margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

EMC: firmy jsou v big datech lehce schizofrenní

Pavel kolář, 16. prosinec 2013 18:09 1 komentářů

Přestože si 79 % organizací myslí, že jim big data pomohou zefektivnit rozhodování, s reálnou adaptací často váhají , nejčastěji kvůli napjatému rozpočtu. Jedna třetina nemá žádný plán, jak velká data využít, vyplývá to alespoň z průzkumu mezi 10,700 IT odborníky z 50 zemí, který na téma trendy v oblastech big dat a transformace IT realizovala společnost EMC.

Průzkum přinesl mimo jiné odpovědi na otázku, proč chtějí nejčastěji firmy transformovat svá IT prostředí. Mezi důvody patří především zlepšení obchodních procesů, inovace produktů a řešení a podpora tzv. zákaznického zážitku. 68 % dotázaných se shoduje, že z technologického pohledu jsou dnes podniky vybaveny tak, aby zvládly většinu důležitých obchodních priorit, ale že největší překážky dnes leží v oblasti firemní kultury.

Co se týče samotných Big dat, 79 % dotázaných firem uvedlo, že povedou k lepšímu obchodnímu rozhodování. Česko mírně zaostává za průměrem, neboť pozitivně se vyjádřilo 64 % dotázaných. Ještě hůře na tom jsou české podniky v oblasti analýzy získaných dat. Pouze 8 % respondentů získalo díky využití analytických technologií big data výhodu oproti konkurenci. V celosvětovém měřítku to je však čtyřikrát víc. 36 % dotázaných uvedlo, že využitím big data získalo konkurenční výhodu. Více než polovina respondentů (56 %) také souhlasí s tím, že technologie big data budou zcela zásadní při odhalování kybernetických útoků a ochraně proti nim.

Na druhé straně jsou firmy, které se k technologii big data staví skepticky: Téměř jedna třetina (29 %) dotázaných společností zatím nemá žádné plány implementace technologií big data. Zatímco rozpočet (76 %) byl zmiňován jako nejdůležitější faktor pro celkové obchodní rozhodování, nejčastěji uváděným důvodem pro omezené přijímání technologií big data byla skutečnost, že neexistuje jasné obchodní zdůvodnění ani prokazatelná návratnost investice (35 %), big data nejsou považována za relevantní pro podnikání respondentů (23 %) a firemní kultura není na big data připravena (22 %).

Zdroj: Transformation IT study


Komentáře

Karry #1
Karry 16. prosinec 2013 19:20

Vzdy kdy je rec o Big datech se mi vybavi vyrok: Big data is like teenage sex: everyone talks about it, nobody really knows how to do it, everyone thinks everyone else is doing it, so everyone claims they are doing it...

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 0 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů