Podle analytické společnosti Gartner vzrostly v roce 2012 tržby dodavatelů na globálním trhu CRM software na 18 miliard dolarů, to představuje dynamický nárůst o 12,5 procenta.
„Růstr trhu CRM byl v roce 2012 oproti celému trhu firemního software trojnásobný,“ tvrdí analytička Gartner Joanne Correia.
Hlavním trendem na trhu CRM software je nárůst podílu dodávky „jako služba“, na níž připadlo v roce 2012 téměř 40 % tržeb. Hlavní dodavatel software CRM „jako služba“, společnost Salesforce, dokázala v roce 2012 zvýšit tržby o 26 %, získat tržní podíl 14 % a předstihnout dlouhodobě největšího dodavatele, společnost SAP.
Co se regionálního rozdělení trhu týče, na 80 % tržeb dodavatelé realizují v Severní Americe a v západní Evropě. Největší růst však vykazují regiony východní Evropy, Eurasie a Střední Východ/Afrika.