Mozilla oznámila, že nová betaverze jejího prohlížeče Firefox, která bude vydána příští týden, začne zobrazovat reklamy v závislosti na historii navštívených webových stránek uživatele.
Podle Mozilly se o zobrazování reklam na úvodní záložce prohlížeče v závislosti na nejaktuálnější historii surfování uživatele po internetu bude starat nová funkce zvaná Suggested Tiles. Jak dodala Mozilla na svém logu, i když budou reklamy založeny na historii navštívených stránek, rozhodnutí o tom, které reklamy se mají zobrazit, budou prováděna v prohlížeči, nikoli na serveru třetí strany. Ze samotného prohlížeče tak podle Mozilly odejde pouze minimální množství osobních informací. Celý proces je možné si v jednoduché grafické podobě prohlédnout na webu Mozilly.
Suggested Tiles jsou zatím posledním v sérii kontroverzních rozhodnutí Mozilly, která se dlouhodobě snaží zvýšit příjmy z Firefoxu. V roce 2014 Mozilla uzavřela dohodu s Yahoo, které se tak v jejím prohlížeči stalo výchozím vyhledávačem a nahradilo po mnoha letech Google. Kromě toho Mozilla v minulosti představila také Sponsored Tiles, jež měly snížit její závislost na příjmech od Googlu. Díky Sponsored Tiles je zobrazována reklama uživatelům, kteří nemají žádnou historii navštívených webových stránek.