Letos proteče mobilními sítěmi 7,5 bilionu SMS a MMS zpráv

Emil Hora , 19. září 2011 07:15 0 komentářů
Rubriky: Telekomunikace

Podle nejnovějšího odhadu letos lidé po celém světě odešlou historicky nejvyšší počet textových, obrazových a video zpráv. Podle analytické společnosti Ovum proteče sítěmi 7.5 bilionu zpráv, což by znamenalo nárůst o 12,5 procenta oproti loňskému 6,7 bilionu.

Nová prognóza zároveň uvádí, že tento počet zpráv vytvoří příjmy ve výši 153 miliard dolarů, v přepočtu tedy 2,7 bilionu korun. To by znamenalo zhruba osmiprocentní nárůst oproti loňsku. Zároveň však dodává, že zájem o tyto služby opadá, za což můžou stále sílící alternativy v podobě internetových „kecálků“ či služeb typu ChatOn od Samsung.

„I když bude tento trh růst ještě další čtyři roky, rychle se blíží bod zlomu. Lidé se budou stále více zajímat o alternativy v podobě rostoucího seznamu internetových služeb na zasílání zpráv, spíše než tradiční textové zprávy,“ uvedla analytička Neha Dharma.

"Tento trend sílí v důsledku rostoucí penetrace chytrých telefonů, nízké ceně za data a stále většího počtu poskytovatelů služeb pro zasílání zpráv na mobilní telefony,“ dodala s tím, že mobilní operátoři se tomuto vývoji musí pro zachování svých příjmů včas přizpůsobit. „Musí změnit své obchodní modely,“ upozornila analytička.

Mezi služby, které odklonu od tradičních SMS zpráv přispívají, patří zejména platformy samotných výrobců mobilních telefonů. Příkladem je BlackBerry Messenger RIM, Apple iMessage, Nokia Ovi Messaging či již zmíněný Samsung ChatOn. Zásadní vliv má podle Ovum také nástup sociálních sítí, jejichž podpora v mobilech obecně sílí. Jen podle služby Twitter údajně 40 procent příspěvků na této síti pochází právě z mobilních telefonů.

Právě tímto směrem by podle Ovum měli směřovat i operátoři při své snaze o zachování příjmů. Dharia však upozornila, že pouhé kopírování existujících služeb by byl špatný krok. „Jednoduše kopírovat populární služby třetích stran nebude mít úspěch. Operátoři musí nabídnout něco víc, například s využitím exkluzivních informací o nejčastěji používaných kontaktech,“ dodala analytička a autorka průzkumu v jedné osobě.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů

Ruská Centrální banka oznámila masivní útok hackerů

ČTK , 06. prosinec 2016 11:00

Do systému ruské Centrální banky se letos dostali hackeři a s pomocí zfalšovaných hesel se pokusili ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

CETIN vydal dluhopisy za 25 miliard Kč

ČTK , 05. prosinec 2016 18:00

Česká telekomunikační infrastruktura (CETIN) upsala dluhopisy v eurech a korunách v celkovém objemu ...

Více 1 komentářů

Nahradí otisky prstů přístupová hesla?

ČTK , 05. prosinec 2016 14:30

Zní to jako skvělý nápad: zapomeňte na hesla a zamykejte telefon místo nich otiskem svého prstu. Je ...

Více 1 komentářů

Počítač a internet má na jižní Moravě více než 75 pct domácností

ČTK , 05. prosinec 2016 10:30

Počet jihomoravských domácností, které mají počítač a přístup k internetu, se loni přehoupl na jižní...

Více 0 komentářů

Vodafone zvýšil do září počet zákazníků na 3,54 milionu

ČTK , 04. prosinec 2016 18:00

Mobilní operátor Vodafone zvýšil do konce září počet zákazníků na českém trhu meziročně o 146.000 na...

Více 0 komentářů