Projekt trval 6 měsíců za podpory 2,5 FTE přímo na místě. V prvním čtvrtletí se Adastra zaměřila na snížení ztráty při prodlužování nebo migraci tarifů a dosáhla jej i přesto, že se úkol jevil jako mission impossible.
Krátce po úpravách během pilotního provozu představil největší konkurent T-Mobile úplně novou strukturu tarifů postavenou na neomezených tarifech, což pro český trh představovalo průlomovou změnu. Čas hrál klíčovou roli a bylo nutné rychle upravit zacílení nabídek pro zákazníky. Snížení ztráty se podařilo výpočtem zacílené nabídky pro každého klienta, ta se skládala ze základního tarifu, slevy a neveřejné nabídky.
Neveřejná povaha zacílených nabídek měla i další pozitivní dopad, šlo ji využít jako argument při prodeji, neboť zákazník měl být zahlcen rozsahem služeb nabízených za měsíční paušál. Zacílení pomohlo upravit tyto nabídky na zákaznické segmenty, kde vysoké množství služeb nebude zneužíváno, díky čemuž se předchází nechtěným ztrátám.
V průběhu projektu Adastra zavedla měření tzv. indexu hodnotnosti nabídky jako okamžitého vyjádření dlouhodobého dopadu na marži při změně tarifu. Ten je možné snadno vypočítat v průběhu transakcí, a proto jej lze použít jak pro zacílení nabídek, tak pro krátkodobé klíčové ukazatele výkonnosti.
Rozsah projektu:
- Technická implementace kalkulačky využití tarifů (na platformě SAS Enterprise Guide)
- Návrh a nasazení logiky pro zacílení nabídek
- Profilování cílů pilotního provozu
- Návrh argumentů pro obchodníky a příslušná školení
- Definice metrik a podpora při vykazování hodnotnosti nabídek s dopadem na motivační schémata pro obchodníky
- Návrh rozšíření hlavních obchodních nástrojů a návrh flexibilního IT řešení
- Návrh drobných dodatečných pilotních kampaní (hybrid proaktivního křížového prodeje/udržení zákazníka, používání segmentace dle chování zákazníka)