Americká společnost AOL vykázala díky nárůstu zájmu inzerentů o digitální reklamy na jeho platformě ve třetím čtvrtletí tohoto roku vyšší zisk, než se očekávalo.
Celkem příjmy za třetí čtvrtletí vzrostly o 12 % na 626,8 milionů dolarů, přičemž analytici očekávali pouze 623,5 milionů dolarů. Příjmy z reklamy vzrostly o 18 % na 473,4 milionů dolarů především díky zájmu o prodej reklamy na stránkách třetích stran, který AOL zprostředkovává. I přes dobré finanční výsledky však hodnota akcií po jejich zveřejnění klesla o 6 %. Podle analytiků za to může především fakt, že se AOL nepodařilo dosáhnout očekávaného provozního zisku OIBDA. Nejvýraznějšími aktivy AOL jsou Huffington Post a automatizovaná reklamní platformy jako Adap.TV. Podle analytiků americký gigant těží především z toho, že inzerenti přecházejí z televizních obrazovek na internet.
Tuto hypotézu potvrzuje také to, že velké mediální konglomeráty za třetí čtvrtletí vykázaly nízké příjmy z reklamy u svých kabelových divizí. Šéf AOL Tim Armstrong v rozhovoru uvedl, že zákazníci se přesunují rychleji než se očekávalo k streamování videa. „Inzerenti se snaží rychle přesunout peníze určené pro televizní reklamu k digitálnímu videu,“ uvedl Armstrong. Finanční ředitelka AOL Karen Dykstraová následně řekla, že cena reklamy v některých médiích roste o dvouciferná čísla. Čistý příjem společnosti za uplynulé čtvrtletí činil 28,5 milionů dolarů.