Twitter očekává stovky zájemců o reklamu

Petr Švec , 20. květen 2010 10:26 0 komentářů

Na počátku své cesty za finanční soběstačností Twitter očekává, že se mu do konce roku podaří zaujmout několik stovek inzerentů.

twitter ucet

Nový reklamní systém, který Twitter představil teprve před několika týdny, má hrát klíčovou roli v plánu na přechod portálu k zisku. Systém jako takový bude postaven na takzvaných sponzorovaných tweetech (promoted tweets), které se při vyhledávání tematických příspěvků budou zobrazovat vždy na prvních místech. "Není tu jediná klasická reklama, vše se tváři jako běžná organická součást Twitteru jako ho znáte," říká spoluzakladatel Isaac "Biz" Stone, spoluzakladatel a kreativní ředitel serveru na svém blogu. "To je asi hlavní rozdíl mezi tradiční reklamou, ale i sponzorovanými odkazy ve vyhledávání, s nimiž je náš systém často srovnáván," dodává.

Twitter v současnosti eviduje na sedmnáct inzerentů, kteří reklamní v současnosti využívají. Pět z nich se do systému mělo zaregistrovat ihned po jeho představení v polovině dubna, dalších dvanáct firma zařadila v minulých dnech. „Dramatický nárůst inzerentů očekáváme v průběhu třetího a čtvrtého čtvrtletí letošního roku,“ dodal Costolo.

„Loni v září jsme byli oceněni na více než 1 miliardu dolarů (zhruba 20 miliard Kč), na základě čehož kalkulujeme s příjmy ve výši stovek milionů dolarů ročně. Uvažujeme ve velkých, velmi velkých částkách,“ komentoval plány společnosti Dick Costolo, COO Twitteru. Costolo ale odmítl jakkoliv specifikovat, v jakém časovém horizontu by se firma měla dostat do černých čísel. Stejně tak nepotvrdil spekulace, podle kterých by reklamní systém založený na sponzorovaných tweetech měl být jen prvním ze série nejrůznějších nástrojů, na kterých Twitter postaví své příjmy-

Twitter je jednou z nejpopulárnějších internetových sociálních sítí. Její princip je postaven na zasílání krátkých textových zpráv o 140 znacích, takzvaných tweetů, skupině „následovníků“ (followers). Stejně jako většina ostatních internetových sociálních sítí nebyl i Twitter dosud schopen přijít s takovým finančním modelem, díky kterému by oblíbený portál byl schopen dostat se do zisku. Zdali se to podaří novému reklamnímu systému bude možné posoudit za několik měsíců, až bude jasné, jestli se předpoklady společnosti o počtu inzerentů skutečně naplňují.

Zdroj: Reuters


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů