Síla firemní komunikace ve využití Internetu

Eva Štípková, 08. prosinec 2008 06:30 1 komentářů

Logo Vodafone.cz
Význam internetu v komunikačních strategiích firem prudce roste. To bylo jedno z hlavních témat nedávné konference Forum Media. Tentokrát i nejzavilejší stoupenci tradiční komunikace vycítili, že web už dávno dospěl a má co nabídnout. Vědí to spotřebitelé, kteří denně zapínají počítač, píšou emaily, chatují přes „Ajsko“, mají alespoň stovku kámošů na „Libku“, Spolužácích nebo na Facebooku, zábavu si najdou na YouTube nebo na Streamu a občas přihodí na Aukru. A vědí to firmy.

Eva_stipkova
Eva Štípková, manažerka interaktivního marketingu
Vodafone

Význam internetu pro firmy stále roste

Internet pro firmy už není jen nástěnka, na kterou občas připíchnou nějaký ten banner. Přicházejí na to, že online svět nabízí řadu nástrojů, které lze šikovně využít v komunikaci k uživateli nebo – ještě lépe – s uživatelem.

Jak ukazují nedávno zveřejněná čísla projektu AdMonitoring (SPIR), ve Vodafonu jsme internetem okouzleni. V investicích do online reklamy v měsíci říjnu 2008 jasně vedeme (12,52 mil. Kč) před Sazkou (8,72 mil. Kč) na druhém a Českou spořitelnou (5,69 mil. Kč) na třetím místě. Pravidelně diskutujeme s uživateli a ptáme se na jejich chování v síti. Sledujeme nejnovější trendy a technologie a hledáme pro ně využití v komunikaci našich produktů a služeb. Konkrétní nástroje vybíráme podle nadefinovaných cílů a příjemců komunikace. Interaktivní část komunikace vytváříme v kontextu celkové kampaně a průběžně ji integrujeme s dalšími komunikačními kanály. A trvale se snažíme přicházet se svěžími nápady.

Jedním z důkazů mohou být třeba aktuální vánoční stránky www.internetdomobilu.cz. Vedle videoprezentace nabídky, simulace mobilního internetu ve vybraných telefonech, slovního fotbálku, k němuž můžete soupeře vyzvat i prostřednictvím mobilu, a řady dalších vylepšení tady narazíte i na speciální vánoční pohlednici. Ta je postavena na technologii „text-to-speach“ švédské společnosti Acapela, která umožňuje převod psaného textu do mluvené řeči. Prostě napíšete přání v libovolném znění a zbytek necháte třeba na jelenovi, který je „ústně“ vyřídí příjemci. Pokud chcete tuhle bláznivou specialitku vyzkoušet, můžete tak učinit jedině u Vodafonu.

"Děláme vlny" jako první korporátní blog

Být první je v případě internetu zásadní. Proto se neustále snažíme nabídnout uživatelům inovativní řešení, aplikace a formy komunikace, které nás odliší od konkurence. V listopadu 2007 jsme jako první telekomunikační operátor spustili korporátní blog „Děláme vlny“, protože jsme chtěli navázat přímý dialog s našimi zákazníky i zákazníky konkurence. A protože blogování sluší naší značce a blog je velmi efektivní nástroj komunikace, který navíc pomáhá zvyšovat relevanci vodafonních webů ve vyhledávačích. Během jediného roku fungování blog navštívilo dobrého půl milionu unikátních návštěvníků, kteří přispěli více než 5 600 komentáři. Téměř tři stovky příspěvků publikovaly desítky autorů z řad zaměstnanců Vodafonu.

Mobilní telefon
Vodafone jako první operátor spustil firemní blog

Základním kamenem blogu je obsah. Nové sekce vznikají průběžně a odrážejí naše aktuální potřeby. Uživatelé se vracejí pro informace o službách a produktech, diskutují se zástupci Vodafonu, ale i mezi sebou navzájem, přicházejí soutěžit nebo se jinak pobavit. Zvykli si na to, že blog žije, je bezprostřední a mluví s nimi o poznání méně formálně než korporátní web. Z pohledu Vodafonu jsou možnosti využití blogu velmi široké. Od zveřejňování informací ve velmi krátkém čase, přes rychlou realizaci průzkumů až po představení zajímavých osobností neformální cestou nebo dokonce k šíření virálního obsahu. Zákazníci se mohou svobodně vyjádřit k našim službám a produktům nebo zde zanechat podněty na jakékoliv téma.

Roční práce s blogem v nás vypěstovala i několik zásad.

- Prostřednictvím blogu promlouvají konkrétní jména, nikoliv „anonymní“ korporace.
- Autorským příspěvkům necháváme punc pisatele, články nepřepisujeme do unifikované mluvy.
- Interně je blogování otevřeno komukoliv, žádné síto pro výběr autorů neexistuje. Kdo má co říct, je vítán.
- Jsme maximálně otevření – dbáme na upřímnost, opravdovost a autentičnost příspěvků.
- Kritiky ze strany uživatelů si vážíme. Příspěvky zásadně nemažeme. Aktivním přispěvatelům nasloucháme a reagujeme na jejich podněty.
- Nejdůležitější je ovšem při vedení blogu nepřetržitý dialog s uživateli a pružné reagování na jejich komentáře pokud možno v rozsahu hodin

Úspěch koncepce Webu 2.0

Zkušenosti s blogováním jsou pro nás k nezaplacení. Koncepce Webu 2.0 se nám navíc osvědčila nejen v korporátní komunikaci, ale i v dalších oblastech. Vodafone Techforum pomáhá našim zákazníkům řešit specifické problémy s nastavením telefonů a služeb. Na názory uživatelů se ptáme v anketách na stránkách „Co vy na to?“. VIP platformu „Jak to vidím“ využíváme pro provádění výzkumů a k online diskusím s vybraným vzorkem panelistů. Multimediální obsah zbrusu nové internetové verze našeho zákaznického magazínu ČILICHILI spravujeme s využitím samostatného YouTube kanálu…

Co bude dál? Vnikneme nepozorovaně do sociálních sítí, kam se dnes mohutně stahuje mladá internetová populace i pozornost firem a inzerentů? To si řekneme zase příště. Pro začátek si zkuste na Facebooku vyhledat profil Karla Žabáka.

Autorka článku pracuje jako manažerka interaktivního marketingu společnosti Vodafone Czech Republic


Komentáře

Revenant #1
Revenant 08. prosinec 2008 14:44

Šmankote, firemní blogování je nejnovější hit?
Vždyť o tom Hasalík psal už před dvěma lety.
Pak se stejně ukázalo že lidi ty PR slinty nečtou ani na blogu.

RSS 

Komentujeme

Automatizace bezpečnosti – problémem nejsou technologie

Pavel Houser , 03. září 2017 09:00
Pavel Houser

Umělá inteligence, strojové učení, behaviorální analýza, model SecOps (analogie DevOps pro zabezpeče...

Více






Kalendář

21. 09. Mobilní řešení pro business
25. 09.

29. 09.
Susecon 17
25. 09.

29. 09.
Microsoft Ignite 2017
RSS 

Zprávičky

Oblíbený nástroj CCleaner obsahoval malware

Pavel Houser , 19. září 2017 17:17

Ohroženy mohou být miliony uživatelů. Zranitelné jsou verze CCleaner 5.33 a CCleaner Cloud 1.07.3191...

Více 0 komentářů

EK navrhuje nová pravidla pro pohyb dat neosobního charakteru

ČTK , 19. září 2017 15:26

Členské státy EU by už podle návrhu neměly nutit organizace, aby uchovávaly či zpracovávaly data na ...

Více 0 komentářů

Na trh přichází Synology C2 Backup

Pavel Houser , 19. září 2017 11:34

Synology strávila více než rok budováním vlastního datového centra....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hackathon veřejné správy přilákal na 6 desítek vývojářů

Pavel Houser , 19. září 2017 08:00

Propojit otevřená data veřejné správy v užitečné aplikace bylo cílem šesti desítek programátorů, kte...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zkoumá zakázky na IT systémy

Pavel Houser , 18. září 2017 12:50

Úřad aktuálně se zaměřil na smlouvy na IT systémy uzavřené v jednacím řízení bez uveřejnění. ...

Více 0 komentářů

Alphabet zvažuje investici do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 18. září 2017 08:34

Podnik Waymo ze skupiny Alphabet už v květnu oznámil partnerství s Lyftem na vývoji technologie auto...

Více 0 komentářů

Plán zdanění internetových firem v EU má první trhliny

ČTK , 18. září 2017 08:00

Dánský ministr financí Kristian Jensen varoval před rizikem přijetí zákonů, které by mohly inovativn...

Více 0 komentářů