Twitter očekává stovky zájemců o reklamu

Petr Švec , 20. květen 2010 10:26 0 komentářů

Na počátku své cesty za finanční soběstačností Twitter očekává, že se mu do konce roku podaří zaujmout několik stovek inzerentů.

twitter ucet

Nový reklamní systém, který Twitter představil teprve před několika týdny, má hrát klíčovou roli v plánu na přechod portálu k zisku. Systém jako takový bude postaven na takzvaných sponzorovaných tweetech (promoted tweets), které se při vyhledávání tematických příspěvků budou zobrazovat vždy na prvních místech. "Není tu jediná klasická reklama, vše se tváři jako běžná organická součást Twitteru jako ho znáte," říká spoluzakladatel Isaac "Biz" Stone, spoluzakladatel a kreativní ředitel serveru na svém blogu. "To je asi hlavní rozdíl mezi tradiční reklamou, ale i sponzorovanými odkazy ve vyhledávání, s nimiž je náš systém často srovnáván," dodává.

Twitter v současnosti eviduje na sedmnáct inzerentů, kteří reklamní v současnosti využívají. Pět z nich se do systému mělo zaregistrovat ihned po jeho představení v polovině dubna, dalších dvanáct firma zařadila v minulých dnech. „Dramatický nárůst inzerentů očekáváme v průběhu třetího a čtvrtého čtvrtletí letošního roku,“ dodal Costolo.

„Loni v září jsme byli oceněni na více než 1 miliardu dolarů (zhruba 20 miliard Kč), na základě čehož kalkulujeme s příjmy ve výši stovek milionů dolarů ročně. Uvažujeme ve velkých, velmi velkých částkách,“ komentoval plány společnosti Dick Costolo, COO Twitteru. Costolo ale odmítl jakkoliv specifikovat, v jakém časovém horizontu by se firma měla dostat do černých čísel. Stejně tak nepotvrdil spekulace, podle kterých by reklamní systém založený na sponzorovaných tweetech měl být jen prvním ze série nejrůznějších nástrojů, na kterých Twitter postaví své příjmy-

Twitter je jednou z nejpopulárnějších internetových sociálních sítí. Její princip je postaven na zasílání krátkých textových zpráv o 140 znacích, takzvaných tweetů, skupině „následovníků“ (followers). Stejně jako většina ostatních internetových sociálních sítí nebyl i Twitter dosud schopen přijít s takovým finančním modelem, díky kterému by oblíbený portál byl schopen dostat se do zisku. Zdali se to podaří novému reklamnímu systému bude možné posoudit za několik měsíců, až bude jasné, jestli se předpoklady společnosti o počtu inzerentů skutečně naplňují.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Verizon koupí aktivity Yahoo za sníženou cenu 4,48 miliardy USD

ČTK , 21. únor 2017 16:05

Americký telekomunikační operátor Verizon Communications se dohodl na nových podmínkách převzetí zák...

Více 0 komentářů

Jen desetina SMB firem těží z digitální transformace

ITBiz.cz , 21. únor 2017 09:00

Studie IDC a SAP ukázala, že čtyři z pěti SMB firem vidí v digitální transformaci značné výhody včet...

Více 0 komentářů

Trump si nechal registrovat tisíce internetových domén

ČTK , 21. únor 2017 08:30

Málokterá veřejná osoba je tak aktivní ve skupování internetových domén jako americký prezident Dona...

Více 3 komentářů

Starší zprávičky

Mall Group ovládla internetový obchod s elektrem CZC.cz

ČTK , 20. únor 2017 16:39

Skupina Mall Group se stala jediným vlastníkem e-shopu CZC.cz. Od zakladatele obchodu Josefa Matějky...

Více 2 komentářů

Eurowag dokončil akvizici firmy Princip

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:12

W.A.G. payment solutions proniká na trh telematických služeb....

Více 0 komentářů

Samsung zpřístupňuje nové čipy 5G RFIC

Pavel Houser , 20. únor 2017 16:01

Čip dokáže poskytnout větší pokrytí v pásmu milimetrových vln (mmWave)....

Více 0 komentářů

Soud povolil vydání Dotcoma do USA, ten se znovu odvolá

ČTK , 20. únor 2017 12:00

Novozélandský soud zamítl odvolání internetového magnáta německého původu Kima Dotcoma proti jeho vy...

Více 0 komentářů

AbcPráce