Při internetových nákupech stále více rozhodují recenze prodejců

Petr Vozka, 04. červen 2012 09:34 1 komentářů

To je alespoň závěr průzkumu mezi 7 000 uživateli internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz. Podíl lidí, kteří nakupují podle ceny bez ohledu na pověst obchodu od roku 2009 dramaticky klesá.

Asi 89 % českých nakupujících čte před nákupem na internetu hodnocení prodejců, až 80 % nakupujících hodnocení po nákupu samo píše.

Nutno dodat, že psaní recenzí si často vynucují samotné obchody, které nešťastné zákazníky spamují požadavky na zhodnocení jejich posledního nákupu.

„Ve srovnání s rokem 2009 výrazně klesá počet lidí, pro které nejsou recenze e-shopů a hodnocení ostatních nakupujících důležité. V současné době recenze nesleduje asi jen necelá desetina nakupujících,“ konstatuje Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodává: „Pro zbylých 90 % je čtení hodnocení jedním z nejdůležitějších vodítek pro nákup.“

Zároveň roste počet nakupujících, kteří hodnocení sami píšou. „Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 % z nich,“ uvádí Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém recenze ověřených zákazníků mimo jiné pomáhají odhalovat případné podezřelé prodejce. Celkově své zkušenosti s nákupem sděluje až 81 % nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 %. „Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 %, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu,“ dodává Kamil Demuth.


Komentáře

Franta #1
Franta 04. červen 2012 15:47

Ad „Nutno dodat, že psaní recenzí si často vynucují samotné obchody, které nešťastné zákazníky spamují požadavky na zhodnocení jejich posledního nákupu.“

A nutno dodat, že mnozí obchodníci toho teď litují, protože prodeji Mall.cz teď patří tento obchod i Heuréka stejnému vlastníkovi a obchodníci tak vlastně nahnali své zákazníky svému konkurentovi. Databáze toho, kdo co kdy koupil, je k nezaplacení…


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
22. 02. IT mezi paragrafy
RSS 

Zprávičky

Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy

ČTK , 19. leden 2017 14:00

Americká sociální síť Facebook zřídí v Paříži svůj první inkubátor pro začínající firmy, tzv. startu...

Více 0 komentářů

Toshiba prý zvažuje o osamostatnění své polovodičové divize

ČTK , 19. leden 2017 11:00

Japonská společnost Toshiba Corp. zvažuje oddělení svých aktivit v oblasti výroby polovodičů do samo...

Více 0 komentářů

Sněmovna uzákoní pravidla pro informační systémy veřejné správy

ČTK , 19. leden 2017 07:00

Sněmovna zřejmě uzákoní pravidla pro to, jaké funkční vlastnosti mají mít informační systémy ve veře...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

ÚOOÚ za nevyžádaná obchodní sdělení uložil i půlmilionovou pokutu

ČTK , 18. leden 2017 14:00

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) v souvislosti s nevyžádanými obchodními sděleními udělil loni...

Více 0 komentářů

O2 spustila volání přes rychlé mobilní sítě LTE

ČTK , 18. leden 2017 12:00

Operátor O2 spustil službu volání v rychlé mobilní síti LTE. Největšími výhodami VoLTE jsou velmi kr...

Více 2 komentářů

Průměrná rychlost mobilního internetu loni stoupla na 23,8 Mbit/s

ČTK , 18. leden 2017 07:00

Průměrná rychlost mobilního internetu v Česku se v loňském roce zvýšila o 39 procent na 23,8 Mbit/s....

Více 0 komentářů

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Kč Tykačovým firmám

ČTK , 17. leden 2017 15:00

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má zaplatit firmám podnikatele Pavla Tykače 1,7 mili...

Více 0 komentářů