Úspory hledají firmy v centrech sdílených služeb

Jiří Kocourek , 26. říjen 2009 07:28 0 komentářů
Rubriky: Byznys

2009
Jedním z rysů dnešní doby provázené ekonomickou recesí je tlak firem na úspory. Novým trendem velkých společností v období recese je, že častěji při hledání úspor přistupují k využívání center sdílených služeb. Ty většinou umožňují efektivnější zajišťování činností například v podnikové administrativě nebo účetnictví. Zjištění vyplývá z výstupů dvoudenní konference společnosti Deloitte konané pod názvem Reálné zisky v reálném čase.

Hrusky
Firmy hledají způsoby úspory nákladů

Na konferenci společnosti Deloitte se zástupci významných nadnárodních společností hodnotili současný stav a vyhlídky center sdílených služeb a outsourcingu v Evropě.

Rezervy v nákladech

Budgety firemních oddělení jsou nyní značně ořezané, což potvrdila i Dorthe Keilbergová, senior manažerka v oddělení Consultingu společnosti Deloitte. "Firmy v současnosti nemají mnoho jiných možností, než hledat rezervy ve svých nákladech. Stále více společností proto zvažuje vyčlenění podpůrných procesů do center sdílených služeb. Česká republika platí za vhodnou lokalitu pro založení takového centra od konce devadesátých let".

Co je centrum sdílených služeb (SSC)? Jedná se o samostatnou právní jednotku, která poskytuje podpůrné služby zakládající organizaci i ostatním obchodním jednotkám v rámci společnosti. SSC tedy svou roli vykonává v podstatě na tržním principu, kdy si za poskytované služby účtuje poplatky na základě uzavřených dohod a smluvních ujednání.

První zkušenosti se zakládáním SSC center mají nadnárodní společnosti z druhé polovině osmdesátých let. Motivem pro jejich realizaci byla snaha o snížení nákladů – společnost vyčlenila transakční činnosti a přesunula je do lokality s levnější pracovní silou. V současnosti má koncept sdílených služeb mnohem širší rámec.

Na začátku centra sdílených služeb zahrnovala finanční a účetní procesy transakčního charakteru. V posledním období se stává trendem rozšiřování služeb do dalších, komplexnějších oblastí, jakými jsou například nákup, IT, personalistika či zákaznický servis.

Podle Dorthe Keilbergové představuje výhodu českých center vysoce kvalifikovaná pracovní síla, která disponuje schopnostmi domluvit se vícero světovými jazyky. To je vždy jedním ze zásadních kritérií při rozhodování o umístění centra.

Přečtěte si také

Evropské firmy k oživení ekonomiky volí efektivní úspory před propouštěním
Firmy nepromyšleně šetří na informační bezpečnosti


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 1 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů