nutné věnovat obsahu a jeho správnosti nemalé úsilí.

Existují dva základní přístupy:

1) Vy, jakožto podnikatel, rozumíte svému podnikání a chcete si texty napsat sám. Výhodné to je z hlediska vědomostí ve vaší hlavě a také proto, že máte vše stoprocentně pod kontrolou. Zápory však převažují, protože text, který si zákazník napíše sám, nerespektuje pravidla psaní textu pro web, SEO optimalizaci a nemůže se vyrovnat profesionálnímu copywriterovi. Tím se dostáváme k druhému (profesionálnímu) přístupu.

2) Vy, jakožto podnikatel, dodáte potřebné informace a nastíníte vaši představu. Potom samotnou tvorbu textu přebere copywriter a sepíše profesionální články pro váš web. Nepatrně se tím sice zvýší cena za vytvoření webu, ale profesionálně působící web je dostatečnou protihodnotou.

Další důležitý krok je rozhodnutí, jak často budete potřebovat svůj web aktualizovat. Samozřejmě platí, že na www stránkách musejí být uvedeny aktuální informace – současná adresa, kontakt, ceník a podobně. Stále je bohužel dost firemních prezentací, kde jsou uvedeny telefony na již nepracující zaměstnance, dva roky starý ceník atd. Sami si dovedete představit, jakou vizitkou je takový web pro firmu.

Technologie – statické vs. dynamické stránky

Statické stránky jsou vhodnější pro malé firmy (živnostníky) s neměnnou nabídkou služeb nebo s pár výrobky, které není potřeba aktualizovat každý týden nebo měsíc. Jedná se také o levnější variantu, takže jsou přístupné většímu okruhu podnikatelů, kterým se nechce do www prezentace investovat víc jak 10 000 korun. Statické neznamená, že by stránky vypadaly nějak méněcenně, ale jejich obsah je napevno zapsán v kódu stránek, a proto ho může měnit jen člověk znalý HTML, CSS případně JAVA technologie. Tento úkon provádí webmaster za nějaký poplatek.

Potřebujete-li svůj obsah pravidelně aktualizovat, dynamické stránky jsou vaše volba. Z programátorského hlediska je mnohem těžší a časově náročnější naprogramovat systém pro klienta, kde by si zákazník sám mohl doplňovat obsah. Proto je taky celé řešení o dost dražší. Dynamické znamená, že celý systém je založený na databázi a nějakém skriptovacím jazyku.

Máte na výběr ze dvou řešení:

1) Redakční systém vytvořený na klíč, tzn. od základu naprogramovaná aplikace šitá přesně na míru požadavkům klienta. Hodí se pro velmi specifické účely a pro velké klienty, kteří mají na takovou investici prostředky. Zde se již bavíme o desítkách až stovkách tisíc.

2) Úprava již existujícího redakčního systému dle potřeb klienta. Tato forma je optimální pro většinu zákazníků požadujících dynamický web. Samozřejmě že i cena je nižší než v první variantě, a to maximálně pár desítek tisíc. Hodně závisí na míře uprav a nastavení.

Redakční systém složený ze dvou částí

Jak ne technicky zdatný podnikatel bude doplňovat položky na svůj web? Redakční systém se skládá ze dvou částí. Jedna je veřejně přístupná a nabízí vlastní obsah lidem na Internetu a druhá část s omezeným přístupem je jen pro vyvolené, kteří mají přihlašovací jméno a heslo. V zabezpečené části se píší texty, vkládají obrázky, odkazy a dokonce i vytváří nové položky do menu z jakéhokoliv počítače s přístupem na Internet. Kouzlo redakčního sytému je v tom, že všechny tyto úpravy jsou podobné psaní ve Wordu. Každý, kdo je tedy schopen se přihlásit na freemail a napsat někomu zprávu, dokáže i přidávat novinky na váš web.

Redakční systém je tedy dražší na prvotní náklady, ale bez dalších zbytečných pozdějších výdajů, navíc s možností měnit obsah kdykoliv a kdekoliv. U statických stránek je tomu přesně naopak. Levně je pořídíte, a jestli nebudete potřebovat často aktualizovat, odvedou vám dobrou službu. Pokud byste ale museli častěji měnit obsah, zbytečně by se prodražovaly a ještě byste přišli o výhodu okamžité aktualizace. Nehledě na fakt, že režijní náklady jsou také větší (e-mail webmasterovi, domluva, cena, fakturace) při každé jednotlivé aktualizaci.

Komunikace s klienty

Webovou prezentaci lze používat i ke komunikaci s vašimi zákazníky a nabídnout jim tak například technickou a zákaznickou podporu. Kromě klasického e-mailování je dobré použít fórum nebo návštěvní knihu, kde si budou moci návštěvníci přečíst o vašich výrobcích a službách a hlavně tam najdou názory dalších zákazníků, a to jim často může pomoci při rozhodování mezi vámi a konkurencí. Další možnost je veřejná komunikace s firmou, při které se zákazníci ptají a vy jim odpovídáte. Tím, že celá komunikace bude probíhat na webu, si zajistíte auru obchodníka, který se zajímá o své klienty. Také nebudete muset na určité dotazy opakovaně odpovídat, jak by se dělo při e-mailové komunikaci.

Tím jsme se dostali na konec našeho seriálu o firemních www prezentacích. Nyní již víte vše potřebné, abyste si našli správné webdesignové studio a při pořizování www stránek nedělali klasické chyby.

Přečtěte si také

Zřizujeme firemní www prezentaci od základu – díl 1.
Zřizujeme firemní www prezentaci od základu – díl 2.
Firemní web: nejen o navigaci a použitelnosti
Soutěž o nejlepší české firemní weby
Vybíráme redakční systém pro firemní web


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
21. 03.

24. 03.
Amper
23. 03. Cloud computing v praxi
RSS 

Zprávičky

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů

Google umožní sdílení polohy přes aplikaci Google Maps

ČTK , 23. březen 2017 13:30

Uživatelé populární mapové aplikace Google Maps budou moci od příštího týdne sdílet s ostatními svou...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V affiliate marketingu se u nás letos protočí 3 miliardy

ITBiz.cz , 23. březen 2017 10:00

Celkový objem trhu online affiliate marketingu e-shopů v ČR a SR činil v roce 2016 dle odhadů VIVnet...

Více 0 komentářů

Amazon koupí předního arabského e-prodejce Souq.com

ČTK , 23. březen 2017 08:45

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi sta procent akcií dubajského on-line prodejc...

Více 0 komentářů

Nejméně aktualizované aplikace na PC: Java a Flash

Pavel Houser , 23. březen 2017 08:30

Dále z průzkumu: Windows XP jsou stále nainstalovány na 6 % zkoumaných počítačů. SSD má jen málo lid...

Více 0 komentářů

Výdaje kybernetického úřadu budou letos 214 milionů Kč

ČTK , 23. březen 2017 07:00

Výdaje nového Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) by letos měly být zh...

Více 0 komentářů