Letos proteče mobilními sítěmi 7,5 bilionu SMS a MMS zpráv

Emil Hora , 19. září 2011 07:15 0 komentářů
Rubriky: Telekomunikace

Podle nejnovějšího odhadu letos lidé po celém světě odešlou historicky nejvyšší počet textových, obrazových a video zpráv. Podle analytické společnosti Ovum proteče sítěmi 7.5 bilionu zpráv, což by znamenalo nárůst o 12,5 procenta oproti loňskému 6,7 bilionu.

Nová prognóza zároveň uvádí, že tento počet zpráv vytvoří příjmy ve výši 153 miliard dolarů, v přepočtu tedy 2,7 bilionu korun. To by znamenalo zhruba osmiprocentní nárůst oproti loňsku. Zároveň však dodává, že zájem o tyto služby opadá, za což můžou stále sílící alternativy v podobě internetových „kecálků“ či služeb typu ChatOn od Samsung.

„I když bude tento trh růst ještě další čtyři roky, rychle se blíží bod zlomu. Lidé se budou stále více zajímat o alternativy v podobě rostoucího seznamu internetových služeb na zasílání zpráv, spíše než tradiční textové zprávy,“ uvedla analytička Neha Dharma.

"Tento trend sílí v důsledku rostoucí penetrace chytrých telefonů, nízké ceně za data a stále většího počtu poskytovatelů služeb pro zasílání zpráv na mobilní telefony,“ dodala s tím, že mobilní operátoři se tomuto vývoji musí pro zachování svých příjmů včas přizpůsobit. „Musí změnit své obchodní modely,“ upozornila analytička.

Mezi služby, které odklonu od tradičních SMS zpráv přispívají, patří zejména platformy samotných výrobců mobilních telefonů. Příkladem je BlackBerry Messenger RIM, Apple iMessage, Nokia Ovi Messaging či již zmíněný Samsung ChatOn. Zásadní vliv má podle Ovum také nástup sociálních sítí, jejichž podpora v mobilech obecně sílí. Jen podle služby Twitter údajně 40 procent příspěvků na této síti pochází právě z mobilních telefonů.

Právě tímto směrem by podle Ovum měli směřovat i operátoři při své snaze o zachování příjmů. Dharia však upozornila, že pouhé kopírování existujících služeb by byl špatný krok. „Jednoduše kopírovat populární služby třetích stran nebude mít úspěch. Operátoři musí nabídnout něco víc, například s využitím exkluzivních informací o nejčastěji používaných kontaktech,“ dodala analytička a autorka průzkumu v jedné osobě.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Rockaway získala minoritní podíl v Techloop.io

ČTK , 23. leden 2017 16:30

Investiční firma Rockaway Ventures získala minoritní podíl ve firmě Techloop.io, která zprostředkov...

Více 0 komentářů

Za vznícení mobilů Samsungu mohly baterie, firma odloží Galaxy S8

ČTK , 23. leden 2017 12:00

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stá...

Více 0 komentářů

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 1 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 2 komentářů

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů