YouTube se komercializuje, začíná prodávat hudbu a hry

David Budai, 09. říjen 2008 03:44 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

YouTube
YouTube, jedna z nejpopulárnějších webových služeb na internetu sloužící ke sdílení videa, spustila nový formát prodeje hudby a her prostřednictvím svých partnerů. Jde o jeden z prvních kroků, díky nimž chce Google výrazně navýšit zisky, které budou těžit právě z vysoké popularity této služby.

Youtube
Na YouTube je každou minutu nahráno 13 hodin videa

Návštěvníci serveru YouTube mohou od středy nakupovat skladby z hudebních videí, které zrovna sledují, a to pouhým kliknutím na tlačítka umístěna pod nimi. Ta je odkážou přímo na stránky internetového obchodu Amazon.com nebo na iTunes společnosti Apple. Podobně to bude vypadat i u počítačových her, kdy případné zájemce o koupi YouTube odkáže na prvního ze zmíněných prodejců. Vše se pochopitelně týká pouze oficiálních videí vydavatelských společností, zda se tato možnost rozšíří i na běžná videa zatím není jasné.

Google by rád vybudoval internetovou službu, pomocí které by prodával hudbu, filmy, seriály, hry, knihy i vstupenky na koncerty právě v souvislosti s milióny videí umístěnými na Youtube. Jde o zřejmou snahu tento server přizpůsobit, aby začal vydělávat. V roce 2006 Google odkoupil YouTube za 1,65 miliardy dolarů. Šlo vůbec o jednu z největších akvizicí v dějinách internetu.

Finanční detaily dohody s prodejci nebyly zveřejněny, očekává se však, že Google bude za každý prodej uskutečněný prostřednictvím jeho odkazu dostávat provize. Analytici odhadují, že by v příštím roce mohlo Youtube vydělat až 200 miliónů dolarů.

V srpnu tohoto roku zaznamenal server 330 miliónů návštěvníků, potenciální zisk z reklamy je tedy obrovský. Představitelé společnosti si však zatím nejsou jisti, jakou formu reklamy zvolit, aby tento potenciál plně využila. Jednou z možností je například textová reklama InVideo, která se zobrazuje v dolní části okna přehrávaného videa, nebo sponzorovaná videa zobrazovaná na domovské stránce. Naopak reklamní šoty, které by se zobrazovaly před přehráním požadovaného videa, byly vedením zamítnuty jako nevhodné.

Na YouTube je každou minutu nahráno v průměru téměř 13 hodin videí. Často se mezi nimi objevují i taková, která porušují autorská práva vydavatelských společností, a Google se tak nezřídka stává terčem žalob. Tuto situaci se snaží částečně řešit různými dohodami s vydavateli a vývojem nových ochranných technologií, které tomu v budoucnu zabrání.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

AI i její tvůrci před soudem

Pavel Houser , 22. duben 2018 09:30
Pavel Houser

John Kingston z anglické University of Brighton poskytl pro The Register svůj pohled na právní odpov...

Více







RSS 

Zprávičky

Čínská služba pro streamování hudby Tencent míří na burzu

ČTK , 23. duben 2018 11:19

Spotify byla nedávno ohodnocena na 30 miliard dolarů. 25 miliard očekávaných u Tencentu je také obro...

Více 0 komentářů

Obchod s kryptoměnami se stěhuje mimo burzy

ČTK , 23. duben 2018 09:00

Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční....

Více 0 komentářů

Čtvrtina Čechů vyzkoušela služby sdílené ekonomiky

ČTK , 23. duben 2018 08:00

Více než polovina lidí zná služby Zonky (74 procent) a Uber (62 procent)....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 1 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 4 komentářů