margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Inovace v systému Amicus umožní lékařům posílat recepty pacientům na email

Pavel Kolář, 07. únor 2013 23:57 0 komentářů

Firma CompuGroup Medical uvolnila update lékařského informačního systému Amicus. Aktualizace nově umožňuje lékařům vystavovat a zasílat pacientům recepty e-mailem, bez jejich osobní návštěvy v ambulanci. Zároveň mají lékaři možnost zaslat SMS zprávu pacientům přímo z elektronického diáře v systému. Systém bohužel u nás není rozšířen plošně, využívá jej ale okolo 1800 lékařů a nemocnic, to je necelých pět procent všech lékařů v ČR, třeba se ale dočkáme časem podobných služeb jako standardu.

Nová funkcionalita systému Amicus s názvem eRecept usnadní komunikaci mezi ambulantními lékaři a jejich pacienty. Nově totiž může zdravotnické zařízení pacientovi poslat identifikátor elektronického receptu ve tvaru čárového kódu prostřednictvím e-mailové pošty.

Pacient si doma čárový kód pouze vytiskne a s ním vyzvedne v lékárně lék. Možnost doručit pacientovi elektronický recept bez osobní návštěvy v ambulanci tak patří k inovacím systému, které lékařům i pacientům usnadní a urychlí proces nezbytné agendy.

„Aktualizace modulu eRecept reaguje na požadavky lékařů i samotných pacientů. Využití této funkce šetří čas a pomůže pacientům, kteří z nějakého důvodu nemohou lékaře osobně navštívit, například jsou mimo město nebo jsou upoutaní na lůžku,“ komentuje Jan Hlaváček, ředitel divize Ambulantní software společnosti CompuGroup Medical, která je lídrem tuzemského trhu v oblasti informačních systémů pro zdravotnictví. „Pacienti se nemusejí obávat žádného úniku osobních údajů. Systém Amicus vyplní do e-mailu jen jméno pacienta, datum a čárový kód. Neregistruje tedy žádné citlivé údaje,“ doplnil Hlaváček. Zvolený formát PDF garantuje správné zobrazení dat na všech zařízeních.

Díky inovaci služby CGMesky mohou ambulantní lékaři nově odesílat textové zprávy pacientům na mobilní telefony přímo z elektronického diáře v systému. Zdravotnické zařízení tak může efektivně oslovit pacienty jak jednotlivě, tak hromadně, a informovat je například o změně ordinačních hodin.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů

Embarcadero oznamuje podporu Desktop Bridge v produktu RAD Studio

ITBiz.cz , 17. leden 2017 12:00

Společnost Embarcadero Technologies (divize společnosti Idera), vedoucí dodavatel softwarových řešen...

Více 0 komentářů

Pokrytí LTE loni stouplo na 98 procent populace

ČTK , 17. leden 2017 07:00

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni zvýšilo na 98 procent populace, což je o čtyři p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Reuters: Hlavní příčinou potíží telefonů Galaxy Note 7 je baterie

ČTK , 16. leden 2017 14:00

Hlavní příčinou samovzněcování některých chytrých telefonů Galaxy Note 7 byla baterie. Podle zdroje ...

Více 0 komentářů

Facebook v Německu spustí systém pro ověřování pravdivosti zpráv

ČTK , 16. leden 2017 07:00

Internetová sociální síť Facebook v příštích týdnech zavede v Německu systém pro ověřování pravdivos...

Více 0 komentářů

Yahoo Japan zvažuje třídenní víkend, chce zaměstnance motivovat

ČTK , 15. leden 2017 15:00

Japonská internetová společnost Yahoo Japan zvažuje, že by do roku 2020 zavedla třídenní víkend. Chc...

Více 0 komentářů

Uber se dohodl s Google na využití jeho map

ČTK , 15. leden 2017 12:32

Internetová firma Google nově propojila své mapy s poskytovatelem přeprav Uber. S novou aktualizací ...

Více 1 komentářů