Zákazníci se stálým připojením k internetu požadují možnost dalších multimediálních aplikací šitých na míru

24. únor 2010 16:24 0 komentářů

Praha 24. února 2010 – Divize Home & Networks Mobility společnosti Motorola zadala k vypracování studii 2010 European Media Engagement Barometer, která ukázala, že zákazníci napříč generacemi požadují další možnosti kontroly a úpravy obsahu multimediálních aplikací na míru. Studie, které se zúčastnilo 3 500 Evropanů* ukazuje, že 87 % spotřebitelů ve Spojeném království pravidelně sdílí obsah mezi jednotlivými zařízeními doma a při cestách venku. Výzkum rovněž naznačuje, že vzhledem k množství dostupných informací, potřebují spotřebitelé větší pomoc při nalézání mediálních obsahů, které považují za důležité pro svůj život, a dále že 69 % Evropanů pociťuje frustraci při prohledávání tolika informací, když chce najít mediální obsah, který je zajímá.


Výzkum společnosti Motorola ukazuje, jakým způsobem využívají Evropané množství video obsahů. 70 % spotřebitelů ve Spojeném království sleduje alespoň jednou v týdnu živé televizní vysílání (v porovnání s evropským průměrem 62 %). Ale stále více diváků používá ke sledování jiná média: 52 % sleduje streamovaná internetová videa, 34 % se dívá na starší pořady podle své volby a 29 % si alespoň jednou týdně stáhne video z internetu, což ilustruje fakt, že spotřebitelé si na různých místech vyhledávají obsahy, aby je mohli sledovat kdy a jak sami chtějí. Je zajímavé, že Švédsko je jedinou zemí, kde živé televizní vysílání nekraluje preferencím sledovanosti. Švédští respondenti uváděli, že budou raději sledovat živá/ streamovaná internetová videa (48 %) v porovnání s živým televizním vysíláním (28 %). Spotřebitelé také požadují vyšší kvalitu. 54 % dotázaných britských spotřebitelů by uvítalo větší množství HD programů.

Steve McCaffery, viceprezident divize Motorola Home & Networks Mobility pro EMEA, komentuje výsledky průzkumu: „Náš výzkum ukázal, že vstupujeme do nové éry televizního vysílání, kterou Motorola nazvala Internetovou érou televize. Internet, sociální sítě a smartphony změnili způsob, jakým spotřebitelé všech věkových kategorií přistupují k obsahu médií. Nyní si podmínky určují sami. A vzkaz pro nás jako průmysl zní tak, že musíme pokračovat ve vývoji řešení a služeb, které umožní zákazníkovi tak intuitivní, individuální a interaktivní zážitek, jak to jen bude možné.

Mediální obsah šitý na míru jednotlivým komunitám

Více než polovina dotazovaných vykazovala zájem o televizní aplikace, které by dalším způsobem umožnily upravit sledování mediálního obsahu podle jejich požadavků. Zjištění rovněž ukazují, že spotřebitelé se napříč generacemi zapojují do sociálních sítí a rádi by využívali své televizní přístroje pro doporučování programů lidem podobných názorů. Například 45 % mladých lidí (Millenials -generace, která nastoupila do zaměstnání po roce 2000) by rádo pomocí televize doporučovalo pořady rodině, přátelům a kolegům. Všechny generace se v současné době zapojují do dění na sociálních sítích: Millenials (99 %), Generace X - narození 1965-1978 (99 %) a Baby Boomers - narození po válce (93 %). Při dotazu spotřebitelů napříč generacemi, jaké zařízení by nejraději používali pro přístup k sociálním médiím, 70 % odpovědělo, že televizi, i když v současnosti tvoří hojně využívanou formu přístupu počítač (71 %) a mobilní telefony (84 %). To naznačuje, že propojení komunity uživatele by mohlo pomoci poskytovatelům služeb zmírnit frustraci všech spotřebitelů napříč generacemi způsobenou příliš velkým množstvím mediálních obsahů.

Poptávka kdykoliv a kdekoliv

Spotřebitelé po celé Evropě nyní očekávají, že budou mít stejný přístup při pohybu venku jako doma. Nejvíce očekávají mobilitu Španělé (75 %), spotřebitelé ve Spojeném království (69 %) jsou také nad evropským průměrem (61 %). Spotřebitelé ve Spojeném království (87 %) jsou také v současné době více zvyklí na sdílení obsahů mezi jednotlivými zařízeními v porovnání se svými evropskými protějšky (70 %). Jak lze očekávat, sdílení různých obsahů je nejběžnější mezi evropskými mladými (Millenials – 87 %), avšak příslušníci Generace X (72 %) a Baby Boomers (57 %) také pravidelně sdílejí mediální obsahy. Evropští spotřebitelé sdílejí obsah mezi různými obrazovkami, domácími zařízeními, počítači, konzolemi a televizemi. Nejčastější je sdílení informací mezi počítačem a mobilním telefonem (43 %). Největší poptávka spotřebitelů po tom, jakým způsobem získat přístup z různých zařízení, je ve Španělsku (77 %) a Spojeném království (69 %). To naznačuje, že spotřebitelé chtějí mít větší znalosti, aby mohli lépe kontrolovat způsob prohlížení mediálních obsahů.

Vliv stálého připojení

Výzkum ukazuje, že možnost být neustále připojen, přináší do života Evropanů rovnováhu. Osm z deseti spotřebitelů (77 %) souhlasí s tím, že mobilní technologie napomohla k integraci jejich soukromého a profesionálního života, a dvě třetiny (66 %) souhlasí s tím, že jim to pomáhá získat životní rovnováhu. V připojené společnosti to nejsou pouze mladí lidé, kdo podporuje technologický pokrok. O mladé generaci (Millenials) se tradičně mluví jako o „tech generaci“ a je chápána, jako ta, která má hlavní vliv na technologické nákupy a chování svých rodičů. Studie společnosti Motorola mezi mladými lidmi z roku 2008 ukázala, že 83 % mladých (Millenials) má vliv na rozhodování svých rodičů o koupi televizních služeb (ZDROJ: “Motorola Home and Networks Mobility Millennial White Paper,” 2008). Avšak, jak dokládají zjištění výzkumu Media Engagement Barometer 2010, rodiče ovlivňují technologická rozhodnutí svých dětí stejně často – ne-li častěji – jako jejich děti. Baby boomers ovlivňují nákupy technologií v případě 33 % a Generace X v případě 39 %.

S. McCaffery pokračuje: „Jsou pryč doby, kdy jedna obrazovka zajišťovala mediální obsah pro celou rodinu. Nyní se máma dívá na televizi, táta si prohlíží fotbalové výsledky na telefonu a nejstarší syn si pouští hudební klipy na svém laptopu. Skóre je vyrovnané – každý, bez ohledu na věk, očekává, že si bude užívat mediální obsah, jak a kdy se mu zachce. Pokud jde o vyhledávání nové technologie a sdílení mediálního obsahu, tato studie ukazuje, že nyní mají vliv všechny generace.“

O studii Motorola Media Engagement Barometer

Studie Media Engagement Barometer byla vypracována s cílem zjistit, jakým způsobem se mění mediální spotřeba – funkčně i emočně – napříč všemi generacemi. Jejím úkolem bylo pomoci společnosti Motorola pochopit každodenní chování a sociální zkušenosti spotřebitelů a získat přehled o vznikajících společenských trendech a budoucích přáních ohledně komunikace s ostatními
a přístupu k mediálním obsahům.


*Byl proveden 15 minutový telefonní průzkum u statisticky reprezentativního vzorku 3500 Evropanů ve věku 16-64. Interview probíhaly v době od 13. 11. do 11. 12. 2009 ve Francii, Německu, Španělsku, Švédsku a Spojeném království. Každý trh měl stanovené kvóty pro věk, pohlaví a region. Byl získán dostatečný vzorek respondentů všech tří generací pro porovnání vnímání, chování a trendů. Jde o tyto generace: Mladí – Millenials (věk 16-29), Generace X (věk 30-44), Baby Boomers (45-64). Mezní odchylka vzorku při 95 % míře spolehlivosti činí ±1.7 pro celkový počet respondentů (3500). Výzkum provedla společnost StrategyOne zabývající se aplikovaným výzkumem. Pro více informací navštivte http://www.strategyone.net.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
28. 04. Oracle Code 2017
RSS 

Zprávičky

Prodej chytrých telefonů v Německu loni poprvé klesl

ČTK , 25. únor 2017 14:35

Tržby poklesly i přes rostoucí průměrnou cenu smartphonu....

Více 0 komentářů

Japonská Softbank zakládá s Foxconnem společný investiční podnik

ČTK , 24. únor 2017 18:03

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v sektoru vyspělých technologií, a tchajwanský s...

Více 0 komentářů

3D tisk ocelových konstrukcí

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:37

Podařilo se "vytisknout" jeřábový hák....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Třetina operátora mobilní sítě Sigfox je na prodej

Pavel Houser , 24. únor 2017 17:17

Zájemci o investici v oblasti internetu věcí mohou získat až 34% podíl společnosti SimpleCell Networ...

Více 0 komentářů

Hodnota kybernetické měny bitcoin vystoupila na nový rekord

ČTK , 24. únor 2017 15:30

Hodnota kybernetické měny bitcoin se dnes zvýšila o 4,7 procenta a vystoupila na nový rekord 1218,85...

Více 0 komentářů

Apple v dubnu otevře v Kalifornii novou centrálu

ČTK , 24. únor 2017 11:30

Americká společnost Apple v dubnu otevře v kalifornském Cupertinu svou novou centrálu. Stěhování 12....

Více 0 komentářů

Ransomware funguje a generuje útočníkům zisky

Pavel Houser , 23. únor 2017 16:45

Ransomware je stále více centralizovaný a několik významných malwarových rodin dominuje celému "trhu...

Více 0 komentářů