Letos proteče mobilními sítěmi 7,5 bilionu SMS a MMS zpráv

Emil Hora , 19. září 2011 07:15 0 komentářů
Rubriky: Telekomunikace

Podle nejnovějšího odhadu letos lidé po celém světě odešlou historicky nejvyšší počet textových, obrazových a video zpráv. Podle analytické společnosti Ovum proteče sítěmi 7.5 bilionu zpráv, což by znamenalo nárůst o 12,5 procenta oproti loňskému 6,7 bilionu.

Nová prognóza zároveň uvádí, že tento počet zpráv vytvoří příjmy ve výši 153 miliard dolarů, v přepočtu tedy 2,7 bilionu korun. To by znamenalo zhruba osmiprocentní nárůst oproti loňsku. Zároveň však dodává, že zájem o tyto služby opadá, za což můžou stále sílící alternativy v podobě internetových „kecálků“ či služeb typu ChatOn od Samsung.

„I když bude tento trh růst ještě další čtyři roky, rychle se blíží bod zlomu. Lidé se budou stále více zajímat o alternativy v podobě rostoucího seznamu internetových služeb na zasílání zpráv, spíše než tradiční textové zprávy,“ uvedla analytička Neha Dharma.

"Tento trend sílí v důsledku rostoucí penetrace chytrých telefonů, nízké ceně za data a stále většího počtu poskytovatelů služeb pro zasílání zpráv na mobilní telefony,“ dodala s tím, že mobilní operátoři se tomuto vývoji musí pro zachování svých příjmů včas přizpůsobit. „Musí změnit své obchodní modely,“ upozornila analytička.

Mezi služby, které odklonu od tradičních SMS zpráv přispívají, patří zejména platformy samotných výrobců mobilních telefonů. Příkladem je BlackBerry Messenger RIM, Apple iMessage, Nokia Ovi Messaging či již zmíněný Samsung ChatOn. Zásadní vliv má podle Ovum také nástup sociálních sítí, jejichž podpora v mobilech obecně sílí. Jen podle služby Twitter údajně 40 procent příspěvků na této síti pochází právě z mobilních telefonů.

Právě tímto směrem by podle Ovum měli směřovat i operátoři při své snaze o zachování příjmů. Dharia však upozornila, že pouhé kopírování existujících služeb by byl špatný krok. „Jednoduše kopírovat populární služby třetích stran nebude mít úspěch. Operátoři musí nabídnout něco víc, například s využitím exkluzivních informací o nejčastěji používaných kontaktech,“ dodala analytička a autorka průzkumu v jedné osobě.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







RSS 

Zprávičky

Podnikové služby tvoří už 5 % českého HDP

Pavel Houser , 19. říjen 2017 09:00

Podnikové služby v ČR rostly o 19 %, největší boom zažívají centra poskytující IT služby....

Více 0 komentářů

Komárkova KKCG koupila 70 % firmy AutoCont

ČTK , 19. říjen 2017 08:00

Důvodem k prodeji byla možnost expanze AutoContu na další trhy....

Více 0 komentářů

Seznam loni zvýšil čistý zisk o 9 % na 1,1 miliardy Kč

ČTK , 18. říjen 2017 10:00

Největší podíl na tržbách měly příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Dopravní podnik spustil v 6 stanicích metra wi-fi připojení k internetu

ČTK , 18. říjen 2017 08:00

Ve stanicích je rozmístěno 75 vysílačů a dodavatelská firma musela vybudovat veškerou infrastrukturu...

Více 0 komentářů

Digitální kancelář

Intexx, 18. říjen 2017 08:00

Ať už na intranetu, extranetu nebo na sociální platformě – vytvořte si s Intrexxem snadno a na míru ...

Více

Microsoft uvolnil Fall Creators Update Windows 10

Pavel Houser , 17. říjen 2017 19:02

Smíšená realita, komfort pro e-knihy, ochrana před ransonmwarem a efektivnější propojení PC se smart...

Více 0 komentářů

Vůz bez řidiče Link & Go jezdil v Plzni, ve středu se chystá do Prahy

ČTK , 17. říjen 2017 17:49

Vůz Link & Go je pro inženýry vzor, který už je odzkoušený a funguje jako prototyp....

Více 0 komentářů