GMail se postupně stává standardním firemním e-mailem

Pavel Houser , 20. září 2011 06:19 4 komentářů

Analýza společnosti Gartner uvádí, že GMail se stal standardním způsobem, jak firmy řeší svou elektronickou poštu. Rivalita mezi Googlem a Microsoftem na poli on-line služeb pak v tuto chvíli velmi ztěžuje případný vstup nějakého dalšího hráče, který by chtěl nabídnout e-mail pro podniky založený na webovém rozhraní/cloudu.

Nicméně i tak používá webový/hostovaný e-mail zatím jen asi 3-4 % firem, alespoň podle Gartneru. Googlu má mít z toho přibližně poloviční podíl. Gartner ovšem předpovídá, že do roku 2016 bude hostovaný e-mail používat jako svou primární platformu 20 % firem (a Googlu bude mít podíl 10 %), do roku 2020 pak toto číslo vzroste až na 55 %.

Níže uvedený zdroj si všímá inovací, které Google do GMailu přidává, aby zde firemní administrátoři IT měli k dispozici známé funkce: např. dvoufaktorové ověření, práci i v režimu off-line nebo možnost zamknout poštu pro konkrétního uživatele. GMail nyní může fungovat také jako záložní řešení pro Microsoft Exchange a obecně se Google snaží zjednodušit migraci právě z této platformy.

Google se s GMailem ovšem stále zaměřuje především na koncové uživatele. Řada firem má specifické požadavky a aby mohla GMail používat, musely by v něm být další funkce. Google ovšem zavádí pouze to, co je použitelné plošně - tudíž se nedá předpokládat, že by na jeho řešení přecházely třeba banky nebo jiné finanční instituce. Navíc z hlediska velkým firem a systémových integrátorů je GMail problémem kvůli legislativním a regulačním požadavkům (zajištění shody) a negarantované stabilitě. Analytik Gartneru Matthew Cain proto pronikání GMailu k firemním zákazníkům pokládá stále za pomalý a bolestivý proces.

A jakou konkurenci zde mají Google a Microsoft? Podle Gartneru velmi malou, Novell GroupWise a IBM Lotus Notes/Domino se dostávají ze hry. Cisco svůj projekt "cloudového" e-mailu zastavilo a VMware Zimbra se teprve začíná rozjíždět...

Zdroj: ZDNet


Komentáře

Franta #1
Franta 20. září 2011 21:12

Tvrdit o něčem s podílem 3-4 %, že se z toho stává standard, je hodně odvážné. Ale už bych si mohl pomalu zvyknout, že je potřeba brát zdejší zprávy s rezervou. :-)

Karel Wolf 20. září 2011 21:36

Webmail používá 3 až 4 % firem, z toho Google získal za poslední tři roky téměř 50% podíl, srovnání je tedy vůči ostatním webmailům. Pořád se Vám to nezdá?

Jinak ten průzkum bohužel zcela nezohledňuje SMB trh, kde bude navíc zastoupení mnohem vyšší.

Franta #3
Franta 20. září 2011 22:38

Ad „Pořád se Vám to nezdá?“

Pořád je podíl Googlu 1,5 až 2 % – to je pořád hodně málo, vzhledem k titulku „…firemním e-mailem“ (což je kategorie, do které spadá jak ten hostovaný webmail, tak i klasický e-mail provozovaný uvnitř firmy). Obráceně by šlo napsat: „96-97 % firem se stále drží osvědčených řešení v oblasti e-mailu“ ale to by už neznělo tak senzačně :-)

Z toho titulku mám prostě pocit, že Google má významný podíl ze všech e-mailů ve firmách (ne jen z těch webových).

Ad „SMB trh“

ok, tam to může být dost jiné (a když budeme počítat i živnostníky, tak ti často používají i mail od Seznamu a podobných poskytovatelů)

P.S. a taky by bych úplně nespojoval „webmail“ a „hostovaný“ (u externího poskytovatele) – můžu mít e-mail/groupware s webovým rozhraním a ten může být hostovaný jak uvnitř firmy, tak externě, stejně je to s klasickými klienty – to pak máme čtyři kategorie – nebo dokonce šest, když do toho zatáhneme ještě ten cloud (privátní vs. veřejný).

Kerala #4
Kerala 21. září 2011 16:41

Podle mne, IT oddělení firem není nuceno efektivně vynakládat finanční prostředky, přesně jako na MO. Ale to se podle mne rychle změní. Lepší nakupovat přímo u výrobce než přes nějaké pofidérní prostředníky. Vždyť zbrojní nákupy našeho MO jsou tím proslavené.

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
RSS 

Zprávičky

APEK: Dnes obrat za miliardu?

Pavel Houser , 11. prosinec 2017 13:04

Právě dnes očekává Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vrchol objednávek vánočních dárků na in...

Více 0 komentářů

Termínový kontrakt na bitcoin při debutu stoupl až na 18 700 dolarů

ČTK , 11. prosinec 2017 10:39

Termínový kontrakt na internetovou měnu bitcoin při svém debutu ve Spojených státech zpevnil o více ...

Více 0 komentářů

Western Digital zruší arbitráž proti Toshibě

ČTK , 11. prosinec 2017 08:00

Japonská společnost Toshiba a americká firma Western Digital se v zásadě dohodly na urovnání sporu o...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Spotify a Tencent se propojují

ČTK , 10. prosinec 2017 08:00

Přední světová služba pro streamování hudby Spotify a čínská konkurenční firma Tencent Music Enterta...

Více 0 komentářů

Bezpečnostní politika firem brání plně využít potenciál IoT

Pavel Houser , 09. prosinec 2017 08:00

Tři čtvrtiny účastníků průzkumu EY Global Information Security Survey 2017 pokládají za nejpravděpod...

Více 4 komentářů

Globální výdaje na bezpečnost IT porostou v příštím roce o 8 % na 96 miliard dolarů

Pavel Houser , 08. prosinec 2017 10:57

Nejrychleji porostou řešení SIEM, testování IT bezpečnosti a její outsourcing. ...

Více 1 komentářů

Soud EU: Luxusní značky mohou zakázat internetový prodej zboží

ČTK , 08. prosinec 2017 10:00

Oponenti poukazují na to, že omezení prodejů jde proti hospodářské soutěži....

Více 2 komentářů