Vizuální vyhledávání výrobků

Milan Kryl, 04. prosinec 2006 10:14 0 komentářů

Společnost Riya vstoupila ve známost v Silicon Valley svým stejnojmenným vyhledávačem obrázků. Vyhledávač je schopen prohledávat nejen obrázky, ale také lidi včetně možnosti porovnávat podle obličeje nebo dalších konkrétních objektů. Po spuštění betaverze začala firma věnovat většinu energie další zajímavé službě – vizuálnímu vyhledávání výrobků Like.com.

Změna přístupu k vyhledávání

Většina obrázkových vyhledávačů nyní pracuje systémem, prohledávání textových informací připojených k fotografii. Může jít o jméno souboru daného obrázku, text v odkazu, který na obrázek směřuje, alternativní text obrázku nebo informace zobrazované v blízkosti fotografie na internetové stránce.

Vizuální vyhledávání Like.com bere v patrnost jak text, tak i samotný obrázek. Vyhledávač umí hledat podobné obrázky k vybranému výrobku. Kromě klenotů je zatím možné prohledávat kabelky, obuv a hodinky.

Vyhledávání podle podobnosti

Po zadání textového dotazu je zobrazeno několik možných kategorií. Stačí vybrat preferovanou kategorii a pokračovat v dalším upřesňování parametrů. Lze doplnit podmínky vyhledávání o preferovanou barvu, tvar nebo vzorek.

Podaří-li se objevit lepší výrobek odpovídající dotazu lépe, jedním kliknutím je možné jej použít pro další vyhledávání. Pokud je zajímavá pouze část obrázku, lze ji označit a pro další vyhledávání použít jen označenou oblast. V případě nalezení stačí jen navštívit odkaz z internetovým obchodem a výrobek zakoupit.

Známé osobnosti doporučují

Na úvodní stránce se dá inspirovat i podle výběru hvězd a známých osobností. Označena je vždy jedna část fotografie, ať už se jedná o hodinky, nějaký šperk, dekorativní kabelku nebo hnědé kozačky. Po kliknutí je produkt zvolen pro další vyhledávání podobných výrobků v nabídce internetových obchodů.

Inspirace na Vánoce?

Jde jistě o zajímavý přístup ke službě vyhledávající módní doplňky. Její čas se blíží hlavně teď v předvánočním období a využít ji mohou všichni zájemci, kterým se nechce prohledávat nepřehlednou změť internetových obchodů.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

O digitální transformaci usiluje více než polovina českých podniků

Pavel Houser , 27. duben 2017 18:39

Spojení IoT a AI: Zařízení internetu věcí generují velké objemy dat, které mají bez rychlého zpracov...

Více 0 komentářů

Twitter snížil čtvrtletní ztrátu na 61,6 milionu dolarů

ČTK , 27. duben 2017 15:30

Čtvrtletní ztráta americké internetové společnosti Twitter se meziročně snížila na 61,6 milionu dola...

Více 0 komentářů

Vláda indického Kašmíru zakázala na měsíc sociální sítě

ČTK , 27. duben 2017 13:00

Vláda indického státu Džammú a Kašmír nařídila nejméně na měsíc blokádu sociálních sítí na kašmírské...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

FlashStation pro analýzu velkých objemů dat

Pavel Houser , 27. duben 2017 11:54

Synology představuje zařízení FlashStation FS2017 Podle dodavatele jde o server NAS typu all-flash ...

Více 0 komentářů

Čtvrtletní zisk Samsungu stoupl téměř o polovinu, LG rostla ještě víc

ČTK , 27. duben 2017 10:00

Ve druhém čtvrtletí by měl výsledky dále podpořit nový Galaxy 8....

Více 0 komentářů

Kamery pro systémy SCADA

Pavel Houser , 27. duben 2017 09:00

Axis uvádí na trh kamery chráněné proti výbuchu pro rychlé zvládání nehod a efektivní běh kriticky n...

Více 0 komentářů

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce

ČTK , 26. duben 2017 15:30

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce. Na internetových stránkách karty MHD lítačka z...

Více 0 komentářů