MDM jako klíč k problematice čištění a správy podnikových dat

ITbiz.cz, 16. prosinec 2013 00:00 0 komentářů

Master data jsou klíčové informace, které jsou používány v hlavních systémech a procesech napříč celou společností a je u nich zásadní jejich jednotnost. Když převedeme tuto definici do lidské řeči, znamená to, že ve společnosti existuje pouze jedno místo, kde je uchováván například seznam zákazníků a informací o nich, seznam produktů, dodavatelů či struktura pobočkové sítě.

To zní na první pohled samozřejmě až triviálně. U velkých společností, jakými jsou například banky, jejichž IT infrastruktura se skládá z desítek až stovek různých systémů, v nichž se data o zákaznících pořizují, to už tak jednoduché není. Další úroveň komplexity představuje např. holdingová struktura společnosti s několika dcerami, kde na jedné straně je snaha data ve skupině sdílet, na straně druhé je třeba přihlédnout k omezením daným například zákonem 101/2000 o ochraně osobních údajů.

Master Data Management má pak za úkol spravovat tato data po technické, procesní i organizační stránce tak, aby byla zajištěna dostupnost poslední platné a co nejúplnější verze pro jednotlivé odběratele/systémy.

Zkusme si to ukázat na příkladu. Pan Novák se zrovna přestěhoval do nového domu, na který dostal od banky konečně hypotéku. Je mu divné, proč mu korespondence z banky stále chodí na starou adresu. Také ho překvapuje, proč mu posílají nabídky na novou kreditní kartu, když on i jeho žena už kreditní kartu mají. Nemůže pochopit, proč musel složitě dokládat příjmy a pravidelné výdaje při žádosti o hypotéku, když má u stejné banky účet už deset let, a tak by měla vědět nejlépe, jaké jsou jeho příjmy a výdaje. Když ho pak osobní bankéřka přesvědčuje, že pokud si k nim převede i firemní účty, začne mít vážné pochybnosti o kompetentnosti této instituce.

Funkční řešení Master Data Managementu umožňuje spojit všechny dostupné informace o zákazníkovi a tak mu efektivně nabízet relevantní informace a produkty, neptat se opakovaně na známá fakta, přesněji odhadovat rizika a omezit marketingové nabídky jen na to, co je pro zákazníka skutečně přínosné. Pokud vás zajímá, jak to dopadlo s panem Novákem, nebo prostě jen jak na master data, přečtěte si rozhovor s generálním ředitelem společnosti, která má v oblasti MDM historicky asi nejdelší zkušenosti na domácím trhu.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Broadcom snížil nabídku na rivala Qualcomm na 117 miliard dolarů

ČTK , 23. únor 2018 10:00

Převzetí Qualcommu by bylo největší akvizicí v historii technologického sektoru....

Více 0 komentářů

T-Mobile měl úspěšný rok

Pavel Houser , 23. únor 2018 09:00

T-Mobile oznámil finanční výsledky za rok 2017. Celkové tržby z mobilních a pevných služeb včetně pr...

Více 0 komentářů

NÚKIB loni řešil méně hlášení o kybernetických incidentech

ČTK , 23. únor 2018 08:00

Na podzim NÚKIB musel řešit i útok na weby, na kterých se zobrazovaly aktuální volební výsledky....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Hackeři zneužili cloudový systém Tesly k těžbě kryptoměn

ČTK , 22. únor 2018 10:00

Průnik se odehrál přes konzoli systému Kubernetes pro optimalizaci cloudových aplikací. ...

Více 0 komentářů

Dvakrát ze světa open source CRM: Sugar a SuiteCRM

Pavel Houser , 22. únor 2018 09:00

CRM systém Sugar je nabízen v několika edicích. Placené edice lze standardně provozovat formou služb...

Více 0 komentářů

Intel chce investovat 5 miliard dolarů do izraelské továrny

ČTK , 22. únor 2018 08:00

Předpokládá se, že Intel na rozšíření továrny obdrží státní podporu v hodnotě až 10 % investice....

Více 0 komentářů

Apple chce kupovat kobalt přímo od těžařů

ČTK , 21. únor 2018 11:48

Kobalt se používá v bateriích pro smartphony. Jeho cena výrazně vzrostla dále ji zvýší nástup elektr...

Více 0 komentářů