Yahoo! překvapilo finančními výsledky, trh firmě ale stále nevěří

Petr Švec , 22. duben 2010 15:47 0 komentářů

Yahoo! dosáhlo zisku 213 milionů dolarů (3,8 miliardy Kč), a to především díky drastické ozdravné kůře, kterou firmě naordinovala CEO Carol Bartz.


Bartz
Pod vládou Carol Bartz prochází
Yahoo! ozdravnou kůrou.
Finanční výsledky, které firma dnes představila, překonávají tržní očekávání. Analytici původně předpokládali, že Yahoo! ohlásí zisk 9 centů na akcii, zmíněných 213 milionů ovšem reprezentuje 15 centů. Paradoxně ale i přes úspěch reagovaly akcie Yahoo! poklesem o 3,5%. Na zisku firmy se totiž významně podepsala jednorázová platba 43 milionů dolarů (770 milionů Kč), kterou na základě dohody o spolupráci z minulého června, poslala společnost Microsoft. Hospodářské výsledky vlastních aktivit Yahoo!, tedy především příjmy z reklamy, tak byly de facto nižší, než co očekávaly trhy.

K dosažení takového hospodářského výsledku Yahoo! bezesporu pomohlo i zotavení trhu internetové reklamy, ke kterému začalo docházet už koncem minulého roku. Podle Yahoo! se tento faktor projevil jako 20% růst zisku z běžných bannerových reklam, které tvoří většinu příjmů firmy. „Reklamní trh je zpět a s opětovným růstem se zvedá nejen objem poptávané reklamy, ale také kvalita inzerentů. To v krátkodobém horizontu povede k růstu cen za internetovou reklamu,“ řekla k finančním výsledkům Bartz.

I přes kritiku, poukazující především na stále neutěšený stav firmy, se zdá být jasné, že restrukturalizační plán šéfky Yahoo!, Carol Bartz, se začíná pozitivně projevovat. Byla to právě ona, kdo podepsal dohodu s Microsoftem, která kromě jednorázových plateb v celkové výši 150 milionů dolarů (2,7 miliardy Kč), firmě přinese také další desítky milionů ve formě úspor. Na základě vloni uzavřené desetileté smlouvy, Yahoo! například nebude vyvíjet vlastní vyhledávací technologii, ale bude se plně věnovat optimalizaci služeb pro konkrétní potřeby zákazníka. Co se Bartz ovšem nepodařilo je zastavit propad tržního podílu Yahoo! v oblasti vyhledávačů. Zatímco na americkém trhu dosahuje v současnosti podíl firmy zhruba 16,9% (oproti 21% v březnu 2009), celosvětový podíl je ještě nižší. Oproti předchozím letům se ale pokles alespoň mírně zpomalil.

Zdroj: Reuters


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů