Google+ se nedaří přilákat známé značky

Martin Stančík , 14. květen 2013 07:15 0 komentářů
Rubriky: Marketing, Internet

Dva roky poté, co představil svou sociální síť, má Google problémy s tím, aby na ni přilákal velké společnosti a známé značky tak, jako konkurence.

Aby byl Google+ úspěšný, musí nalákat známé firmy, protože uživatelé jeho sítě očekávají, že budou moci následovat a komentovat své oblíbené značky. Pokrok Googlu v této oblasti je však zatím velmi pomalý - konkurence jako Twitter a Facebook se na firmy zaměřuje čím dál více, zatímco Google zaostává. Největší problém Google+ je, že mnohem více uživatelů je na Twitteru a Facebooku - a na Facebook se přihlašují na mnohem delší dobu.

Google+ má nyní asi 135 milionů aktivních uživatelů z 500 milionů vytvořených účtů. Facebook má 1,1 miliardy uživatelů, kteří se na něj přihlásí alespoň jednou měsíčně a Twitter 200 milionů. Průměrný americký uživatel na Google+ podle společnosti Nielsen v březnu strávil 6 minut, zatímco na Facebooku více, než 6 hodin. Podle analytiků se firmy více zaměřují na Facebook jednoduše proto, že zde tráví čas více jejich zákazníků.

Pravdou je, že na Google+ těžko narazíte na komerční aktivity známé z jiných sociálních sítí - od akcí různých restaurací, až po trailery na filmy. Podle ankety agentury Reuters ze 100 nejhodnotnějších značek světa je 72 na Google+ a 87 na Facebooku. K tomu je však třeba dodat, že 40 % z těchto 72 značek na své stránky na Google+ nikdy nevložilo žádný příspěvek, nebo to dělají pouze občas. Sedmnáct značek jako Nike či Pepsi pak na Google+ nepřidalo příspěvek víc, jak týden. Aby nalákal firmy, musí Google podle analytiků především investovat více do marketingu a propojit svou síť úžeji se svými dalšími službami.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
-->
RSS 

Zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů