Intel: o technologické dárky stojí hlavně důchodci

ITbiz.cz, 05. listopad 2014 08:56 1 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Marketing

Podle celoevropského spotřebitelského průzkumu, kterého se zúčastnilo také zhruba 1000 Čechů, více než třetina oslovených občanů ČR by ráda na Vánoce rozbalovala nějaké sofistikovanější zařízení s připojením k internetu. Zájem roste s věkem a největší je mezi seniory.

Předvánoční poptávka Čechů po zařízeních s připojením k internetu je nadstandardní, v evropském srovnání jde o třetí nejvyšší výsledek po Rusku a Španělsku. „Digitální technologie za sebou s převahou nechaly další oblíbené dárkové komodity zejména u českých mužů, kde by jim dala přednost nadpoloviční většina (52 %), zatímco u žen jsou technologie stejně oblíbené jako oblečení a kosmetika (vše 21 %),“ komentoval výsledky průzkumu Adam Raška ze společnosti Intel. Z hlediska věku se jeví překvapivě, že poptávka po digitálních technologiích roste s věkem: od 30 % ve skupině 18 - 24 let, přes 38 % u 35 - 44 let až 39 % u 45 - 54 let.

Maximální je u věkových skupin 55 - 65 let a 65+, u kterých poptávka po technologiích dominovala - po počítačích, mobilech a dalších elektronických zařízeních touží 42 % českých respondentů v tomto věku, což je například sedmkrát více než po oblečení či kosmetice. I v celoevropském srovnání čeští respondenti nad 65 let vynikají, elektroniku jako dárek si jich přeje téměř dvakrát více než je evropský průměr (42 % ku 18 %), ve skupině 55 až 65 je tento poměr podobný (42 % ku 22 %).

Zároveň v průzkumu dalo přes deset tisíc Evropanů najevo, že technologie se postupně etablují jako univerzální dárek, jehož výběrem dárce určitě nešlápne vedle: je o tom přesvědčena bezmála polovina respondentů průzkumu (48 %), respektive 42 % českých respondentů. „V souladu s těmito nákupními preferencemi chce 18 % Čechů zakoupit tablet jako vánoční dárek svým blízkým, což je o něco méně než evropský průměr (21 %). Současně 28 % odpovídajících by tabletem bylo rádo obdarováno,“ dodává Raška. Při výběru konkrétního tabletu se 55 % bez ohledu na pohlaví řídí jeho výkonem, 23 % značkou, 20 % cenou a jen 1 % designem.


Komentáře

Jan K #0
Jan K 27. duben 2015 23:14

Já kupoval loni otci hodinky http://www.brawat.cz/pulsar-hodinky měl z nich radost jako malý. Něco na tom asi bude.

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Pokles prodeje smartphonů potvrzuje i Gartner

ČTK , 24. únor 2018 12:04

Meziroční nárůst čtvrtletního prodeje zaznamenaly v rámci první pětky pouze Huawei a Xiaomi....

Více 0 komentářů

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů

Intel chce investovat 5 miliard dolarů do izraelské továrny

ČTK , 22. únor 2018 08:00

Předpokládá se, že Intel na rozšíření továrny obdrží státní podporu v hodnotě až 10 % investice....

Více 0 komentářů