Google kupuje od Izraelců technologii, která umožní přihlašování zvukem

Martin Stančík , 19. únor 2014 07:48 3 komentářů

Google koupil malý izraelský startup SlickLogin, který vyvíjí unikátní zvukový systém určený k ověřování identity uživatele na webových stránkách.

Systém SlickLogin funguje takto: k autentifikaci uživatele a jeho přihlášení na webovou stránku technologie SlickLogin hraje téměř neslyšitelný tón. Aplikace na smartphonu uživatele, který je třeba podržet u reproduktoru počítače, následně tón zanalyzuje a vyšle zpět signál webu. Technologie tak může být použita buďto jako alternativa k tradičním heslům nebo může posílit tradiční přihlašování v rámci dvoufázové autentifikace.

SlickLogin byl založen minulý rok a doposud nevydal žádný komerční produkt. V září minulého roku byla vydána pouze betaverze produktu. I když bližší informace o akvizici nejsou známy, podle dobře informovaných zdrojů byl izraelský startup prodán za "několik milionů dolarů". Google v poslední době koupil i další izraelské společnosti jako Waze či LabPixies.


Komentáře

Meprobamat #1
Meprobamat 19. únor 2014 10:22

Jsem zvědavý, jak si poradí s přehráváním téhož zvuku různými přístroji (po poruše občas nutno přístroj vyměnit), nebo generováním zvuku "per huba", když uživatel, který se chce přihlásit onemocní (ochrapní, zánět zubu ...).

Na první pohled možná lepší, než požadovat telefonní číslo, které následně nejde od účtu nijak odpárat. Ale na druhý pohled potenciální průser, mnohem horší, než zapomenuté heslo.

A nakonec ... připomeňme odemykání notebooků fotkou majitele před kamerou, ošálení čtečky otisků prstů pomocí želatiny atd...

R #2
R 19. únor 2014 12:56

Som zvedavy, kedy sa objavi prvy malware, ktory v PC ten ton zachyti, cez internet si ho preposle na smartfon (ktory sa moze tym padom nachadzat na inom mieste) a tam ho podstrci aplikacii na overenie.

Rovnaky sposob ako pri overeni cez SMS.

Marek Zettík 09. březen 2014 09:21

Nejsem si jistý, ale myslím, že v článku se nepíše nic o tom, že uživatel má cokoli mluvit, takže ať si chraptí, jak chce...
Jen že počítač generuje zvuk o vysoké frekvenci, který bude poslouchat mobil, a ten jej zanalyzuje a pošle vysokofrekvenční zvuk zpět... Takovýto zvuk může mít zakódovány různé data (tak jako např. posílá IR ovládač od televize ID tlačítka, akorát bude mít větší objem dat - takto to vidím já) a vzhledem k tomu, že tel. má být blízko repráku, tak by jej neměl nikdo jiný v okolí odposlechnout a nemluvě o tom, že vysoké zvukové frekvence jsou velmi směrové (na rozdíl od basů)... ;-)

RSS 

Komentujeme

Google vs. Oracle: Kdo tahá za kratší konec?

Pavel Houser , 04. duben 2018 11:30
Pavel Houser

Po 8 letech právních sporů vstoupila soudní tahanice mezi Googlem a Oraclem do dalšího kola. Nakolik...

Více







RSS 

Zprávičky

Před 25 lety byl zpřístupněn webový prohlížeč Mosaic

ČTK , 21. duben 2018 15:22

Mosaic se zrodil v průběhu roku 1992 v hlavě Marca Andreessena a jeho kolegy Erica Biny....

Více 0 komentářů

Těžba bitcoinů při kurzu pod 8 600 dolarů je ztrátová

ČTK , 20. duben 2018 11:21

Analytici se domnívají, že poptávka po hardwaru pro těžbu bitcoinů dál klesne, stejně jako cena kryp...

Více 0 komentářů

Netflixu prudce stoupají příjmy i počet odběratelů

ČTK , 20. duben 2018 09:36

Čistý zisk ve čtvrtletí stoupl na 290,1 milionu dolarů, neboli 64 centů na akcii....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Zájem o přijímače s digitálním rádiem je minimální

ČTK , 20. duben 2018 08:00

Český rozhlas na konci loňského roku rozšířil pokrytí digitálním signálem na 40 % populace....

Více 3 komentářů

eMan vykupuje zpět podíl Jablotronu

Pavel Houser , 19. duben 2018 14:32

Strategie obou společností se po více než 2 letech propojení rozcházejí, kontrolu nad firmou získáva...

Více 0 komentářů

Facebook reaguje na nové normy EU, cílená reklama ale nepřestane

ČTK , 19. duben 2018 10:26

Facebook se začal dotazovat svých uživatelů, zda může v jejich fotografiích a videích používat techn...

Více 2 komentářů

Ruské úřady vs. Telegram

ČTK , 19. duben 2018 08:00

Začaly se objevovat informace o rozsáhlých výpadcích služeb, které se sporem nijak nesouvisejí....

Více 0 komentářů