Češi věnují médiím skoro 8,5 hodiny denně, nejvíce televizi

ČTK , 12. červen 2015 09:00 0 komentářů

Češi věnují médiím téměř 8,5 hodiny denně. Při započítání mediálních aktivit provozovaných současně je to víc než 9,5 hodiny (574 minut).

Vyplývá to z cross-mediální studie, kterou na dnešním setkání Asociace televizních organizací (ATO) představila agentura Nielsen Admosphere. Studie je považována za jeden z podkladů zamýšleného společného měření televizního a on-line obsahu.

Na sledování médií, které lidé označili jako svou hlavní aktivitu, z toho denně připadá 3,5 hodiny (14 procent). Do celkového mediálního času, který je víc než dvojnásobný, je započítán veškerý poslech médií, tedy například při práci, sledování videa, čtení, jiná aktivita na internetu nebo hraní her. Průzkumu se letos v dubnu zúčastnilo víc než 2000 dotázaných ve věku 15 až 74 let.

Největší podíl z celkového mediálního času patří televizi, a to víc než dvě pětiny (43 procent). Při posuzování pouze audiovizuálního obsahu na televizor připadá dokonce 90 procent času. Zbývající čas zaujímají notebook, stolní počítač nebo tablet. Studie přitom rozlišuje přehrání audiovizuálního obsahu formou živého vysílání (87 procent), ale i ostatní způsoby, tedy z archivu, z pevného disku, formou placené služby na vyžádání, z internetu nebo prostřednictvím DVD.

Významně se podle studie liší způsob sledování médií mladé a starší generace. Například ve skupině 15 až 24 let na televizor připadá 58 procent sledovaného audiovizuálního obsahu. Na notebooku je ho spuštěno 29 procent a na stolním počítači necelá desetina.

Asociaci televizních organizací v příštím roce čeká rozhodnutí o tendru na výzkum sledovanosti pro období 2018 až 2022. V současné době peoplemetrové měření zajišťuje Nielsen Admosphere. Asociace by nově chtěla zařadit i měření video obsahu a videoreklamy, tedy včetně zapojení netelevizních subjektů, které takový obsah poskytují. "Rozhodně potřebujeme spolupráci hlavních hráčů na trhu," uvedl ředitel výzkumu FTV Prima Petr Miláček.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů