Intel: o technologické dárky stojí hlavně důchodci

ITbiz.cz, 05. listopad 2014 08:56 1 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Marketing

Podle celoevropského spotřebitelského průzkumu, kterého se zúčastnilo také zhruba 1000 Čechů, více než třetina oslovených občanů ČR by ráda na Vánoce rozbalovala nějaké sofistikovanější zařízení s připojením k internetu. Zájem roste s věkem a největší je mezi seniory.

Předvánoční poptávka Čechů po zařízeních s připojením k internetu je nadstandardní, v evropském srovnání jde o třetí nejvyšší výsledek po Rusku a Španělsku. „Digitální technologie za sebou s převahou nechaly další oblíbené dárkové komodity zejména u českých mužů, kde by jim dala přednost nadpoloviční většina (52 %), zatímco u žen jsou technologie stejně oblíbené jako oblečení a kosmetika (vše 21 %),“ komentoval výsledky průzkumu Adam Raška ze společnosti Intel. Z hlediska věku se jeví překvapivě, že poptávka po digitálních technologiích roste s věkem: od 30 % ve skupině 18 - 24 let, přes 38 % u 35 - 44 let až 39 % u 45 - 54 let.

Maximální je u věkových skupin 55 - 65 let a 65+, u kterých poptávka po technologiích dominovala - po počítačích, mobilech a dalších elektronických zařízeních touží 42 % českých respondentů v tomto věku, což je například sedmkrát více než po oblečení či kosmetice. I v celoevropském srovnání čeští respondenti nad 65 let vynikají, elektroniku jako dárek si jich přeje téměř dvakrát více než je evropský průměr (42 % ku 18 %), ve skupině 55 až 65 je tento poměr podobný (42 % ku 22 %).

Zároveň v průzkumu dalo přes deset tisíc Evropanů najevo, že technologie se postupně etablují jako univerzální dárek, jehož výběrem dárce určitě nešlápne vedle: je o tom přesvědčena bezmála polovina respondentů průzkumu (48 %), respektive 42 % českých respondentů. „V souladu s těmito nákupními preferencemi chce 18 % Čechů zakoupit tablet jako vánoční dárek svým blízkým, což je o něco méně než evropský průměr (21 %). Současně 28 % odpovídajících by tabletem bylo rádo obdarováno,“ dodává Raška. Při výběru konkrétního tabletu se 55 % bez ohledu na pohlaví řídí jeho výkonem, 23 % značkou, 20 % cenou a jen 1 % designem.


Komentáře

Jan K #0
Jan K 27. duben 2015 23:14

Já kupoval loni otci hodinky http://www.brawat.cz/pulsar-hodinky měl z nich radost jako malý. Něco na tom asi bude.

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů

Akcelerátor StartupYard získal 26 milionů Kč

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:00

Pražský startupový akcelerátor společně s Fundliftem oznámil investici, kterou získal formou neveřej...

Více 0 komentářů

Česká asociace pojišťoven k pojištění kybernetických rizik

Pavel Houser , 22. červen 2017 10:00

Policie ČR v roce 2016 šetřila 5 344 kybernetických zločinů, což je o 321 (resp. 6,4 %) více než v p...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soud řešil krádež bitcoinů. Znalec řekl, že obžalovaný je vinen

ČTK , 22. červen 2017 09:00

Tržiště vykradli dva Američané, převedli z něj bitcoiny asi za 100 milionů korun. Jiříkovský následn...

Více 2 komentářů

Národní elektronický nástroj bude povinný od července 2018

ČTK , 22. červen 2017 08:00

Od dubna platí, že všechny organizační složky státu a centrální zadavatelé musí s dodavateli zakázek...

Více 0 komentářů

Zadavatelé reklamy na Google nejvíc zaplatí u půjček a pojištění

ČTK , 21. červen 2017 12:00

Nejnižší platbu za jedno kliknutí uživatelem mají vedle knih lékárny....

Více 3 komentářů

Nejcitlivější údaj? Výše úspor

Pavel Houser , 21. červen 2017 11:00

Jen 13 % klientů bank zmínilo, že možné riziko vidí v rámci využívání internetového bankovnictví ban...

Více 0 komentářů