Čeští zákazníci e-shopů váhají mezi cenou a důvěryhodností obchodů

ITbiz.cz, 30. duben 2014 12:42 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Cena je stále klíčový faktor a čtvrtina nakupujících volí přednostně své oblíbené a vyzkoušené obchody, to jsou hlavní závěry z rozsáhlé studie chování internetových zákazníků Asociace pro elektronickou komerci, která zkoumala strategie nakupujících při výběru e-shopů a samotném nákupu.

Strategie při výběru e-shopu.
Strategie při výběru e-shopu.
První kroky nakupujících vedou nejčastěji na některý z vyhledávačů, nebo lépe řečeno srovnávačů, nabídky zboží. Podle typu vyhledávaného zboží se na internetový srovnávač obrátí mezi 50 a 65 procenty zákazníků.

Ti se pak dále dělí podle toho, zda volí pouze podle nejnižší ceny (19 – 24 procent všech nakupujících), a nebo po prvním třídění „od nejlevnějšího“ ještě zkoumají další atributy jednotlivých obchodů (31 – 46 procent všech nakupujících).

Přestože se orientace zákazníků na cenu zdá být drtivá, mezi 15 a 23 procenty nakupujících si v závislosti na hledaném zboží najde cestu rovnou na své oblíbené a vyzkoušené e-shopy. „Po ceně jdou“ zákazníci, kteří si chtějí pořídit mobilní telefon, černou elektroniku, ale také třeba hračky. Naopak svému oblíbenému internetovému obchodu zachovává přízeň skoro čtvrtina spokojených nakupujících.

A jak se chovají spotřebitelé při výběru konkrétního zboží? Téměř 60 procent nakupujících připouští, že si alespoň občas prohlédne či vyzkouší zboží v kamenném obchodě. Pro samotný nákup pak volí e-shopy, které nabízí nižší ceny než běžné prodejny. Naopak 37 procent dotazovaných takovou strategii volí zcela výjimečně nebo nikdy.

Výzkum potvrdil, že převážnou většinu nakupujících nadále zajímá v první řadě cena zboží, která je díky internetovým srovnávačům snadno porovnatelná. Na druhou stranu oproti předchozím rokům nadále stoupá počet nakupujících, kteří důvěřují vyzkoušeným e-shopům a vrací se do nich i přes vyšší cenu zakoupeného zboží. Tento stoupající trend potvrzuje, že kvalita služeb a renomé konkrétních internetových obchodů hraje stále větší a větší roli.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář


RSS 

Zprávičky

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 0 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nový škodlivý program ukradl údaje k milionu účtů Google

ČTK , 02. prosinec 2016 14:00

Nový škodlivý program Goolian narušil bezpečnost více než jednoho milionu účtů Google. Šíří se na za...

Více 1 komentářů

Telefony Nokia se příští rok vrátí na trh

ČTK , 02. prosinec 2016 10:30

Chytré telefony se značkou Nokia se objeví zpátky na trhu v příštím roce. Finská společnost Nokia dn...

Více 2 komentářů

CETIN nabídne příští rok operátorům připojení až 250 Mbit/s

ČTK , 01. prosinec 2016 17:00

Společnost Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) zvýší od května příštího roku rychlost inter...

Více 0 komentářů

Akcie Samsungu stouply na nový rekord

ČTK , 01. prosinec 2016 12:00

Akcie jihokorejské společnosti Samsung Electronics dnes stouply o více než čtyři procenta na nový re...

Více 0 komentářů