Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30 0 komentářů

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem porozumět jejich preferencím. Úspěšně oslovovat zákazníky přitom mohou jen firmy, které maximálně sdílí informace mezi obchodem a marketingem a věnují se analýze interních i externích dat.

Ze studie společnosti Oracle Turning the customer journey inside out (Posun chování zákazníků o 180º) vyplynulo, že pouze méně než polovina firem kombinuje při tvorbě svých strategií data z více svých zdrojů a jen 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem lépe porozumět jejich potřebám a preferencím. Firmy brzdí především nedostatečné sdílení znalostí mezi týmy marketingu a prodeje. Cekem 40 % respondentů ovšem uvedlo, že změny chování zákazníků zvyšují důležitost sdílení informací mezi marketingem a prodejem a 44 % je přesvědčeno, že užší spolupráce obou oddělení povede ke zvýšení konverzí zákazníků.

Přesto ale více než třetina zkoumaných firem má s propojením oddělení marketingu a prodeje stále problémy:

• 34 % respondentů uvedlo, že týmy prodeje, marketingu a služeb zákazníkům fungují zcela nezávisle na sobě

• 31 % respondentů z prodejních týmů tvrdí, že při snaze sjednotit své cíle s cíli marketingového oddělení jen s obtížemi plní klíčové metriky; totéž platí i naopak

• 33 % dotazovaných se domnívá, že spolupráci mezi odděleními prodeje a marketingu ztěžují současné systémy a technologie

• 29 % uvádí, že sladění cílů mezi týmy marketingu a prodeje komplikuje přímo jejich firemní kultura

Třetina respondentů uvedla, že chce-li jejich firma poskytovat jednotnou a moderní zákaznickou zkušenost, bude muset projít kompletní reorganizací.

Zákazníci dnes získávají informace o nabídce určité firmy různorodými cestami: z on-line zdrojů, z marketingových materiálů i od třetích stran. Z toho vyplývá, že taktiky, jak tyto lidi přimět něco koupit, jak ze zájemce udělat zákazníka, musejí být podobně různorodé a vyžadují posouzení z různých stran. Firmy by proto měly sladit fungování svých týmů a přestat používat jako klíčové indikátory výkonu (KPI) ukazatele, které mají pouze izolovaný význam. Například namísto sledování impresí (zobrazení) by se mělo přejít k metrikám, které jsou založeny na mechanismech vzniku hodnoty.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Kradená auta: Další úkol pro bezpečnostní kamery

Pavel Houser , 16. srpen 2017 06:30
Pavel Houser

Bezpečnostní kamery, které hledají ukradená vozidla nebo mají za úkol vozidlo jednoznačně identifiko...

Více






Kalendář

24. 08. Webinář Synology - DSM 6.1 - Virtual Machine Manager
27. 08.

31. 08.
VMworld 2017
01. 09.

06. 09.
IFA 2017
RSS 

Zprávičky

Apple opouští myšlenku výroby samořízeného vozu

ČTK , 23. srpen 2017 10:54

Do projektu Titan, který odstartoval v roce 2014, šel Apple se svým standardním nasazením. Projekt s...

Více 0 komentářů

Podíl sociálních sítí na on-line reklamě vzroste na pětinu

ČTK , 23. srpen 2017 09:00

Největší rozpočty mají každoročně technologické firmy, automobilové společnosti, obchodní řetězce, o...

Více 0 komentářů

Seznam chce za 3 roky prodávat polovinu reklamy na aukcích

ČTK , 23. srpen 2017 08:00

Mobily již nyní zprostředkovávají až 40 % přístupů na služby Seznamu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Útočníci si oblíbili sadu exploitů Lost in Translation

Pavel Houser , 22. srpen 2017 10:21

Studie mapuje vývoj malwaru v České republice a ve světě ve druhém čtvrtletí. ...

Více 0 komentářů

České Radiokomunikace nabízejí i privátní cloud

Pavel Houser , 22. srpen 2017 08:00

Řešení je podle CRA vhodné pro provoz citlivých, náročných a exponovaných aplikací a ukládání citliv...

Více 0 komentářů

LG V30 bude mít displej OLED FullVision

Pavel Houser , 21. srpen 2017 11:42

P-OLED vzniká umísťováním pixelů na plastový substrát, který je mnohem pevnější než skleněná základn...

Více 0 komentářů

Jak funguje byznys na tuzemském YouTube

ČTK , 21. srpen 2017 09:47

Zájem Čechů o sledování videí na YouTube vzrostl letos meziročně o 35 procent. Poptávka se přesouvá ...

Více 0 komentářů