IDC: Marketing a IT se stále více prolínají

ITbiz.cz, 11. duben 2014 12:38 0 komentářů

Nové trendy v používání informačních technologií se stávají stále důležitější součástí marketingové strategie firem, vyplývá to z aktuálních dat analytické společnosti IDC.

Podle IDC se jedná o poněkud dvousečnou zbraň: rozvoj mobilních platforem a sociálních sítí umožňuje podnikům na jedné straně získat velké množství informací o cílové skupině, využít nových forem komunikace se zákazníky a lépe tak zacílit svou strategii, ale zároveň dává spotřebitelům do rukou silný nástroj, jak ovlivnit rozhodování firem a jejich reputaci.

Častější využívání nových technologií při realizaci marketingových strategií se promítá i do vzájemné spolupráce mezi marketingovými a IT odděleními jednotlivých organizací. V posledních letech například výrazně vzrostly výdaje marketingových oddělení na nová IT řešení. Zvyšující se důraz na mobilní či internetovou komunikaci se zákazníkem způsobuje, že se práce mezi marketingem a IT začíná výrazně prolínat.

„Zatímco v minulosti byly v mnoha firmách právě vztahy mezi marketingem a IT velmi často na bodu mrazu, v posledních letech můžeme pozorovat, že dochází k vzájemnému sblížení a větší spolupráci obou oddělení,“ říká Dalibor Šidlo, Country Manager společnosti IDC pro Českou republiku a Slovensko.

Například v oblasti ICT mohou dodavatelské firmy cílit na profesionály ze zvolené oblasti, kteří tvoří většinovou základnu pravidelných odběratelů. Je však nutné správně vybrat typ média podle obsahu, který chceme sdělit. V případě Facebooku se například osvědčuje klást důraz na střídání typů příspěvků.

„V dnešní době je naprostou samozřejmostí využívání kanálu YouTube, kde lze živě vysílat například přednášky ze summitů, představování nových produktů či návodů na obsluhu. Twitter je svojí podstatou mimořádně rychlá sociální síť. Online "zpravodajství" ze summitů doplňují opět "šťavnaté" tweety o situacích přenositelných na běžného uživatele internetu. Prostřednictvím Google+ je pak možné vytvoření okruhů profesně spřízněných uživatelů, sdílení "jejich obsahu", tvorba komunit, které budou dále debatovat. Je však nutné si uvědomit, že využívání těchto médií pro marketingové potřeby firem představuje i bezpečnostní rizika, kde nezastupitelnou roli hraje právě IT oddělení,” uzavírá Šidlo.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

O2 navrhne valné hromadě výplatu akcionářům 21 Kč na akcii

ČTK , 19. únor 2018 08:00

Celkově by firma vyplatila na dividendách 5,274 miliardy Kč, tedy 98 % loňského čistého zisku....

Více 0 komentářů

Piezoelektrický jev u jednotlivých molekul umožní nanogenerátory elektrické energie

Pavel Houser , 18. únor 2018 08:00

Piezoelektrický jev odpovídá za vznik elektrického napětí v závislosti na vnějším mechanickém namáhá...

Více 0 komentářů

Také USA obvinily Rusko, že má na svědomí velký loňský kyberútok

ČTK , 17. únor 2018 08:00

Po Británii i Spojené státy obvinily ruskou vládu, že stojí za vlnou kybernetických útoků, která lon...

Více 2 komentářů

Starší zprávičky

Lékařům nebudou letos hrozit pokuty za předpis papírového receptu

ČTK , 16. únor 2018 10:00

"Chceme mít rok na odladění systému a jeho vylepšení," řekl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch....

Více 0 komentářů

Jourová: Facebook a Twitter musejí v ochraně spotřebitelů přidat

ČTK , 16. únor 2018 09:00

Nedostatky prý neodstranil zejména Twitter, naopak změny Google+ se zdají být v souladu s unijními p...

Více 0 komentářů

Senátoři se postavili proti nadměrným sankcím kvůli GDPR

ČTK , 16. únor 2018 08:00

Pokuty musí být vždy přiměřené s tím, že dolní sazba pokuty přitom zcela jistě bude nulová," uvedl m...

Více 0 komentářů

Uber v uplynulém roce prohloubil ztrátu na 4,5 miliardy dolarů

ČTK , 15. únor 2018 11:02

Podnik současně získal více než 14 miliard dolarů z nových investic. ...

Více 0 komentářů