Úspory hledají firmy v centrech sdílených služeb

Jiří Kocourek , 26. říjen 2009 07:28 0 komentářů
Rubriky: Byznys

2009
Jedním z rysů dnešní doby provázené ekonomickou recesí je tlak firem na úspory. Novým trendem velkých společností v období recese je, že častěji při hledání úspor přistupují k využívání center sdílených služeb. Ty většinou umožňují efektivnější zajišťování činností například v podnikové administrativě nebo účetnictví. Zjištění vyplývá z výstupů dvoudenní konference společnosti Deloitte konané pod názvem Reálné zisky v reálném čase.

Hrusky
Firmy hledají způsoby úspory nákladů

Na konferenci společnosti Deloitte se zástupci významných nadnárodních společností hodnotili současný stav a vyhlídky center sdílených služeb a outsourcingu v Evropě.

Rezervy v nákladech

Budgety firemních oddělení jsou nyní značně ořezané, což potvrdila i Dorthe Keilbergová, senior manažerka v oddělení Consultingu společnosti Deloitte. "Firmy v současnosti nemají mnoho jiných možností, než hledat rezervy ve svých nákladech. Stále více společností proto zvažuje vyčlenění podpůrných procesů do center sdílených služeb. Česká republika platí za vhodnou lokalitu pro založení takového centra od konce devadesátých let".

Co je centrum sdílených služeb (SSC)? Jedná se o samostatnou právní jednotku, která poskytuje podpůrné služby zakládající organizaci i ostatním obchodním jednotkám v rámci společnosti. SSC tedy svou roli vykonává v podstatě na tržním principu, kdy si za poskytované služby účtuje poplatky na základě uzavřených dohod a smluvních ujednání.

První zkušenosti se zakládáním SSC center mají nadnárodní společnosti z druhé polovině osmdesátých let. Motivem pro jejich realizaci byla snaha o snížení nákladů – společnost vyčlenila transakční činnosti a přesunula je do lokality s levnější pracovní silou. V současnosti má koncept sdílených služeb mnohem širší rámec.

Na začátku centra sdílených služeb zahrnovala finanční a účetní procesy transakčního charakteru. V posledním období se stává trendem rozšiřování služeb do dalších, komplexnějších oblastí, jakými jsou například nákup, IT, personalistika či zákaznický servis.

Podle Dorthe Keilbergové představuje výhodu českých center vysoce kvalifikovaná pracovní síla, která disponuje schopnostmi domluvit se vícero světovými jazyky. To je vždy jedním ze zásadních kritérií při rozhodování o umístění centra.

Přečtěte si také

Evropské firmy k oživení ekonomiky volí efektivní úspory před propouštěním
Firmy nepromyšleně šetří na informační bezpečnosti


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Umělá inteligence rozpoznává tvář zločince

Pavel Houser , 27. červen 2017 12:30
Pavel Houser

Když dnes člověk prohlásí, že rysy tváře souvisejí se zločinností, bude za šarlatána, který chce kří...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Amazon usnadní službami českým podnikům prodej v zahraničí

ČTK , 28. červen 2017 12:00

České firmy při prodeji v jiných zemích často bojují s bariérami, jako jsou vysoké dopravní náklady ...

Více 0 komentářů

Lenovo představuje nové portfolio datových center

Pavel Houser , 28. červen 2017 10:00

Portfolio produktů ThinkSystem spojuje pod jednotnou značkou servery, úložiště a síťové systémy. ...

Více 0 komentářů

Do systému eReceptů zapojena čtvrtina lékařů a většina lékáren

ČTK , 28. červen 2017 09:00

Od 1. ledna příštího roku bude vydávání elektronických receptů pro všechny lékaře povinné. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nvidia bude spolupracovat s Volvem a VW na samořízených autech

ČTK , 28. červen 2017 08:00

Volvo hodlá uvést autonomní auta na trh do roku 2021, Audi o rok dříve....

Více 0 komentářů

ČR mezi 10 nejpostiženějšími zeměmi ransomwarového útoku

Pavel Houser , 28. červen 2017 07:00

K aktuálním útokům ransomwarem, který byl zaznamenán nejprve na Ukrajině a v Rusku, začaly vydávat s...

Více 0 komentářů

Hackeři napadli ukrajinské banky a podniky, i ruskou Rosněfť

ČTK , 27. červen 2017 18:27

Ukrajinu dnes zasáhla největší vlna hackerských útoků v historii země, informovalo ukrajinské minist...

Více 0 komentářů

Google dostal od Evropské komise rekordní pokutu 2,4 miliardy eur

ČTK , 27. červen 2017 13:06

Google se musí začít ke konkurenčním srovnávačům cen chovat stejně jako k vlastní službě. ...

Více 1 komentářů