Brněnští vývojáři Konica Minolta testují metodiku scrum

Pavel Houser , 28. březen 2017 08:00 0 komentářů

Moderní metodiky očekávají vysokou míru automatizace, která začíná už při psaní kódu.

Společnost Konica Minolta v březnu 2015 otevřela v Brně jedno ze svých pěti světových inovačních center a v říjnu první výzkumné a vývojové centrum v Evropě. To slouží jako inovační centrum moderních informačních a komunikačních technologií pro celou Evropu.

Inovační centrum se primárně zaměřuje na vývoj služeb v oblastech souvisejících se zpracováním dat, bezpečností IT systémů, fungováním virtuálních kanceláří a mobilními aplikacemi. Kromě toho zde pracují s technologiemi, jako jsou 3D tisk, holografické brýle, doteková zařízení nebo senzorové sítě.

Nyní zde vývojové týmy pracují na novém produktu, který do této chvíle ještě nebyl uveden na trh, ani oznámen veřejnosti. „V současné době pracuje na novém projektu pět týmů, jejichž počet se může měnit, dle fáze vývoje. Tento projekt pro nás svým rozsahem a inovativností představuje značnou výzvu a do cíle stále ještě zbývá kus cesty,“ říká Milan Jedlička, Head of Software Development z Konica Minolta.

Během vývoje byly vyzkoušeny různé metodiky, v současné době týmy pracují ve scrumu. „Snažíme se pracovat v souladu s duchem agile manifesto, to mimo jiné znamená, ponechat poměrně vysokou volnost jednotlivých týmů v organizaci jejich práce. Moderní metodiky očekávají vysokou míru automatizace. Ta začíná už při psaní kódu včetně unit testu a testování kvality kódu, pokračuje přes automatizovaný build a deployment a samozřejmě automatizovaný testing. Zde používáme kompletní stack aplikací od Atlassian, SonarCube a další technologie více či méně modifikované pro naše potřeby,“ sděluje Jedlička.

Speciálně sestavený pracovní kolektiv se skládá z odborníků, kteří se umí pohybovat v oblasti agilního vývoje. „Výběr vývojářů a struktura týmu je vždy klíčová. Určitě v něm nesmí chybět scrum master, front end developer, back end developer a quality ensurence engineer. Klíčovou roli zastává produkt owner, na něhož jsou u nového produktu kladeny násobně vyšší nároky, než jsou u rozvíjení již existujícího produktu,“ popisuje tým Jedlička.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Čtvrtletní zisk a tržby majitele Googlu výrazně vzrostly

ČTK , 28. duben 2017 15:00

Čistý zisk americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového gigantu Google, v prvním ...

Více 0 komentářů

Bývalí manažeři Olympusu mají zaplatit miliardy za účetní podvod

ČTK , 28. duben 2017 14:00

Skupina bývalých vedoucích pracovníků japonské společnosti Olympus musí firmě zaplatit odškodné 58,8...

Více 0 komentářů

Soud v Ostravě poslal počítačového hackera na 6,5 roku do vězení

ČTK , 28. duben 2017 10:30

Na 6,5 let poslal dnes Krajský soud v Ostravě do vězení počítačového hackera Lumíra Heriče. Podle ro...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Digitální transformace a IoT mění české výrobní společnosti

Pavel Houser , 28. duben 2017 09:00

Často více než 10 let staré ERP systémy nebývají s novými technologiemi kompatibilní....

Více 0 komentářů

Jihokorejští výrobci elektroniky Samsung a LG prudce zvýšili zisk

ČTK , 28. duben 2017 07:00

Jihokorejští výrobci elektroniky Samsung Electronics a LG Electronics v letošním prvním čtvrtletí vý...

Více 0 komentářů

O digitální transformaci usiluje více než polovina českých podniků

Pavel Houser , 27. duben 2017 18:39

Spojení IoT a AI: Zařízení internetu věcí generují velké objemy dat, které mají bez rychlého zpracov...

Více 0 komentářů

Twitter snížil čtvrtletní ztrátu na 61,6 milionu dolarů

ČTK , 27. duben 2017 15:30

Čtvrtletní ztráta americké internetové společnosti Twitter se meziročně snížila na 61,6 milionu dola...

Více 0 komentářů