margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

Inovace v systému Amicus umožní lékařům posílat recepty pacientům na email

Pavel Kolář, 07. únor 2013 23:57 0 komentářů

Firma CompuGroup Medical uvolnila update lékařského informačního systému Amicus. Aktualizace nově umožňuje lékařům vystavovat a zasílat pacientům recepty e-mailem, bez jejich osobní návštěvy v ambulanci. Zároveň mají lékaři možnost zaslat SMS zprávu pacientům přímo z elektronického diáře v systému. Systém bohužel u nás není rozšířen plošně, využívá jej ale okolo 1800 lékařů a nemocnic, to je necelých pět procent všech lékařů v ČR, třeba se ale dočkáme časem podobných služeb jako standardu.

Nová funkcionalita systému Amicus s názvem eRecept usnadní komunikaci mezi ambulantními lékaři a jejich pacienty. Nově totiž může zdravotnické zařízení pacientovi poslat identifikátor elektronického receptu ve tvaru čárového kódu prostřednictvím e-mailové pošty.

Pacient si doma čárový kód pouze vytiskne a s ním vyzvedne v lékárně lék. Možnost doručit pacientovi elektronický recept bez osobní návštěvy v ambulanci tak patří k inovacím systému, které lékařům i pacientům usnadní a urychlí proces nezbytné agendy.

„Aktualizace modulu eRecept reaguje na požadavky lékařů i samotných pacientů. Využití této funkce šetří čas a pomůže pacientům, kteří z nějakého důvodu nemohou lékaře osobně navštívit, například jsou mimo město nebo jsou upoutaní na lůžku,“ komentuje Jan Hlaváček, ředitel divize Ambulantní software společnosti CompuGroup Medical, která je lídrem tuzemského trhu v oblasti informačních systémů pro zdravotnictví. „Pacienti se nemusejí obávat žádného úniku osobních údajů. Systém Amicus vyplní do e-mailu jen jméno pacienta, datum a čárový kód. Neregistruje tedy žádné citlivé údaje,“ doplnil Hlaváček. Zvolený formát PDF garantuje správné zobrazení dat na všech zařízeních.

Díky inovaci služby CGMesky mohou ambulantní lékaři nově odesílat textové zprávy pacientům na mobilní telefony přímo z elektronického diáře v systému. Zdravotnické zařízení tak může efektivně oslovit pacienty jak jednotlivě, tak hromadně, a informovat je například o změně ordinačních hodin.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů