Při internetových nákupech stále více rozhodují recenze prodejců

Petr Vozka, 04. červen 2012 09:34 1 komentářů

To je alespoň závěr průzkumu mezi 7 000 uživateli internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz. Podíl lidí, kteří nakupují podle ceny bez ohledu na pověst obchodu od roku 2009 dramaticky klesá.

Asi 89 % českých nakupujících čte před nákupem na internetu hodnocení prodejců, až 80 % nakupujících hodnocení po nákupu samo píše.

Nutno dodat, že psaní recenzí si často vynucují samotné obchody, které nešťastné zákazníky spamují požadavky na zhodnocení jejich posledního nákupu.

„Ve srovnání s rokem 2009 výrazně klesá počet lidí, pro které nejsou recenze e-shopů a hodnocení ostatních nakupujících důležité. V současné době recenze nesleduje asi jen necelá desetina nakupujících,“ konstatuje Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodává: „Pro zbylých 90 % je čtení hodnocení jedním z nejdůležitějších vodítek pro nákup.“

Zároveň roste počet nakupujících, kteří hodnocení sami píšou. „Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 % z nich,“ uvádí Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém recenze ověřených zákazníků mimo jiné pomáhají odhalovat případné podezřelé prodejce. Celkově své zkušenosti s nákupem sděluje až 81 % nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 %. „Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 %, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu,“ dodává Kamil Demuth.


Komentáře

Franta #1
Franta 04. červen 2012 15:47

Ad „Nutno dodat, že psaní recenzí si často vynucují samotné obchody, které nešťastné zákazníky spamují požadavky na zhodnocení jejich posledního nákupu.“

A nutno dodat, že mnozí obchodníci toho teď litují, protože prodeji Mall.cz teď patří tento obchod i Heuréka stejnému vlastníkovi a obchodníci tak vlastně nahnali své zákazníky svému konkurentovi. Databáze toho, kdo co kdy koupil, je k nezaplacení…

RSS 

Komentujeme

Jak probíhá adopce cloudu

Pavel Houser , 16. únor 2018 09:45
Pavel Houser

Cloud už neznamená jen SaaS, jenže… K dispozici je řada analýz i prognóz, které dokládají, jak se po...

Více








RSS 

Zprávičky

Soud zrušil milionové pokuty pro mobilní operátory

ČTK , 20. únor 2018 10:16

Případ se táhne už zhruba 15 let. Týká se společností T-Mobile a Oskar (předchůdce Vodafonu)....

Více 0 komentářů

E-shopy likvidují už i kamenné obchody s obuví

ČTK , 19. únor 2018 13:13

Problémy mají i řetězce. Lidé si on-line objednávají šest párů bot, jedny si nechají a ostatní pošlo...

Více 1 komentářů

O2 navrhne valné hromadě výplatu akcionářům 21 Kč na akcii

ČTK , 19. únor 2018 08:00

Celkově by firma vyplatila na dividendách 5,274 miliardy Kč, tedy 98 % loňského čistého zisku....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Piezoelektrický jev u jednotlivých molekul umožní nanogenerátory elektrické energie

Pavel Houser , 18. únor 2018 08:00

Piezoelektrický jev odpovídá za vznik elektrického napětí v závislosti na vnějším mechanickém namáhá...

Více 0 komentářů

Také USA obvinily Rusko, že má na svědomí velký loňský kyberútok

ČTK , 17. únor 2018 08:00

Po Británii i Spojené státy obvinily ruskou vládu, že stojí za vlnou kybernetických útoků, která lon...

Více 2 komentářů

Lékařům nebudou letos hrozit pokuty za předpis papírového receptu

ČTK , 16. únor 2018 10:00

"Chceme mít rok na odladění systému a jeho vylepšení," řekl ministr zdravotnictví Adam Vojtěch....

Více 0 komentářů

Jourová: Facebook a Twitter musejí v ochraně spotřebitelů přidat

ČTK , 16. únor 2018 09:00

Nedostatky prý neodstranil zejména Twitter, naopak změny Google+ se zdají být v souladu s unijními p...

Více 0 komentářů