MDM jako klíč k problematice čištění a správy podnikových dat

ITbiz.cz, 16. prosinec 2013 00:00 0 komentářů

Master data jsou klíčové informace, které jsou používány v hlavních systémech a procesech napříč celou společností a je u nich zásadní jejich jednotnost. Když převedeme tuto definici do lidské řeči, znamená to, že ve společnosti existuje pouze jedno místo, kde je uchováván například seznam zákazníků a informací o nich, seznam produktů, dodavatelů či struktura pobočkové sítě.

To zní na první pohled samozřejmě až triviálně. U velkých společností, jakými jsou například banky, jejichž IT infrastruktura se skládá z desítek až stovek různých systémů, v nichž se data o zákaznících pořizují, to už tak jednoduché není. Další úroveň komplexity představuje např. holdingová struktura společnosti s několika dcerami, kde na jedné straně je snaha data ve skupině sdílet, na straně druhé je třeba přihlédnout k omezením daným například zákonem 101/2000 o ochraně osobních údajů.

Master Data Management má pak za úkol spravovat tato data po technické, procesní i organizační stránce tak, aby byla zajištěna dostupnost poslední platné a co nejúplnější verze pro jednotlivé odběratele/systémy.

Zkusme si to ukázat na příkladu. Pan Novák se zrovna přestěhoval do nového domu, na který dostal od banky konečně hypotéku. Je mu divné, proč mu korespondence z banky stále chodí na starou adresu. Také ho překvapuje, proč mu posílají nabídky na novou kreditní kartu, když on i jeho žena už kreditní kartu mají. Nemůže pochopit, proč musel složitě dokládat příjmy a pravidelné výdaje při žádosti o hypotéku, když má u stejné banky účet už deset let, a tak by měla vědět nejlépe, jaké jsou jeho příjmy a výdaje. Když ho pak osobní bankéřka přesvědčuje, že pokud si k nim převede i firemní účty, začne mít vážné pochybnosti o kompetentnosti této instituce.

Funkční řešení Master Data Managementu umožňuje spojit všechny dostupné informace o zákazníkovi a tak mu efektivně nabízet relevantní informace a produkty, neptat se opakovaně na známá fakta, přesněji odhadovat rizika a omezit marketingové nabídky jen na to, co je pro zákazníka skutečně přínosné. Pokud vás zajímá, jak to dopadlo s panem Novákem, nebo prostě jen jak na master data, přečtěte si rozhovor s generálním ředitelem společnosti, která má v oblasti MDM historicky asi nejdelší zkušenosti na domácím trhu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Další na řadě je bezpečnost

Richard Jan Voigts , 09. říjen 2017 00:00
Richard Jan Voigts

Co všechno lze automatizovat pomocí strojového učení? Larry Ellison, technologický ředitel společnos...

Více







RSS 

Zprávičky

Microsoft uvolnil Fall Creators Update Windows 10

Pavel Houser , 17. říjen 2017 19:02

Smíšená realita, komfort pro e-knihy, ochrana před ransonmwarem a efektivnější propojení PC se smart...

Více 0 komentářů

Vůz bez řidiče Link & Go jezdil v Plzni, ve středu se chystá do Prahy

ČTK , 17. říjen 2017 17:49

Vůz Link & Go je pro inženýry vzor, který už je odzkoušený a funguje jako prototyp....

Více 0 komentářů

Závažná chyba v protokolu WPA2 (aktualizace)

Pavel Houser , ČTK , 17. říjen 2017 16:25

Odborníci z univerzity v belgické Lovani odhalili závažnou chybu ohrožující bezpečnost internetového...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nová zero day zranitelnost v Adobe Flash

Pavel Houser , 17. říjen 2017 14:04

Po úspěšném zneužití zranitelnosti dojde k nainstalování malwaru FinSpy....

Více 0 komentářů

Americký a japonský stroj bojovaly v prvním robotím zápase

ČTK , 17. říjen 2017 14:00

Eagle Prime se pohybuje na pásech jako tank, zatímco Kurata jezdí na čtyřech kolech....

Více 0 komentářů

Vědci z Brna našli slabinu při generování kryptografických klíčů

ČTK , 17. říjen 2017 12:33

Brněnským vědcům se podařilo odhalit vážné bezpečnostní riziko spojené s čipy německého výrobce Infi...

Více 0 komentářů

Bělobrádek chce evropská pravidla pro internetová média

ČTK , 17. říjen 2017 00:55

Podle expertů na internetová média jde o předvolební proklamaci. ...

Více 3 komentářů