Online práce z kavárny prý škodí výkonům i bezpečnosti

ITbiz.cz, 18. únor 2013 14:25 0 komentářů

To alespoň tvrdí dotazníkový průzkum společnosti Regus, která během ledna 2013 dotázala na 26 tisíc podnikatelů a manažerů z více než 90 zemí na jejich pracovní zkušenosti při práci z kavárny.

Novou zálibou nadšeného podnikatele je „práce z kavárny“. Opravdu to zní lákavě: bezplatné připojení WiFi, prostředí, kde to žije a přístup ke kvalitnímu občerstvení. Ale je kavárna opravdu ideálním místem pro práci? Respondenti v tomto průzkumu poměrně jednoznačně potvrdili, že kavárny se nemohou stát normálním pracovním prostředím, protože práce v kavárně není produktivní, bezpečná ani profesionální.

V České republice jsou třemi hlavními nedostatky proč nepracovat v kavárnách obava o nedostatečný přístup ke kancelářskému vybavení, zabezpečení dokumentů a nespolehlivý přístup k internetu.

Co od práce z kavárny odrazuje, jsou především hluční hosté, kteří snižují produktivitu a ruší cizí telefonní hovory. Starší ročníky odsuzují kavárny jako neprofesionální prostředí pro setkávání s klienty mnohem častěji (60 %) než méně formální generace Y z poslední čtvrtiny 20. století (48 %) a je pro ně mnohem těžší se v tomto typu prostředí soustředit než pro mladší pracovníky. Naslouchání zvědavců je považováno za problém všemi generacemi.

České pracovníky od práce z kavárny nejčastěji odrazují tři věci:

  • nedostatečný přístup ke kancelářskému vybavení (74 %),
  • zabezpečení dokumentů a rozhovorů (65 %),
  • nespolehlivé nebo pomalé připojení k internetu (61 %).
  • 59 % si myslí, že nevýhodou je i neustálá nutnost hlídat si své věci
  • 56 % uvádí, že hlučné prostředí snižuje jejich produktivitu a 51 % tvrdí to samé i o telefonních hovorech
  • Starší ročníky vnímají kavárny jako místa nevhodná pro setkávání s klienty mnohem častěji (60 %) než generace Y z poslední čtvrtiny 20. století (48 %).

Průzkum realizovala nezávislou organizací MindMetre.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů

Internetová ekonomika za pět let posílila o 15 procent na 188 miliard

ČTK , 20. leden 2017 07:00

Objem internetové ekonomiky se předloni proti roku 2011 zvýšil o 15 procent na 188 miliard korun. Na...

Více 0 komentářů

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů