Twitter očekává stovky zájemců o reklamu

Petr Švec , 20. květen 2010 10:26 0 komentářů

Na počátku své cesty za finanční soběstačností Twitter očekává, že se mu do konce roku podaří zaujmout několik stovek inzerentů.

twitter ucet

Nový reklamní systém, který Twitter představil teprve před několika týdny, má hrát klíčovou roli v plánu na přechod portálu k zisku. Systém jako takový bude postaven na takzvaných sponzorovaných tweetech (promoted tweets), které se při vyhledávání tematických příspěvků budou zobrazovat vždy na prvních místech. "Není tu jediná klasická reklama, vše se tváři jako běžná organická součást Twitteru jako ho znáte," říká spoluzakladatel Isaac "Biz" Stone, spoluzakladatel a kreativní ředitel serveru na svém blogu. "To je asi hlavní rozdíl mezi tradiční reklamou, ale i sponzorovanými odkazy ve vyhledávání, s nimiž je náš systém často srovnáván," dodává.

Twitter v současnosti eviduje na sedmnáct inzerentů, kteří reklamní v současnosti využívají. Pět z nich se do systému mělo zaregistrovat ihned po jeho představení v polovině dubna, dalších dvanáct firma zařadila v minulých dnech. „Dramatický nárůst inzerentů očekáváme v průběhu třetího a čtvrtého čtvrtletí letošního roku,“ dodal Costolo.

„Loni v září jsme byli oceněni na více než 1 miliardu dolarů (zhruba 20 miliard Kč), na základě čehož kalkulujeme s příjmy ve výši stovek milionů dolarů ročně. Uvažujeme ve velkých, velmi velkých částkách,“ komentoval plány společnosti Dick Costolo, COO Twitteru. Costolo ale odmítl jakkoliv specifikovat, v jakém časovém horizontu by se firma měla dostat do černých čísel. Stejně tak nepotvrdil spekulace, podle kterých by reklamní systém založený na sponzorovaných tweetech měl být jen prvním ze série nejrůznějších nástrojů, na kterých Twitter postaví své příjmy-

Twitter je jednou z nejpopulárnějších internetových sociálních sítí. Její princip je postaven na zasílání krátkých textových zpráv o 140 znacích, takzvaných tweetů, skupině „následovníků“ (followers). Stejně jako většina ostatních internetových sociálních sítí nebyl i Twitter dosud schopen přijít s takovým finančním modelem, díky kterému by oblíbený portál byl schopen dostat se do zisku. Zdali se to podaří novému reklamnímu systému bude možné posoudit za několik měsíců, až bude jasné, jestli se předpoklady společnosti o počtu inzerentů skutečně naplňují.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Pracovní nabídky v SAP Services připravují roboti

Pavel Houser , 28. květen 2017 08:00

Ve společnosti SAP Services se podařilo zautomatizovat tvorbu pracovních nabídek napříč různými země...

Více 1 komentářů

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů