Adastra pomohla T-Mobile snížit ztrátu při migraci tarifů

ITbiz.cz, 18. říjen 2013 14:00 4 komentářů

Projekt trval 6 měsíců za podpory 2,5 FTE přímo na místě. V prvním čtvrtletí se Adastra zaměřila na snížení ztráty při prodlužování nebo migraci tarifů a dosáhla jej i přesto, že se úkol jevil jako mission impossible.

Krátce po úpravách během pilotního provozu představil největší konkurent T-Mobile úplně novou strukturu tarifů postavenou na neomezených tarifech, což pro český trh představovalo průlomovou změnu. Čas hrál klíčovou roli a bylo nutné rychle upravit zacílení nabídek pro zákazníky. Snížení ztráty se podařilo výpočtem zacílené nabídky pro každého klienta, ta se skládala ze základního tarifu, slevy a neveřejné nabídky.

Neveřejná povaha zacílených nabídek měla i další pozitivní dopad, šlo ji využít jako argument při prodeji, neboť zákazník měl být zahlcen rozsahem služeb nabízených za měsíční paušál. Zacílení pomohlo upravit tyto nabídky na zákaznické segmenty, kde vysoké množství služeb nebude zneužíváno, díky čemuž se předchází nechtěným ztrátám.

V průběhu projektu Adastra zavedla měření tzv. indexu hodnotnosti nabídky jako okamžitého vyjádření dlouhodobého dopadu na marži při změně tarifu. Ten je možné snadno vypočítat v průběhu transakcí, a proto jej lze použít jak pro zacílení nabídek, tak pro krátkodobé klíčové ukazatele výkonnosti.   Rozsah projektu:

  • Technická implementace kalkulačky využití tarifů (na platformě SAS Enterprise Guide)
  • Návrh a nasazení logiky pro zacílení nabídek
  • Profilování cílů pilotního provozu
  • Návrh argumentů pro obchodníky a příslušná školení
  • Definice metrik a podpora při vykazování hodnotnosti nabídek s dopadem na motivační schémata pro obchodníky
  • Návrh rozšíření hlavních obchodních nástrojů a návrh flexibilního IT řešení
  • Návrh drobných dodatečných pilotních kampaní (hybrid proaktivního křížového prodeje/udržení zákazníka, používání segmentace dle chování zákazníka)

Komentáře

PR #1
PR 19. říjen 2013 17:26

Pěknej PR článek pro oba jmenované.

Mloke One #2
Mloke One 19. říjen 2013 20:10

Ale stejne jste si ho precetl, a dokonce i pridal svuj komentar, tedy jako PR plni svuj ucel velmi dobre... "-)

Luk #3
Luk 19. říjen 2013 21:03

Článek je zajímavý v tom, že docela otevřeně hovoří o tom, jak se postupuje při "vykosťování kořenů". Operátoři to běžně nechtějí říkat nahlas, tady to za jednoho z nich udělal jeho dodavatel ;-)

astray #4
astray 20. říjen 2013 10:28

Tak proto T-mobile otravoval na všech mých Vodafoních číslech? Nicméně se svou zoufalou nabídkou musel odtáhnout s nepořízenou.

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Nová řešení od IBM Security pomohou klientům splnit požadavky GDPR

Pavel Houser , 30. květen 2017 14:00

K novým řešením patří Resilient průvodce přípravou na GDPR, Resilient simulace GDPR a modul ochrany ...

Více 0 komentářů

Rozvoj IT služeb Konica Minolta směřuje k využívání umělé inteligenci

Pavel Houser , 30. květen 2017 13:00

Zájem o AI aplikace je v ČR srovnatelný s globálním trhem. Tyto funkce budou k dispozici v rámci nov...

Více 0 komentářů

GDPR může zefektivnit práci IT oddělení

Pavel Houser , 30. květen 2017 12:25

Většina vedoucích IT specialistů evropských firem předpokládá, že díky novým regulacím získají více ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Podíl pozemního TV vysílání přechodem na DVB-T2 klesne o desetinu

ČTK , 30. květen 2017 08:00

S rozvojem optických a dalších vysokorychlostních sítí poroste význam šíření signálu přes IPTV....

Více 0 komentářů

Pokračuje kauza údajného útočníka na LinkedIn, vydat ho chtějí USA i Rusko

ČTK , 30. květen 2017 07:28

Pražský městský soud se dnes vrátí k otázce přípustnosti vydání údajného ruského hackera Jevgenije N...

Více 0 komentářů

Trendy v affiliate marketingu pro rok 2017

ITBiz.cz , 29. květen 2017 12:30

Posilování role mobilních zařízení v e-komerce a sledování uživatelů napříč zařízeními jsou hlavní l...

Více 0 komentářů

Zavedení EET se projevilo i na oblibě metod platby v e-shopech, některé zrušily platbu kartou

ČTK , 29. květen 2017 12:09

EET zasáhlo především ty úplně nejmenší hráče na trhu. Raději možnost platby kartou, která se v EET ...

Více 1 komentářů