IDC: Marketing a IT se stále více prolínají

ITbiz.cz, 11. duben 2014 12:38 0 komentářů

Nové trendy v používání informačních technologií se stávají stále důležitější součástí marketingové strategie firem, vyplývá to z aktuálních dat analytické společnosti IDC.

Podle IDC se jedná o poněkud dvousečnou zbraň: rozvoj mobilních platforem a sociálních sítí umožňuje podnikům na jedné straně získat velké množství informací o cílové skupině, využít nových forem komunikace se zákazníky a lépe tak zacílit svou strategii, ale zároveň dává spotřebitelům do rukou silný nástroj, jak ovlivnit rozhodování firem a jejich reputaci.

Častější využívání nových technologií při realizaci marketingových strategií se promítá i do vzájemné spolupráce mezi marketingovými a IT odděleními jednotlivých organizací. V posledních letech například výrazně vzrostly výdaje marketingových oddělení na nová IT řešení. Zvyšující se důraz na mobilní či internetovou komunikaci se zákazníkem způsobuje, že se práce mezi marketingem a IT začíná výrazně prolínat.

„Zatímco v minulosti byly v mnoha firmách právě vztahy mezi marketingem a IT velmi často na bodu mrazu, v posledních letech můžeme pozorovat, že dochází k vzájemnému sblížení a větší spolupráci obou oddělení,“ říká Dalibor Šidlo, Country Manager společnosti IDC pro Českou republiku a Slovensko.

Například v oblasti ICT mohou dodavatelské firmy cílit na profesionály ze zvolené oblasti, kteří tvoří většinovou základnu pravidelných odběratelů. Je však nutné správně vybrat typ média podle obsahu, který chceme sdělit. V případě Facebooku se například osvědčuje klást důraz na střídání typů příspěvků.

„V dnešní době je naprostou samozřejmostí využívání kanálu YouTube, kde lze živě vysílat například přednášky ze summitů, představování nových produktů či návodů na obsluhu. Twitter je svojí podstatou mimořádně rychlá sociální síť. Online "zpravodajství" ze summitů doplňují opět "šťavnaté" tweety o situacích přenositelných na běžného uživatele internetu. Prostřednictvím Google+ je pak možné vytvoření okruhů profesně spřízněných uživatelů, sdílení "jejich obsahu", tvorba komunit, které budou dále debatovat. Je však nutné si uvědomit, že využívání těchto médií pro marketingové potřeby firem představuje i bezpečnostní rizika, kde nezastupitelnou roli hraje právě IT oddělení,” uzavírá Šidlo.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






RSS 

Zprávičky

Brněnští vývojáři Konica Minolta testují metodiku scrum

Pavel Houser , 28. březen 2017 08:00

Moderní metodiky očekávají vysokou míru automatizace, která začíná už při psaní kódu....

Více 0 komentářů

Do Prahy dnes poprvé přijede šéf Microsoftu Satya Nadella

ČTK , 28. březen 2017 07:00

Nadella do české metropole přijede poprvé v roli výkonného ředitele firmy. ...

Více 0 komentářů

ČTÚ vyhlásil aukci kmitočtů v pásmu 3,7 GHz

Pavel Houser , 27. březen 2017 14:27

Český telekomunikační úřad dnes vyhlásil aukci kmitočtů v pásmu 3600–3800 MHz pro vysokorychlostní d...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Většina nadnárodních společností kyberútoky nezvládá

Pavel Houser , 27. březen 2017 13:47

Téměř tři čtvrtiny organizací neumějí identifikovat a plně ochránit svá firemní aktiva a procesy. ...

Více 1 komentářů

Xopero vstupuje na český trh

Pavel Houser , 27. březen 2017 12:24

V souvislosti s otevřením lokálního zastoupení dochází také k rozšiřování stávající partnerské sítě....

Více 0 komentářů

Twitter poprvé zvažuje předplatné pro některé uživatele

ČTK , 27. březen 2017 07:00

Provozovatel sociální sítě Twitter zvažuje, že nabídne profesionálům prémiovou verzi svého rozhraní ...

Více 0 komentářů

MPO do konce března vypíše výzvu na dotace pro rychlý internet

ČTK , 26. březen 2017 14:00

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března vypsat první část výzvy k čerpání evropských...

Více 0 komentářů