Vizuální vyhledávání výrobků

Milan Kryl, 04. prosinec 2006 10:14 0 komentářů

Společnost Riya vstoupila ve známost v Silicon Valley svým stejnojmenným vyhledávačem obrázků. Vyhledávač je schopen prohledávat nejen obrázky, ale také lidi včetně možnosti porovnávat podle obličeje nebo dalších konkrétních objektů. Po spuštění betaverze začala firma věnovat většinu energie další zajímavé službě – vizuálnímu vyhledávání výrobků Like.com.

Změna přístupu k vyhledávání

Většina obrázkových vyhledávačů nyní pracuje systémem, prohledávání textových informací připojených k fotografii. Může jít o jméno souboru daného obrázku, text v odkazu, který na obrázek směřuje, alternativní text obrázku nebo informace zobrazované v blízkosti fotografie na internetové stránce.

Vizuální vyhledávání Like.com bere v patrnost jak text, tak i samotný obrázek. Vyhledávač umí hledat podobné obrázky k vybranému výrobku. Kromě klenotů je zatím možné prohledávat kabelky, obuv a hodinky.

Vyhledávání podle podobnosti

Po zadání textového dotazu je zobrazeno několik možných kategorií. Stačí vybrat preferovanou kategorii a pokračovat v dalším upřesňování parametrů. Lze doplnit podmínky vyhledávání o preferovanou barvu, tvar nebo vzorek.

Podaří-li se objevit lepší výrobek odpovídající dotazu lépe, jedním kliknutím je možné jej použít pro další vyhledávání. Pokud je zajímavá pouze část obrázku, lze ji označit a pro další vyhledávání použít jen označenou oblast. V případě nalezení stačí jen navštívit odkaz z internetovým obchodem a výrobek zakoupit.

Známé osobnosti doporučují

Na úvodní stránce se dá inspirovat i podle výběru hvězd a známých osobností. Označena je vždy jedna část fotografie, ať už se jedná o hodinky, nějaký šperk, dekorativní kabelku nebo hnědé kozačky. Po kliknutí je produkt zvolen pro další vyhledávání podobných výrobků v nabídce internetových obchodů.

Inspirace na Vánoce?

Jde jistě o zajímavý přístup ke službě vyhledávající módní doplňky. Její čas se blíží hlavně teď v předvánočním období a využít ji mohou všichni zájemci, kterým se nechce prohledávat nepřehlednou změť internetových obchodů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů

Apple poskytne investici 390 milionů USD firmě Finisar

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Výrobce optických komponentů Finisar získá investici 390 milionů dolarů od firmy Apple....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Facebook se chystá danit příjmy z reklamy v jednotlivých zemích

ČTK , 14. prosinec 2017 08:00

Změna se má uskutečnit do poloviny roku 2019 a týkat se bude zhruba 30 zemí, kde má firma kanceláře....

Více 0 komentářů

EP zamítl možnost přeshraničního vysílání on-line televizí

ČTK , 13. prosinec 2017 10:00

Komise navrhovala, aby u on-line televizního vysílání musel provozovatel řešit autorská práva pouze ...

Více 2 komentářů

Dvě americké firmy usilují o povolení bitcoinových ETF fondů

ČTK , 13. prosinec 2017 09:00

Fondy ETF se kupují a prodávají na klasické burze stejně jako akcie....

Více 0 komentářů

Firmy v Česku přišly kvůli podvodným e-mailům o miliony

ČTK , 13. prosinec 2017 08:00

Firmy v Česku čelí novému typu podvodu, účetní dostávají falešné e-maily od ředitelů s požadavkem na...

Více 4 komentářů