Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30 0 komentářů

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem porozumět jejich preferencím. Úspěšně oslovovat zákazníky přitom mohou jen firmy, které maximálně sdílí informace mezi obchodem a marketingem a věnují se analýze interních i externích dat.

Ze studie společnosti Oracle Turning the customer journey inside out (Posun chování zákazníků o 180º) vyplynulo, že pouze méně než polovina firem kombinuje při tvorbě svých strategií data z více svých zdrojů a jen 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem lépe porozumět jejich potřebám a preferencím. Firmy brzdí především nedostatečné sdílení znalostí mezi týmy marketingu a prodeje. Cekem 40 % respondentů ovšem uvedlo, že změny chování zákazníků zvyšují důležitost sdílení informací mezi marketingem a prodejem a 44 % je přesvědčeno, že užší spolupráce obou oddělení povede ke zvýšení konverzí zákazníků.

Přesto ale více než třetina zkoumaných firem má s propojením oddělení marketingu a prodeje stále problémy:

• 34 % respondentů uvedlo, že týmy prodeje, marketingu a služeb zákazníkům fungují zcela nezávisle na sobě

• 31 % respondentů z prodejních týmů tvrdí, že při snaze sjednotit své cíle s cíli marketingového oddělení jen s obtížemi plní klíčové metriky; totéž platí i naopak

• 33 % dotazovaných se domnívá, že spolupráci mezi odděleními prodeje a marketingu ztěžují současné systémy a technologie

• 29 % uvádí, že sladění cílů mezi týmy marketingu a prodeje komplikuje přímo jejich firemní kultura

Třetina respondentů uvedla, že chce-li jejich firma poskytovat jednotnou a moderní zákaznickou zkušenost, bude muset projít kompletní reorganizací.

Zákazníci dnes získávají informace o nabídce určité firmy různorodými cestami: z on-line zdrojů, z marketingových materiálů i od třetích stran. Z toho vyplývá, že taktiky, jak tyto lidi přimět něco koupit, jak ze zájemce udělat zákazníka, musejí být podobně různorodé a vyžadují posouzení z různých stran. Firmy by proto měly sladit fungování svých týmů a přestat používat jako klíčové indikátory výkonu (KPI) ukazatele, které mají pouze izolovaný význam. Například namísto sledování impresí (zobrazení) by se mělo přejít k metrikám, které jsou založeny na mechanismech vzniku hodnoty.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 0 komentářů

Apple a Nokia urovnaly patentový spor, podepsaly novou dohodu

ČTK , 24. květen 2017 10:00

Analytiky překvapilo relativně rychlé vyřešení sporu....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ: Aukce kmitočtů v pásmu 3,7 GHz se zúčastní 6 subjektů

Pavel Houser , 24. květen 2017 09:00

Podle harmonogramu by ostrá aukce na celkem 5 kmitočtových bloků, každý o velikosti 40 MHz, měla zač...

Více 0 komentářů

Čínská firma chce vyvinout dron, který unese přes tunu nákladu

ČTK , 24. květen 2017 08:00

Jeden z největších čínských internetových prodejců JD.com oznámil, že se chystá vyvinout bezpilotní ...

Více 0 komentářů

it-sa 2017 poprvé ve dvou halách

ITBiz.cz , 23. květen 2017 17:00

Veletrh zabezpečení IT s největším počtem vystavovatelů v Evropě dál roste. Pět měsíců před konáním ...

Více 0 komentářů

Gartner: Prodej chytrých telefonů ve čtvrtletí stoupl o 9,1 %

ČTK , 23. květen 2017 12:00

Vede Samsung a Apple, ale jejich podíl klesá, roste Huawei na třetím místě....

Více 0 komentářů