Tedy alespoň se to tak jeví podle aktuálního žebříčku 500 nejhodnotnějších firem světa, který každoročně zveřejňuje společnost Brand Finance. Nejhodnotnější značkou světa zůstává i přes aktuální potíže americký Apple, za ním následuje Samsung a Google je na třetím místě.
První netechnologická firma je až na místě pátém a jedná se o americký obchodní řetězec Walmart, na čtvrté pozici nalezneme Microsoft. Pokud bychom se na TOP značky podívali z hlediska jejich vlivu, pak uvidíme na prvních místech v následujícím pořadí Ferrari, které dnes patří italské automobilce Fiat, Google a Coca-colu.
Hodnotu jednotlivých značek určuje Brand Finance pomocí korelace mezi příjmy a dalšími specifickými finančními údaji. Naopak síla značky je posuzována na základě tradičních finančních a marketingových ukazatelů (čistá marže, průměrný příjem, marketingové a reklamní výdaje a zákaznická věrnost).
TOP 5 nejhodnotnějších společností na světě
- Apple 87,3*
- Samsung 58,8*
- Google 52,1*
- Microsoft 45,5*
- Walmart 42,3*
(* Hodnota (v mld. USD))