margin-top: 125px; border: 1px solid gray; } -->

MDM jako klíč k problematice čištění a správy podnikových dat

ITbiz.cz, 16. prosinec 2013 00:00 0 komentářů

Master data jsou klíčové informace, které jsou používány v hlavních systémech a procesech napříč celou společností a je u nich zásadní jejich jednotnost. Když převedeme tuto definici do lidské řeči, znamená to, že ve společnosti existuje pouze jedno místo, kde je uchováván například seznam zákazníků a informací o nich, seznam produktů, dodavatelů či struktura pobočkové sítě.

To zní na první pohled samozřejmě až triviálně. U velkých společností, jakými jsou například banky, jejichž IT infrastruktura se skládá z desítek až stovek různých systémů, v nichž se data o zákaznících pořizují, to už tak jednoduché není. Další úroveň komplexity představuje např. holdingová struktura společnosti s několika dcerami, kde na jedné straně je snaha data ve skupině sdílet, na straně druhé je třeba přihlédnout k omezením daným například zákonem 101/2000 o ochraně osobních údajů.

Master Data Management má pak za úkol spravovat tato data po technické, procesní i organizační stránce tak, aby byla zajištěna dostupnost poslední platné a co nejúplnější verze pro jednotlivé odběratele/systémy.

Zkusme si to ukázat na příkladu. Pan Novák se zrovna přestěhoval do nového domu, na který dostal od banky konečně hypotéku. Je mu divné, proč mu korespondence z banky stále chodí na starou adresu. Také ho překvapuje, proč mu posílají nabídky na novou kreditní kartu, když on i jeho žena už kreditní kartu mají. Nemůže pochopit, proč musel složitě dokládat příjmy a pravidelné výdaje při žádosti o hypotéku, když má u stejné banky účet už deset let, a tak by měla vědět nejlépe, jaké jsou jeho příjmy a výdaje. Když ho pak osobní bankéřka přesvědčuje, že pokud si k nim převede i firemní účty, začne mít vážné pochybnosti o kompetentnosti této instituce.

Funkční řešení Master Data Managementu umožňuje spojit všechny dostupné informace o zákazníkovi a tak mu efektivně nabízet relevantní informace a produkty, neptat se opakovaně na známá fakta, přesněji odhadovat rizika a omezit marketingové nabídky jen na to, co je pro zákazníka skutečně přínosné. Pokud vás zajímá, jak to dopadlo s panem Novákem, nebo prostě jen jak na master data, přečtěte si rozhovor s generálním ředitelem společnosti, která má v oblasti MDM historicky asi nejdelší zkušenosti na domácím trhu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Do sporu ruských úřadů se sítí Telegram se vložila i tajná služba

ČTK , 27. červen 2017 09:00

Podle provozovatele majitel sítě žádný "šifrovací klíč" nemá, ty si vytváří zařízení uživatele....

Více 0 komentářů

NSZ zrušilo kvůli vadám stíhání šesti lidí v kauze IT zakázek

ČTK , 27. červen 2017 08:00

Případ se týká tendrů Integrovaného operačního programu ministerstva vnitra. ...

Více 0 komentářů

Konica Minolta umožňuje skenovat dokumenty mobilním telefonem

Pavel Houser , 26. červen 2017 16:04

Nová aplikace podle dodavatele zrychlí ve firmách zpracování dokumentů. Uživatelé mohou s každým dok...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Toshiba vypadne z hlavního indexu tokijské burzy Nikkei 225

ČTK , 26. červen 2017 10:00

Společnost dosud nezveřejnila auditované výsledky za uplynulý finanční rok, protože auditoři jí výsl...

Více 0 komentářů

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů