Trh s mobilními telefony v Q3 rostl jen málo, boom smartphonů ale pokračuje

Petr Švec , 01. listopad 2010 07:47 0 komentářů

Prodeje mobilních telefonů ve třetím čtvrtletí letošního roku stouply o pouhých 13%, samotné smartphony pak pravděpodobně až o desítky procent.

iPhone 4
Smartphonům se i v krizi daří.
Na snímku nový iPhone 4

Výrobcům mobilních telefonů se ani rok po silném propadu v roce 2009 příliš nedaří. Růst trhu se ve třetím čtvrtletí, které probíhá od července do konce září, z dosavadních 16% z Q1 a Q2 zpomalil na „pouhých“ 13% a do konce letošního roku pravděpodobně poklesne až na 10%. Důvodem je stále přetrvávající nejistota spojená s doznívající ekonomickou krizí. Vysoký růst pohybující se meziročně až v desítkách procent ale paradoxně zaznamenal trh se smartphony, který ostatně rostl i v průběhu krize.

Růst obliby smartphonů, tedy „chytrých“ mobilních telefonů, které kdysi byly výsadou manažerů, obchodníků a technických nadšenců, můžeme vysledovat až do roku 2007, kdy na trh vstoupil americký výrobce Apple se svým telefonem iPhone. Ten kromě v té době výrazně inovativního dotykového ovládání přinesl i úzké propojení telefonu s datovými sítěmi, což jeho uživatelům umožnilo používat telefon k do té doby ne příliš obvyklým úkonům. To smartphony učinilo oblíbenými i mezi běžnými spotřebiteli, tedy v oblasti, které dosud dominovaly „klasické“ mobilní telefony.

Samotný Apple ve třetím čtvrtletí letošního roku meziročně vyrostl o neuvěřitelných 91%, což z něj z hlediska absolutního počtu prodaných smartphonů učinilo celosvětovou čtyřku v této oblasti. Masivní nárůst prodejů je dán především dvěma událostmi, a to jen malou invencí vloni vydaného iPhone 3GS a naopak dramatickými změnami v nejnovějším iPhone 4. Toho se od jeho vydání v červnu letošního roku prodalo už zhruba 15 milionů kusů.

„Očekávám, že prodeje smartphonů i nadále rychle porostou, a to především díky silné konkurenci mezi jednotlivými výrobci, v této oblasti. Jako potencionální problém se ale ukazuje neschopnost jednotlivých výrobců zajistit bezproblémovou funkčnost celého výrobního procesu a plně uspokojit tak poptávku. To se na celkových prodejních číslech může podepsat, velmi pravděpodobně se ale bude jednat jen o velmi malý pokles“, vyjádřil se k informacím o vývoji trhu Neil Mawston, analytik společnosti Strategy Analytics, která studii vypracovala.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů