Intel: na sociálních sítích se hlavně předvádíme

Pavel Kolář, 21. srpen 2012 10:30 0 komentářů

Nedávný průzkum společnosti Intel odhalil to, co stejně již všichni tak nějak tuší, sociální sítě slouží především k projekci našeho lepšího já. Ženy si na svůj profil nepustí jiné než lichotivé fotografie, muži zase pěstují image zábavných a provokativních drsňáků – v této kategorii obsadili čeští muži jednu z předních příček.

 Kterou lež na sociálních sítích nejčastěji využívají muži? Tři odpovědi s nejvyšší frekvencí v regionu EMEA. Na otázky průzkumu UltraYou společnosti Intel v červnu 2012 odpovídalo celkem 4374 respondentů, z toho 502 v České republice. Zdroj: Intel
Kterou lež na sociálních sítích nejčastěji využívají muži? Tři odpovědi s nejvyšší frekvencí v regionu EMEA. Na otázky průzkumu UltraYou společnosti Intel v červnu 2012 odpovídalo celkem 4374 respondentů, z toho 502 v České republice. Zdroj: Intel

Během pouhých několika let se dramaticky změnilo naše chování na internetu, a to zejména v důsledku toho, jak jsme do svého digitálního i společenského života přijali sociální sítě. Naše profily na těchto sítích odhalují naše touhy působit atraktivněji, inteligentněji nebo provokativněji.

Nedávný průzkum, který si v devíti zemích včetně České republiky nechala zpracovat společnost Intel, ukázal, že touha vytvářet na sociálních sítích vylepšenou verzi své osobnosti je něco, co je společného uživatelům napříč jednotlivými státy. To, jak lidé vytvářejí své profily, se značně liší. Nicméně ve všech zemích je společné to, že se za pomoci různých ,sociálních lží‘ snažíme ohromit, šokovat nebo zaujmout své publikum na síti. Většina lidí – celkově 59 % mužů a 56 % žen – v průzkumu přiznala, že svůj on-line obraz manipulují.

Kterou z uvedených lží na sociálních sítích nejčastěji využíváte? Odpovědi 502 respondentů v ČR podle věku. Zdroj: Intel
Kterou z uvedených lží na sociálních sítích nejčastěji využíváte? Odpovědi 502 respondentů v ČR podle věku. Zdroj: Intel

„Lží“ číslo jedna je všeobecně na sociálních sítích zařazování pouze lichotivých fotografií (a odznačování těch nelichotivých), výsledek 41 % je jednoznačný. „Češi v tomto parametru nejsou výjimkou, vedle toho ovšem u domácích respondentů vystupují některé odlišnosti. Například ve srovnání s ostatními velice stojíme o to, abychom vypadali zábavně a provokativně. V této sociální lži vynikají zejména čeští muži, kterým stejně jako například Španělům nadprůměrně záleží na image zábavných a provokativních drsňáků,“ pojmenoval Pavel Svoboda z Intelu naše národní specifikum vyplývajících z odpovědí více než 500 českých respondentů.

S tímto atributem se v praxi pojí uveřejňování fotografií z večírků, momentek z adrenalinových činností, jako jsou extrémní sporty, či sdílení vtipů. Vysoký podíl „virtuálních machů“ u nás najdeme nejenom u těch nejmladších respondentů, ale i ve vyšších věkových skupinách nad 45 let, kde se k němu hlásí každý pátý respondent.

Další zajímavé závěry:

  • Proč lžou Češky: U odpovědí na otázku, proč lžeme na sociálních sítích, v průzkumu UltraYou převládla odpověď, že muži i ženy chtějí udělat dojem na svoje okolí, zejména české ženy mají s 67 % velký náskok před ostatními. U českých mužů v tomto případě vynikl důraz na ego a aroganci, jejich 59 % vysoce přesahuje průměr (33 %). Lži na sociálních sítích také často mají sloužit k tomu, abychom získali lásku či přátelství, myslí si to české ženy (54 %), které s tímto názorem v Evropě vynikají.

  • Pro svého on-line „dvojníka“ jsme ochotni nejen více číst a cvičit, ale i dělat sporné věci. Významné procento osob se shoduje v tom, že pociťuje tlak, aby jejich obraz na sociálních sítích vypadal co nejlépe, a je dokonce pro to ochotno dělat činnosti, které by normálně nedělalo či je nedělalo v takové míře. Vedle činností, jako je například intenzivnější čtení či cvičení, sem patří i aktivity spornějšího charakteru – odvézt si z dovolené více snímků sebe či své rodiny nebo získat společnou fotografii s osobností, která je všeobecně považována za populární.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Bezpečnost IT a tygří logika

Pavel Houser , 14. únor 2017 11:00
Pavel Houser

Jak praví známý vtip, běží-li za vámi tygr, netřeba se pohybovat rychleji než šelma – stačí předběhn...

Více






Kalendář

22. 02. IT mezi paragrafy
20. 03.

24. 03.
CeBIT 2017
25. 03. INSPO 2017
RSS 

Zprávičky

Majitel Snapchatu jde na burzu s nižší hodnotou, než se čekalo

ČTK , 18. únor 2017 09:00

Americká společnost Snap, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat pro sdílení fotografií...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita pro marketing a výdaje na bezpečnost IT kvůli požadavkům EU

Pavel Houser , 18. únor 2017 08:35

Co vlastně obnáší pojem "digitální transformace podniků"? A co z toho vyplývá dle prognóz IDC?...

Více 0 komentářů

Do roku 2020 vznikne v ČR 1200 stanic pro elektromobily

ČTK , 17. únor 2017 09:00

Do roku 2020 by mělo v Česku vzniknout celkem 1200 napájecích stanic pro elektromobily. Po setkání s...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Zákaz individuálních cen volání zakonzervuje odvětví

ČTK , 17. únor 2017 07:00

Zákaz individuálních cen volání pro spotřebitele, který obsahuje návrh novely telekomunikačního záko...

Více 0 komentářů

Ústečan platil falešnými eury, objednal si je na internetu

ČTK , 16. únor 2017 16:30

Případ padělaných bankovek nakoupených přes internet objasnili kriminalisté v Ústeckém kraji. Falešn...

Více 3 komentářů

Buffetova investiční firma prudce zvýšila svůj podíl v Applu

ČTK , 16. únor 2017 14:00

Investiční společnost Berkshire Hathaway amerického miliardáře Warrena Buffetta v posledním čtvrtlet...

Více 0 komentářů

Čistý zisk výrobce počítačů Lenovo klesl o 67 procent

ČTK , 16. únor 2017 11:00

Čistý zisk největšího světového výrobce osobních počítačů Lenovo Group ve třetím fiskální čtvrtletí ...

Více 1 komentářů