Inzerenti začínají bojovat proti klikacím podvodům

Martin Stančík , 23. březen 2015 18:00 1 komentářů
Rubriky: Byznys

Čím dál větší počet amerických firem včetně známých jmen jako MillerCoors nebo AIG začíná bojovat proti podvodům s online reklamami, když požadují důkazy o tom, že jejich reklamy viděli reální lidé.

Americké firmy reagují na zprávu organizace Association of National Advertisers (ANA), která v prosinci minulého roku vydala zprávu, podle níž firmy na tzv. klikacích podvodech ročně ztratí 6,3 miliard dolarů. Představitelé společnostní tak v čím dál větší míře začínají do reklamních smluv vkládat ustanovení, podle kterého firmy zaplatí za online reklamy pouze tehdy, když dostanou důkaz o tom, že na ně klikali reální lidé. Typický klikací podvod probíhá tak, že hackeři infikují počítače pomocí škodlivých červů a následně na dálku z těchto zařízení přistupují na různé webové stránky, kde klikají na reklamy.

Podle studie, která zkoumala reklamy 36 velkých firem včetně AIG a MillerCoors ANA, roboti shlédli téměř čtvrtinu všech online reklam ve videích a jedenáct procent bannerových reklam. I když se o klikacích podvodech ví již několik let, firmy proti nim začaly podle agentury Reuters bojovat až nyní po vydání studie. „V současné době píšeme do všech smluv, že naši klienti trvají na tom, aby minimálně 95 % provozu na dané webové stránce pocházelo od reálných uživatelů,“ uvedl Barry Lowenthal z firmy The Media Kitchen, mezi jejíž klienty patří například společnost Victoria´s Secret. „Očekáváme, že do konce tohoto roku bude mít tyto klauzule ve svých smlouvách každá velká agentura a každý velký inzerent.


Komentáře

Citatel #0
Citatel 23. březen 2015 23:36

A ako sa to overuje? Bude pred zobrazenim kazdej reklamy captcha? :) Ci bude stranka analyzovat pohyby mysi, ze ci je to clovek? Takze so zakazanym Javascriptom zase reklama nebude?

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







RSS 

Zprávičky

Závažná chyba v protokolu WPA2

ČTK , 17. říjen 2017 08:00

Odborníci z univerzity v belgické Lovani odhalili závažnou chybu ohrožující bezpečnost internetového...

Více 0 komentářů

Bělobrádek chce evropská pravidla pro internetová média

ČTK , 17. říjen 2017 00:55

Podle expertů na internetová média jde o předvolební proklamaci. ...

Více 1 komentářů

Mobilní signál bude i v tunelech pražského metra

ČTK , 16. říjen 2017 15:19

V první fázi by měl být signál na trase metra C mezi stanicemi Muzeum a Roztyly....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Další velká pokuta pro Qualcomm, tentokrát na Tchaj-wanu

ČTK , 16. říjen 2017 13:10

Qualcomm čelí vyšetřování také v Evropské unii....

Více 0 komentářů

Vybudování infrastruktury na vysokorychlostní internet bude stát 120 až 150 miliard Kč

Pavel Houser , 16. říjen 2017 08:00

Firmy na jednání Hospodářské komory potvrdily, že mají zájem čerpat prostředky na výstavbu vysokoryc...

Více 0 komentářů

Qualcomm se žalobou snaží zakázat prodej iPhonů v Číně

ČTK , 14. říjen 2017 08:00

Obě firmy vedou právní spory kvůli licencím technologií firmy Qualcomm již měsíce....

Více 0 komentářů

Nové profese: manažer spolupráce a specialista sdílení technologií

Pavel Houser , 13. říjen 2017 13:35

Umělá inteligence mění trh práce. Zavádění robotické automatizace dává vzniknout zcela novým profesí...

Více 0 komentářů