HP: proaktivní ochrana dat se stává kritickým faktorem

Pavel Kolář, 14. září 2012 18:43 0 komentářů

Podle masivního celosvětového průzkumu, který na zakázku HP vypracovala společnost Coleman Parkes Research mezi vedoucími manažery a techniky velkých firem, rychle roste u firem proaktivita zabezpečení informací a dat.

Ačkoli zabezpečení dat představuje prioritu ve všech organizacích, 68 % respondentů nepoužívá žádné řešení pro zabezpečení tiskových úloh, aby zabránila možnosti zpronevěřit citlivé informace v tištěných dokumentech.
Ačkoli zabezpečení dat představuje prioritu ve všech organizacích, 68 % respondentů nepoužívá žádné řešení pro zabezpečení tiskových úloh, aby zabránila možnosti zpronevěřit citlivé informace v tištěných dokumentech.
Průzkum zahrnoval 550 rozhovorů se zástupci vyššího a technického managementu velkých podniků (s více než 1 000 zaměstnanci) a středně velkých organizací. Rozhovory se uskutečnily telefonickou formou v červnu 2012.

Průzkum odhalil, že se organizace věnují mnohem více reaktivní ochraně namísto proaktivním technologiím. Více než polovina respondentů například přiznala, že čas a prostředky investované do reaktivních technik převažují nad proaktivními prostředky. Pouze 45 % organizací zatím definovalo strategii pro správu informačních rizik a 53 % firem řeší správu informačních rizik pouze ručně nebo jednotlivé hrozby nevyhodnocuje vůbec. Takový postup samozřejmě brání možnosti proaktivního předcházení hrozbám.

Dotazovaní také vyjádřili své obavy z toho, že nové technologie skýtají neznámé bezpečnostní hrozby. Na vrcholu žebříčku rizik se u nich stále nacházejí cloudové technologie, průzkum však ukázal, že největší slabinu nepředstavují technologické překážky, ale nedostatek znalostí a informací. Většina respondentů se shodla, že největší obavy spojené s cloud computingem souvisí s nepochopením bezpečnostních nároků (62 %) a nasazením služeb bez dohledu jejich poskytovatele (55 %).

Oslovení manažeři definovali nejčastější IT faktory, které zvyšují náročnost správy zabezpečení podnikového technologického prostředí:

  • Mobilita: Takřka tři čtvrtiny respondentů (73 %) přiznaly potíže v centralizované správě IT zařízení. Více než polovina dotázaných (51 %) uvedla, že riziko ztráty dat nebo jejich odcizení zvyšuje rychlý nárůst mobilních zařízení.
  • Velké objemy dat: dvě třetiny (66 %) respondentů zmínily problémy s ochranou a zpracováním „velkých dat“.
  • Správa identit: Oslovení manažeři naznačili, že největší problém v oblasti správy identit představuje ochrana dat (74 %) a jejich odpovídající kontrola (69 %).

Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

V ČR rostl prodej elektroniky i kancelářské techniky

Pavel Houser , 25. únor 2018 09:00

Nejvíc průměrná cena rostla u tabletů a notebooků. Prodalo se víc inkoustových tiskáren, méně lasero...

Více 0 komentářů

Pokles prodeje smartphonů potvrzuje i Gartner

ČTK , 24. únor 2018 12:04

Meziroční nárůst čtvrtletního prodeje zaznamenaly v rámci první pětky pouze Huawei a Xiaomi....

Více 0 komentářů

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů