margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

GMail se postupně stává standardním firemním e-mailem

Pavel Houser , 20. září 2011 06:19 4 komentářů

Analýza společnosti Gartner uvádí, že GMail se stal standardním způsobem, jak firmy řeší svou elektronickou poštu. Rivalita mezi Googlem a Microsoftem na poli on-line služeb pak v tuto chvíli velmi ztěžuje případný vstup nějakého dalšího hráče, který by chtěl nabídnout e-mail pro podniky založený na webovém rozhraní/cloudu.

Nicméně i tak používá webový/hostovaný e-mail zatím jen asi 3-4 % firem, alespoň podle Gartneru. Googlu má mít z toho přibližně poloviční podíl. Gartner ovšem předpovídá, že do roku 2016 bude hostovaný e-mail používat jako svou primární platformu 20 % firem (a Googlu bude mít podíl 10 %), do roku 2020 pak toto číslo vzroste až na 55 %.

Níže uvedený zdroj si všímá inovací, které Google do GMailu přidává, aby zde firemní administrátoři IT měli k dispozici známé funkce: např. dvoufaktorové ověření, práci i v režimu off-line nebo možnost zamknout poštu pro konkrétního uživatele. GMail nyní může fungovat také jako záložní řešení pro Microsoft Exchange a obecně se Google snaží zjednodušit migraci právě z této platformy.

Google se s GMailem ovšem stále zaměřuje především na koncové uživatele. Řada firem má specifické požadavky a aby mohla GMail používat, musely by v něm být další funkce. Google ovšem zavádí pouze to, co je použitelné plošně - tudíž se nedá předpokládat, že by na jeho řešení přecházely třeba banky nebo jiné finanční instituce. Navíc z hlediska velkým firem a systémových integrátorů je GMail problémem kvůli legislativním a regulačním požadavkům (zajištění shody) a negarantované stabilitě. Analytik Gartneru Matthew Cain proto pronikání GMailu k firemním zákazníkům pokládá stále za pomalý a bolestivý proces.

A jakou konkurenci zde mají Google a Microsoft? Podle Gartneru velmi malou, Novell GroupWise a IBM Lotus Notes/Domino se dostávají ze hry. Cisco svůj projekt "cloudového" e-mailu zastavilo a VMware Zimbra se teprve začíná rozjíždět...

Zdroj: ZDNet


Komentáře

Franta #1
Franta 20. září 2011 21:12

Tvrdit o něčem s podílem 3-4 %, že se z toho stává standard, je hodně odvážné. Ale už bych si mohl pomalu zvyknout, že je potřeba brát zdejší zprávy s rezervou. :-)

Karel Wolf 20. září 2011 21:36

Webmail používá 3 až 4 % firem, z toho Google získal za poslední tři roky téměř 50% podíl, srovnání je tedy vůči ostatním webmailům. Pořád se Vám to nezdá?

Jinak ten průzkum bohužel zcela nezohledňuje SMB trh, kde bude navíc zastoupení mnohem vyšší.

Franta #3
Franta 20. září 2011 22:38

Ad „Pořád se Vám to nezdá?“

Pořád je podíl Googlu 1,5 až 2 % – to je pořád hodně málo, vzhledem k titulku „…firemním e-mailem“ (což je kategorie, do které spadá jak ten hostovaný webmail, tak i klasický e-mail provozovaný uvnitř firmy). Obráceně by šlo napsat: „96-97 % firem se stále drží osvědčených řešení v oblasti e-mailu“ ale to by už neznělo tak senzačně :-)

Z toho titulku mám prostě pocit, že Google má významný podíl ze všech e-mailů ve firmách (ne jen z těch webových).

Ad „SMB trh“

ok, tam to může být dost jiné (a když budeme počítat i živnostníky, tak ti často používají i mail od Seznamu a podobných poskytovatelů)

P.S. a taky by bych úplně nespojoval „webmail“ a „hostovaný“ (u externího poskytovatele) – můžu mít e-mail/groupware s webovým rozhraním a ten může být hostovaný jak uvnitř firmy, tak externě, stejně je to s klasickými klienty – to pak máme čtyři kategorie – nebo dokonce šest, když do toho zatáhneme ještě ten cloud (privátní vs. veřejný).

Kerala #4
Kerala 21. září 2011 16:41

Podle mne, IT oddělení firem není nuceno efektivně vynakládat finanční prostředky, přesně jako na MO. Ale to se podle mne rychle změní. Lepší nakupovat přímo u výrobce než přes nějaké pofidérní prostředníky. Vždyť zbrojní nákupy našeho MO jsou tím proslavené.


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů