IBM: úspěšné firmy se neobejdou bez konzultací s HR řediteli

ITbiz.cz, 06. červen 2014 09:57 0 komentářů

Rozvoj a udržení talentů, sdílení znalostí a využití nových technologií. To jsou podle průzkumu IBM C suite Study priority světových šéfů personálních oddělení. Zároveň se ukazuje, že finančně úspěšné podniky více vnímají personalisty jako strategické partnery důležité pro úspěch firmy. Ze všech členů topmanagementu totiž nejlépe chápou důležitost zaměstnanců pro budování vztahů se zákazníky.

Podle závěrů studie se dnešní společnosti chtějí zákazníkům více otevřít a postavit je do středu svých rozhodnutí. S trochou nadsázky by se dalo říct, že z velké čtyřky se stane velká pětka – šéfové firem vidí v zákaznících své příští strategické poradce. Informace od nich získané využijí podniky ke zlepšování svého fungování.

Zákaznicky aktivovanou společnost tento princip zasáhne na všech úrovních organizace, a to včetně personalistiky - zaměstnanci jsou totiž nejdůležitějším pojítkem mezi firmou a jejími zákazníky. Proto šéfové personálních oddělení mohou v začleňování důrazu na zákazníky do firemní kultury sehrát klíčovou roli. Potřebu porozumět zákazníkům si HR ředitelé začínají sami uvědomovat – zatímco si dnes méně než třetina HR ředitelů myslí, že své zákazníky dobře zná, 78 % z nich chce v příštích letech klienty svých firem lépe poznat.

Podle HR manažerek a manžerů, kteří se zúčastnili studie IBM C-suite Study, bude v boji o loajalitu zákazníků zásadní schopnost zapojit, rozvíjet a identifikovat talenty. Důležitým úkolem je také podpora spolupráce a sdílení znalostí mezi zaměstnanci. V příštích třech letech ji jako prioritu vidí plných 92 % HR manažerů. Zákazník a díky tomu i firma budou profitovat, když poroste kvalita spolupráce mezi lidmi na všech úrovních provozu podniku. Personální oddělení by přitom mělo hrát klíčovou roli nejenom v interní komunikaci. „Šéfové HR si ze všech členů top managementu nejvíce uvědomují, že pro firmu jsou klíčoví právě lidé,“ říká Štěpán Lukeš, HR manažer IBM Česká republika.

Podobně jako do jiných oblastí se do personalistiky promítá rozvoj digitálních technologií. Personalisté proto v oboru očekávají dynamické změny, na které bude nutné reagovat. Průzkum IBM C-suite Study odhalil zajímavý detail. V podnicích řadících se mezi ty úspěšnější se personální ředitelé a ředitelky věnovali datové analýze a využívali získané informace ke své činnosti téměř dvakrát intenzivněji, než v těch méně úspěšných.

Netýkalo se to jen rozvoje pracovních schopností zaměstnanců – náskok měli i v oblasti managementu talentů, náboru, motivace a výkonu. Současně si personální ředitelé stále více uvědomují potenciál sociálních sítí. Dvě třetiny z nich je plně využívají k náboru nových sil a další čtvrtina tuto metodu spouští. Personalisté by měli přitom ve využívání sociálních sítí jít příkladem: „Jak zaznělo v průzkumu - šéfové HR by měli být hvězdami interní sociální sítě,“ dodává Štěpán Lukeš.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
RSS 

Zprávičky

Fitbit koupil průkopníka chytrých hodinek Pebble

ČTK , 09. prosinec 2016 15:00

Americký výrobce chytrých náramků a hodinek Fitbit koupil software, patenty a další aktiva duševního...

Více 0 komentářů

Američané možná umožní v letadlech telefonování přes wi-fi

ČTK , 09. prosinec 2016 13:00

Aerolinky ve Spojených státech by v budoucnu mohly umožňovat telefonování v letadle s použitím wi-fi...

Více 2 komentářů

Česká pošta od ledna zdraží posílání do zahraničí o pět až 20 Kč

ČTK , 09. prosinec 2016 11:39

Česká pošta od ledna zvýší ceny za posílání listovních zásilek do zahraničí o pět korun, balíky podr...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů