Výzkum společnosti SPSS

01. říjen 2008 09:29 0 komentářů

SPSS_logo

Podle nových výzkumů, provedených společností SPSS, se v důsledku ekonomického poklesu podniky stále více zaměřují na udržení stávajících zákazníků než na získávání těch nových.

Až 34% aktuálního zájmu společností se soustřeďuje na udržení stávajících zákazníků v důsledku ekonomického poklesu oproti 8%, kdy se zaměřují na získávání nových zákazníků. Stojí totiž mnohem méně udržet si zákazníka, ale jen pokud má společnost jasno v tom, které zákazníky si chce nechat.

Tento výzkum, kterého se zúčastnilo přibližně 100 evropských společností byl proveden společností SPSS, poskytovatelem softwaru a řešení Predictive Analytics.

Výzkum ukazuje, že 68% respondentů věří, že sběr a analýza zpětné vazby zákazníků vybuduje lepší vztahy se zákazníky, což bude klíčový nástroj v dalších dvou letech k udržení zákazníků a zvýšení jejich spokojenosti. To je v ostrém rozporu s výsledky výzkumu z loňského roku, kdy se ukázalo že hlavním zájmem je ze 40% získávání nových zákazníků.
Nicméně, díky současnému ekonomickému klimatu, byly společnosti donuceny držet se stávajících zákazníků a pečovat o ně než stále hledat nové, kvůli jejich vysokému úbytku.

Více prezident SPSS pro EMEA Haydn Lewis řekl: „Tento posun na trhu není překvapivý. V posledních několika letech se společnosti zabývaly jen koloběhem získávání a ztráty zákazníka. Dříve byli zákazníci mnohem loajálnější k jedné značce, ale tento fakt byl nahrazen touhou po co nejlevnějším nákupu. Analýza zpětné vazby zákazníků může určit, co je přiměje k tomu, aby se stali zákazníkem někoho jiného a jak společnosti předejdou tomu, aby se něco takového stalo v budoucnu.“


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů