YouTube se komercializuje, začíná prodávat hudbu a hry

David Budai, 09. říjen 2008 03:44 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

YouTube
YouTube, jedna z nejpopulárnějších webových služeb na internetu sloužící ke sdílení videa, spustila nový formát prodeje hudby a her prostřednictvím svých partnerů. Jde o jeden z prvních kroků, díky nimž chce Google výrazně navýšit zisky, které budou těžit právě z vysoké popularity této služby.

Youtube
Na YouTube je každou minutu nahráno 13 hodin videa

Návštěvníci serveru YouTube mohou od středy nakupovat skladby z hudebních videí, které zrovna sledují, a to pouhým kliknutím na tlačítka umístěna pod nimi. Ta je odkážou přímo na stránky internetového obchodu Amazon.com nebo na iTunes společnosti Apple. Podobně to bude vypadat i u počítačových her, kdy případné zájemce o koupi YouTube odkáže na prvního ze zmíněných prodejců. Vše se pochopitelně týká pouze oficiálních videí vydavatelských společností, zda se tato možnost rozšíří i na běžná videa zatím není jasné.

Google by rád vybudoval internetovou službu, pomocí které by prodával hudbu, filmy, seriály, hry, knihy i vstupenky na koncerty právě v souvislosti s milióny videí umístěnými na Youtube. Jde o zřejmou snahu tento server přizpůsobit, aby začal vydělávat. V roce 2006 Google odkoupil YouTube za 1,65 miliardy dolarů. Šlo vůbec o jednu z největších akvizicí v dějinách internetu.

Finanční detaily dohody s prodejci nebyly zveřejněny, očekává se však, že Google bude za každý prodej uskutečněný prostřednictvím jeho odkazu dostávat provize. Analytici odhadují, že by v příštím roce mohlo Youtube vydělat až 200 miliónů dolarů.

V srpnu tohoto roku zaznamenal server 330 miliónů návštěvníků, potenciální zisk z reklamy je tedy obrovský. Představitelé společnosti si však zatím nejsou jisti, jakou formu reklamy zvolit, aby tento potenciál plně využila. Jednou z možností je například textová reklama InVideo, která se zobrazuje v dolní části okna přehrávaného videa, nebo sponzorovaná videa zobrazovaná na domovské stránce. Naopak reklamní šoty, které by se zobrazovaly před přehráním požadovaného videa, byly vedením zamítnuty jako nevhodné.

Na YouTube je každou minutu nahráno v průměru téměř 13 hodin videí. Často se mezi nimi objevují i taková, která porušují autorská práva vydavatelských společností, a Google se tak nezřídka stává terčem žalob. Tuto situaci se snaží částečně řešit různými dohodami s vydavateli a vývojem nových ochranných technologií, které tomu v budoucnu zabrání.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů