Výzkum společnosti SPSS

01. říjen 2008 09:29 0 komentářů

SPSS_logo

Podle nových výzkumů, provedených společností SPSS, se v důsledku ekonomického poklesu podniky stále více zaměřují na udržení stávajících zákazníků než na získávání těch nových.

Až 34% aktuálního zájmu společností se soustřeďuje na udržení stávajících zákazníků v důsledku ekonomického poklesu oproti 8%, kdy se zaměřují na získávání nových zákazníků. Stojí totiž mnohem méně udržet si zákazníka, ale jen pokud má společnost jasno v tom, které zákazníky si chce nechat.

Tento výzkum, kterého se zúčastnilo přibližně 100 evropských společností byl proveden společností SPSS, poskytovatelem softwaru a řešení Predictive Analytics.

Výzkum ukazuje, že 68% respondentů věří, že sběr a analýza zpětné vazby zákazníků vybuduje lepší vztahy se zákazníky, což bude klíčový nástroj v dalších dvou letech k udržení zákazníků a zvýšení jejich spokojenosti. To je v ostrém rozporu s výsledky výzkumu z loňského roku, kdy se ukázalo že hlavním zájmem je ze 40% získávání nových zákazníků.
Nicméně, díky současnému ekonomickému klimatu, byly společnosti donuceny držet se stávajících zákazníků a pečovat o ně než stále hledat nové, kvůli jejich vysokému úbytku.

Více prezident SPSS pro EMEA Haydn Lewis řekl: „Tento posun na trhu není překvapivý. V posledních několika letech se společnosti zabývaly jen koloběhem získávání a ztráty zákazníka. Dříve byli zákazníci mnohem loajálnější k jedné značce, ale tento fakt byl nahrazen touhou po co nejlevnějším nákupu. Analýza zpětné vazby zákazníků může určit, co je přiměje k tomu, aby se stali zákazníkem někoho jiného a jak společnosti předejdou tomu, aby se něco takového stalo v budoucnu.“


Komentáře

RSS 

Komentujeme

HTC: Měl to Google zapotřebí?

Pavel Houser , 24. říjen 2017 06:00
Pavel Houser

Ihned poté, co Google oznámil záměr koupit část HTC, se ozvaly hlasy zpochybňující smysl celé transa...

Více







Kalendář

24. 10. VeeamON Forum 2017
25. 10.

26. 10.
Profesia days 2017
26. 10. Acronis Roadshow 2017
RSS 

Zprávičky

Slovensko pozastavilo vydávání průkazů s elektronickým podpisem

ČTK , 24. říjen 2017 08:00

Dosud vydané elektronické podpisy zůstávají v platnosti, ale deaktivují se všechny služby eGovernmen...

Více 0 komentářů

ÚOHS začal posuzovat změnu vlastníka AutoContu

ČTK , 23. říjen 2017 11:15

V IT má Komárkova skupina rychle rostoucí byznys datových center své firmy DataSpring....

Více 0 komentářů

Google investoval do alternativní taxislužby Lyft

ČTK , 23. říjen 2017 09:00

Už v květnu podepsal Lyft dohodu o spolupráci s divizí samořídících aut Alphabetu.

...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Objem digitálních plateb i nadále roste

Pavel Houser , 23. říjen 2017 08:00

Nastupuje nový platební ekosystém...

Více 0 komentářů

ČSÚ: Volební weby byly nedostupné kvůli útoku DDoS

Pavel Houser , 22. říjen 2017 17:43

Výpadky prezentačních server vznikly na straně externího dodavatele komunikačních služeb. ...

Více 0 komentářů

Úřad pro ochranu osobních údajů vyšetřuje e-shop Mall.cz kvůli úniku hesel

ČTK , 22. říjen 2017 08:00

Obchodu Mall.cz odcizili hackeři údaje až ke 750 000 starších uživatelských účtů....

Více 0 komentářů

Firma vypsala odměnu za odhalení digitálního podpisu slovenského ministra

ČTK , 21. říjen 2017 08:00

Problém se týká čipů německého výrobce Infineon Technologies, které Slovensko používá v občanských p...

Více 0 komentářů