Inzerenti začínají bojovat proti klikacím podvodům

Martin Stančík , 23. březen 2015 18:00 1 komentářů
Rubriky: Byznys

Čím dál větší počet amerických firem včetně známých jmen jako MillerCoors nebo AIG začíná bojovat proti podvodům s online reklamami, když požadují důkazy o tom, že jejich reklamy viděli reální lidé.

Americké firmy reagují na zprávu organizace Association of National Advertisers (ANA), která v prosinci minulého roku vydala zprávu, podle níž firmy na tzv. klikacích podvodech ročně ztratí 6,3 miliard dolarů. Představitelé společnostní tak v čím dál větší míře začínají do reklamních smluv vkládat ustanovení, podle kterého firmy zaplatí za online reklamy pouze tehdy, když dostanou důkaz o tom, že na ně klikali reální lidé. Typický klikací podvod probíhá tak, že hackeři infikují počítače pomocí škodlivých červů a následně na dálku z těchto zařízení přistupují na různé webové stránky, kde klikají na reklamy.

Podle studie, která zkoumala reklamy 36 velkých firem včetně AIG a MillerCoors ANA, roboti shlédli téměř čtvrtinu všech online reklam ve videích a jedenáct procent bannerových reklam. I když se o klikacích podvodech ví již několik let, firmy proti nim začaly podle agentury Reuters bojovat až nyní po vydání studie. „V současné době píšeme do všech smluv, že naši klienti trvají na tom, aby minimálně 95 % provozu na dané webové stránce pocházelo od reálných uživatelů,“ uvedl Barry Lowenthal z firmy The Media Kitchen, mezi jejíž klienty patří například společnost Victoria´s Secret. „Očekáváme, že do konce tohoto roku bude mít tyto klauzule ve svých smlouvách každá velká agentura a každý velký inzerent.


Komentáře

Citatel #0
Citatel 23. březen 2015 23:36

A ako sa to overuje? Bude pred zobrazenim kazdej reklamy captcha? :) Ci bude stranka analyzovat pohyby mysi, ze ci je to clovek? Takze so zakazanym Javascriptom zase reklama nebude?

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Ericsson zvažuje, že propustí až 25 000 zaměstnanců

ČTK , 18. srpen 2017 09:00

Švédská firma se v poslední době potýká se slábnoucí poptávkou ze strany telekomunikačních operátorů...

Více 0 komentářů

Alibaba téměř zdvojnásobila zisk, růst tržeb překonal odhady

ČTK , 18. srpen 2017 08:00

Alibaba, která patří k nejhodnotnějším firmám v Asii, profituje z rostoucích on-line nákupů čínských...

Více 0 komentářů

Telekomunikační úřad se chystá regulovat mobilní trh

ČTK , 17. srpen 2017 14:34

Přetrvává velký rozdíl mezi vyššími cenami pro domácnosti a nižšími cenami pro firmy, který dosahuje...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ShadowPad: malware v produktech NetSarang pro správu serverů

Pavel Houser , 17. srpen 2017 13:43

Útočníci schovali backdoor ShadowPad v softwaru využívaném stovkami světových společností včetně ban...

Více 0 komentářů

Rozšířená realita bude za pár let běžnou záležitostí

ČTK , 17. srpen 2017 12:58

Za pět, šest let bude běžné, že si turisté při návštěvě zahraničních metropolí nasadí speciální brýl...

Více 0 komentářů

Podíl internetových kurzových sázek v ČR loni vzrostl na 88 %

ČTK , 17. srpen 2017 10:00

Velký podíl na internetových sázkách tvoří live sázky, které lze uzavírat opakovaně v průběhu zápasu...

Více 0 komentářů

Za polárním kruhem má vzniknout rekordní datové centrum

ČTK , 17. srpen 2017 08:00

V norském městě Ballangen, které se nachází za polárním kruhem, má vzniknout největší datové centrum...

Více 1 komentářů