Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30 0 komentářů

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem porozumět jejich preferencím. Úspěšně oslovovat zákazníky přitom mohou jen firmy, které maximálně sdílí informace mezi obchodem a marketingem a věnují se analýze interních i externích dat.

Ze studie společnosti Oracle Turning the customer journey inside out (Posun chování zákazníků o 180º) vyplynulo, že pouze méně než polovina firem kombinuje při tvorbě svých strategií data z více svých zdrojů a jen 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem lépe porozumět jejich potřebám a preferencím. Firmy brzdí především nedostatečné sdílení znalostí mezi týmy marketingu a prodeje. Cekem 40 % respondentů ovšem uvedlo, že změny chování zákazníků zvyšují důležitost sdílení informací mezi marketingem a prodejem a 44 % je přesvědčeno, že užší spolupráce obou oddělení povede ke zvýšení konverzí zákazníků.

Přesto ale více než třetina zkoumaných firem má s propojením oddělení marketingu a prodeje stále problémy:

• 34 % respondentů uvedlo, že týmy prodeje, marketingu a služeb zákazníkům fungují zcela nezávisle na sobě

• 31 % respondentů z prodejních týmů tvrdí, že při snaze sjednotit své cíle s cíli marketingového oddělení jen s obtížemi plní klíčové metriky; totéž platí i naopak

• 33 % dotazovaných se domnívá, že spolupráci mezi odděleními prodeje a marketingu ztěžují současné systémy a technologie

• 29 % uvádí, že sladění cílů mezi týmy marketingu a prodeje komplikuje přímo jejich firemní kultura

Třetina respondentů uvedla, že chce-li jejich firma poskytovat jednotnou a moderní zákaznickou zkušenost, bude muset projít kompletní reorganizací.

Zákazníci dnes získávají informace o nabídce určité firmy různorodými cestami: z on-line zdrojů, z marketingových materiálů i od třetích stran. Z toho vyplývá, že taktiky, jak tyto lidi přimět něco koupit, jak ze zájemce udělat zákazníka, musejí být podobně různorodé a vyžadují posouzení z různých stran. Firmy by proto měly sladit fungování svých týmů a přestat používat jako klíčové indikátory výkonu (KPI) ukazatele, které mají pouze izolovaný význam. Například namísto sledování impresí (zobrazení) by se mělo přejít k metrikám, které jsou založeny na mechanismech vzniku hodnoty.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Gartner: Klíčové bezpečnostní technologie pro rok 2017

Pavel Houser , 26. červen 2017 15:54

Technologií, které by manažeři IT měli podle Gartneru věnovat pozornost, je zabezpečení kontejnerů....

Více 0 komentářů

Toshiba vypadne z hlavního indexu tokijské burzy Nikkei 225

ČTK , 26. červen 2017 10:00

Společnost dosud nezveřejnila auditované výsledky za uplynulý finanční rok, protože auditoři jí výsl...

Více 0 komentářů

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů