Efektivita e-mailingových kampaní dosahuje v ČR na lepší výsledky než je celosvětový průměr

Petr Velecký , 31. srpen 2016 18:00 0 komentářů
Efektivita e-mailingových kampaní dosahuje v ČR na lepší výsledky než je celosvětový průměr

Téměř čtyři pětiny e-mailových newsletterů, které společnosti posílají svým zákazníkům, zůstanou neotevřeny. A pouze každý 30. odeslaný e-mail se dočká prokliku od uživatele, který chce získat více informací. Míra efektivity, tedy poměr mezi odeslanými a „prokliknutými“ newslettery, globálně činí 13 %. Vyplývá to z celosvětových statistik IBM Marketing Cloud. Dle společnosti VIVmail.cz je v ČR situace o dost lepší – míra efektivity se u jejích klientů pohybuje kolem 19 %, výjimečně dosahuje až 25 %.

E-mailové kampaně patří mezi nejefektivnější online marketingové nástroje s výrazně vyšší výkonností, než je tomu například u bannerové reklamy. Celosvětově platí, že je otevřeno 21,8 % rozeslaných e-mailových newsletterů a jejich příjemce klikne na 3,3 % z nich, aby se dozvěděl více na webových stránkách odesílatele. Výsledná efektivita, tedy poměr mezi otevřenými a „prokliknutými“ e-maily, je na úrovni 13 %. V Evropě (bez Velké Británie) je situace o něco lepší, efektivita zde činí 14,8 %. Nejúspěšnějšími obory jsou pak vzdělávání a neziskové organizace, jedny z nejhorších výsledků naopak vykazuje sektor marketingu.

E-mailové newslettery podle odvětví

Z hlediska otevíraní zaslaných e-mailových newsletterů (Open Rate, OR) jsou na tom globálně z odvětví nejlépe vzdělávání (30,9 %), pojištění (27,5 %) a automobily (27,3 %), naopak nejhorších výsledků dosahují marketéři v retailu (20,5 %), médiích (19,3 %) a úplně nejhůř jsou na tom v marketingu (18,2 %). „Skvělá čísla v odvětví Školství a vzdělání jsou způsobená tím, že většina e-mailů s touto tématikou jde opravdu lidem, kteří o vzdělání či informace spjaté se vzděláním mají zájem,“ říká Vladan Hejnic, ředitel společnosti VIVmail.cz a dodává: „V ČR vykazuje nejlepší Open Rate oblast hobby, kde se pohybujeme na úrovni 29 %, a dobře se daří i sektoru produktů pro domácnost s 24 %.“

Pokud se zaměříme na prokliky z e-mailů (Click-Through Rate, CTR), tak globálně nejvýkonnější jsou kampaně neziskovek (5,3 %), hardwaru a telekomunikací (5 %) a vzdělávání (4,3 %). Naproti tomu nejhorších čísla vykazují software a online služby (2,7 %), média a vydavatelství (2,7 %) a dno patří ubytování a cestování (2,4 %) a marketingu (2,4 %). V ČR opět vede sekce hobby s CTR 7,33 %.

Z výše uvedeného pak vyplývá, že nejefektivnější e-mailingové kampaně (Click Through Open Rate, CTOR) mají neziskovky (19,4 %), hardware a telekomunikace (16,2 %) a retail a e-commerce (15 %) a naopak nejméně efektivní jsou sektory marketingu (10,7 %), softwaru a online služeb (10,1 %) a ubytování a cestování (9,2 %). „Na rozdíl od CTR je metrika CTPR více určují z hlediska výkonu. Nízké CTR může znamenat například neočištěnou databázi, či jinou spojitost s daty. Nízké CTOR naznačuje spíše problém v technologii rozesílání,“ říká Vladan Hejnic.

E-mailové newslettery podle regionů

V kategorii Open Rate jasně vede Austrálie a Nový Zéland společně s Kanadou. Naopak nejnižší Open Rate je v průměru v Africe a na Středním Východě. „Kanada si vedla výborně i minulý rok, protože v roce 2014 uvedla v platnost přísný antispamový zákon (CAS), který zredukoval obrovské procento spamu a celkově zvýšil relevantnost e-mailingu v Kanadě na jednu z nejvyšších v historii digitálního marketingu,“ komentuje Vladan Hejnic a dodává: „Nadprůměrné výsledky České republiky svědčí mimo jiné o tom, že zdejší marketingoví manažeři jsou dobří profesionálové a své práci rozumí.“

Zdroj: VIVmail.cz & IBM Marketing Cloud, 2015

Slovníček pojmů

• Open Rate (OR) – procento otevřených e-mailů vzhledem k rozeslaným

• Click-Through Rate (CTR) - procento kliknutí vzhledem k rozeslaným e-mailům

• Click-Through Open Rate (CTOR) - procento kliknutí vzhledem k otevřeným e-mailům, označováno také jako míra efektivity (Effective Rate)


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

ČTK , 17. únor 2017 09:00

Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání s...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Zákaz individuálních cen volání zakonzervuje odvětví

ČTK , 17. únor 2017 07:00

Zákaz individuálních cen volání pro spotřebitele, který obsahuje návrh novely telekomunikačního záko...

Více 0 komentářů

Ústečan platil falešnými eury, objednal si je na internetu

ČTK , 16. únor 2017 16:30

Případ padělaných bankovek nakoupených přes internet objasnili kriminalisté v Ústeckém kraji. Falešn...

Více 3 komentářů

Buffetova investiční firma prudce zvýšila svůj podíl v Applu

ČTK , 16. únor 2017 14:00

Investiční společnost Berkshire Hathaway amerického miliardáře Warrena Buffetta v posledním čtvrtlet...

Více 0 komentářů

Čistý zisk výrobce počítačů Lenovo klesl o 67 procent

ČTK , 16. únor 2017 11:00

Čistý zisk největšího světového výrobce osobních počítačů Lenovo Group ve třetím fiskální čtvrtletí ...

Více 1 komentářů