Úspory hledají firmy v centrech sdílených služeb

Jiří Kocourek , 26. říjen 2009 07:28 0 komentářů
Rubriky: Byznys

2009
Jedním z rysů dnešní doby provázené ekonomickou recesí je tlak firem na úspory. Novým trendem velkých společností v období recese je, že častěji při hledání úspor přistupují k využívání center sdílených služeb. Ty většinou umožňují efektivnější zajišťování činností například v podnikové administrativě nebo účetnictví. Zjištění vyplývá z výstupů dvoudenní konference společnosti Deloitte konané pod názvem Reálné zisky v reálném čase.

Hrusky
Firmy hledají způsoby úspory nákladů

Na konferenci společnosti Deloitte se zástupci významných nadnárodních společností hodnotili současný stav a vyhlídky center sdílených služeb a outsourcingu v Evropě.

Rezervy v nákladech

Budgety firemních oddělení jsou nyní značně ořezané, což potvrdila i Dorthe Keilbergová, senior manažerka v oddělení Consultingu společnosti Deloitte. "Firmy v současnosti nemají mnoho jiných možností, než hledat rezervy ve svých nákladech. Stále více společností proto zvažuje vyčlenění podpůrných procesů do center sdílených služeb. Česká republika platí za vhodnou lokalitu pro založení takového centra od konce devadesátých let".

Co je centrum sdílených služeb (SSC)? Jedná se o samostatnou právní jednotku, která poskytuje podpůrné služby zakládající organizaci i ostatním obchodním jednotkám v rámci společnosti. SSC tedy svou roli vykonává v podstatě na tržním principu, kdy si za poskytované služby účtuje poplatky na základě uzavřených dohod a smluvních ujednání.

První zkušenosti se zakládáním SSC center mají nadnárodní společnosti z druhé polovině osmdesátých let. Motivem pro jejich realizaci byla snaha o snížení nákladů – společnost vyčlenila transakční činnosti a přesunula je do lokality s levnější pracovní silou. V současnosti má koncept sdílených služeb mnohem širší rámec.

Na začátku centra sdílených služeb zahrnovala finanční a účetní procesy transakčního charakteru. V posledním období se stává trendem rozšiřování služeb do dalších, komplexnějších oblastí, jakými jsou například nákup, IT, personalistika či zákaznický servis.

Podle Dorthe Keilbergové představuje výhodu českých center vysoce kvalifikovaná pracovní síla, která disponuje schopnostmi domluvit se vícero světovými jazyky. To je vždy jedním ze zásadních kritérií při rozhodování o umístění centra.

Přečtěte si také

Evropské firmy k oživení ekonomiky volí efektivní úspory před propouštěním
Firmy nepromyšleně šetří na informační bezpečnosti


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

FabLab: brněnská dílna pro start-upy i technické nadšence

Pavel Houser , 23. duben 2017 09:00

3D dílna nabízí např. laserovou řezačku, 3D tiskárny a 3D skener. FabLab Brno je součástí celosvětov...

Více 0 komentářů

3 % Čechů již byla okradena při platbách online

Pavel Houser , 22. duben 2017 12:00

Ve většině případů šlo o částku do 5 000 Kč....

Více 0 komentářů

Senát zrušil plošné výjimky ze zveřejňování smluv v registru

ČTK , 22. duben 2017 10:00

Senát dnes schválil zrušení plošných výjimek ze zveřejňování smluv v jejich registru. Postavil se dn...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Polovina českých měst prý uvažuje o využití IoT

ITBiz.cz , 21. duben 2017 14:00

Sedm procent českých měst a obcí už využívá internet věcí (IoT) pro efektivnější samosprávu, nejčast...

Více 0 komentářů

Asociace slovenských operátorů je proti vyřazení českých stanic

ČTK , 21. duben 2017 13:00

Za přehnaný označila asociace sdružující slovenské kabelové operátory (APKT) požadavek tamní soukrom...

Více 0 komentářů

Yoga A12, nový tablet do firem

Pavel Houser , 21. duben 2017 10:00

Společnost Lenovo představila další přírůstek do své rodiny zařízení s operačním systémem Android. ...

Více 1 komentářů

Policie eviduje sebepoškozování kvůli internetové hře

ČTK , 21. duben 2017 07:00

Policie zaznamenala několik případů sebepoškození pořezáním v rámci internetové hry Modrá velryba. N...

Více 2 komentářů