Na nové technologie spoléhají ve svém byznysu hlavně TELCO firmy a banky

ITbiz.cz, 13. březen 2013 11:09 0 komentářů

Posilování byznysu skrze nové digitální strategie přes ujišťování marketérů v ČR stále příliš netáhne, výjimku tvoří ouze banky a telekomunikační firmy. Takový je alespoň hlavní závěr studie společnosti Deloitte v ČR s názvem "Digitální business: příležitost nebo bublina?".

Ta se zabývá například využíváním sociálních sítí, blogů, nebo webových či mobilních aplikací, pro posilování byznysu nebo firemní pozice na trhu. Po bankách a telekomunikacích následují s velkým odstupem pojišťovny, loterijní společnosti a sázkové kanceláře. Nejméně se naopak o digitální technologie zajímají v energetice a ve farmacii.

Digitální business v ČR dle odvětví (maximální skóre bylo 150 bodů; zdroj: Deloitte)
Digitální business v ČR dle odvětví (maximální skóre bylo 150 bodů; zdroj: Deloitte)
„Ukazuje se, že neexistuje jeden univerzální recept a doporučení pro všechny, je nutné sladit a vyvážit jednotlivé digitální aktivity s ohledem na celkovou strategii a cíle společnosti. Samozřejmostí je dnes pro efektivní digitální komunikaci se zákazníky správné nastavení SEO či optimalizace webových stránek pro chytrá zařízení. Podle posledních průzkumů využívá mobilní internet v České republice již 2,5 milionu lidí. Proto jsme jako jedna z prvních poradenských a auditorských společností nedávno spustili nový web optimalizovaný pro mobilní zařízení, jako jsou chytré telefony či tablety,“ komentoval závěry studie Petr Viktora, ředitel v oddělení ICT poradenství ve společnosti Deloitte.

Celkově lze ale říci, že se úroveň zapojení digitálních technologií do strategie firem v rámci západoevropských společností každým rokem zlepšuje. „Pokud budeme porovnávat Evropu s digitální velmocí - Spojenými státy, jsou poměry sil navzdory velkým rozdílům v minulých letech nyní téměř vyrovnané. Pokud však porovnáváme západoevropskou digitální vyspělost s tou českou, tak jsme i přes veškeré úsilí nově vznikajících start-upů a lokálních firem provádějících digitální inovace stále dva až tři roky za vývojem v západní Evropě,“ myslí si Viktora.

Sběr dat proběhl v listopadu 2012, do analýzy bylo zahrnuto 44 největších společností v ČR, které byly rozděleny do sedmi odvětví. Hodnocení jednotlivých oborů bylo ve studii provedeno pomocí tvrdých metrik, zaměřených na tzv. pro-zákaznické digitální kanály. Celá studie je k nahlédnutí zde.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Hluboké učení prý obecnou umělou inteligenci nevytvoří

Pavel Houser , 23. leden 2018 06:30
Pavel Houser

Argumenty pro skepsi sice existují, ale nejsou rozhodně neprůstřelné. Gary Marcus, bývalý ředitel la...

Více








RSS 

Zprávičky

V ČR je 91 % všech karetních transakcí bezkontaktních

ČTK , 24. leden 2018 08:00

Jedinou zemí, která se Česku v Evropě vyrovnává, je Polsko. ČR je v popředí i v četnosti používání b...

Více 0 komentářů

Soul reguluje obchod kryptoměmani, bitcoin oslabil o 7,5 %

ČTK , 23. leden 2018 17:36

V Jižní Koreji se denně uskuteční až 20 % všech transakcí s bitcoiny. ...

Více 1 komentářů

Přenesení čísla při změně operátora se od února zkrátí na 10 dnů

ČTK , 23. leden 2018 13:39

Novela zákona rse ovněž dotkla například prodlužování smlouvy na dobu určitou. ...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Tržní kapitalizace Netflixu překročila 100 miliard dolarů

ČTK , 23. leden 2018 09:43

Internetové televizi Netflix se v posledním loňském čtvrtletí podařilo získat o téměř dva miliony př...

Více 0 komentářů

Švýcarský fond chce vydat kryptoměnu krytou průmyslovými kovy

ČTK , 23. leden 2018 08:00

Tiberius nebude první měnou krytou aktivy. Například singapurská digixGlobal a ruská goldmint jsou p...

Více 0 komentářů

Firmy ohrožují zranitelnosti v USB tokenech

Pavel Houser , 22. leden 2018 15:24

Útočníkům stačí pouze provést sken dané sítě a najít otevřený port 1947. Ten jim pak umožní získat v...

Více 1 komentářů

Richemont nabízí 2,8 miliardy eur za zbytek internetového prodejce YNAP

ČTK , 22. leden 2018 13:21

Nabídka ohodnocuje YNAP na 5,3 miliardy eur. Spotřebitelé si zvykli kupovat přes internet i dražší z...

Více 0 komentářů