Inzerenti začínají bojovat proti klikacím podvodům

Martin Stančík , 23. březen 2015 18:00 1 komentářů
Rubriky: Byznys

Čím dál větší počet amerických firem včetně známých jmen jako MillerCoors nebo AIG začíná bojovat proti podvodům s online reklamami, když požadují důkazy o tom, že jejich reklamy viděli reální lidé.

Americké firmy reagují na zprávu organizace Association of National Advertisers (ANA), která v prosinci minulého roku vydala zprávu, podle níž firmy na tzv. klikacích podvodech ročně ztratí 6,3 miliard dolarů. Představitelé společnostní tak v čím dál větší míře začínají do reklamních smluv vkládat ustanovení, podle kterého firmy zaplatí za online reklamy pouze tehdy, když dostanou důkaz o tom, že na ně klikali reální lidé. Typický klikací podvod probíhá tak, že hackeři infikují počítače pomocí škodlivých červů a následně na dálku z těchto zařízení přistupují na různé webové stránky, kde klikají na reklamy.

Podle studie, která zkoumala reklamy 36 velkých firem včetně AIG a MillerCoors ANA, roboti shlédli téměř čtvrtinu všech online reklam ve videích a jedenáct procent bannerových reklam. I když se o klikacích podvodech ví již několik let, firmy proti nim začaly podle agentury Reuters bojovat až nyní po vydání studie. „V současné době píšeme do všech smluv, že naši klienti trvají na tom, aby minimálně 95 % provozu na dané webové stránce pocházelo od reálných uživatelů,“ uvedl Barry Lowenthal z firmy The Media Kitchen, mezi jejíž klienty patří například společnost Victoria´s Secret. „Očekáváme, že do konce tohoto roku bude mít tyto klauzule ve svých smlouvách každá velká agentura a každý velký inzerent.


Komentáře

Citatel #0
Citatel 23. březen 2015 23:36

A ako sa to overuje? Bude pred zobrazenim kazdej reklamy captcha? :) Ci bude stranka analyzovat pohyby mysi, ze ci je to clovek? Takze so zakazanym Javascriptom zase reklama nebude?


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
-->
RSS 

Zprávičky

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů