Sociální sítě jsou zajímavé hlavně pro cestovní kanceláře, média a IT firmy

Pavel Houser , 27. listopad 2017 09:46 0 komentářů
Rubriky: Internet, České IT

Účet na sociálních sítích má zhruba třetina českých firem.

Ukazují to nejnovější analýzy statistik informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru, které připravil Český statistický úřad.

Boom sociálních sítí v podnikovém sektoru potvrzuje předsedkyně ČSÚ Iva Ritschelová: „Letos v lednu na nich měla vlastní účet třetina podniků. Na sociálních sítích fungují hlavně cestovní agentury a kanceláře nebo podniky působící v oblasti poskytování ubytování a v mediálním sektoru.“ I když od roku 2013 došlo k nárůstu počtu firem aktivně využívajících sociální sítě z 15 % na 34 %, Česko stále patří mezi státy EU s nejnižším podílem podniků využívajících tento způsob komunikace.

Podrobné výsledky

K aktivnímu používání sociálních médií (tj. využívání alespoň jednoho typu z celkem čtyř zkoumaných) se v Česku v lednu 2017 přihlásilo 37 % firem s více než deseti zaměstnanci.

Odkaz na profil firmy na sociálních médiích má na svých webových stránkách 28 % všech firem (tj. více než tři čtvrtiny firem využívajících některé ze sociálních médií). Mají ho nejčastěji cestovní agentury a kanceláře a firmy působící v mediálním sektoru. Necelá desetina firem sice využívá nějaký typ sociálních médií, ale nemá odkaz na tento profil firmy na svých webových stránkách.

O něco více než desetina firem (tj. třetina subjektů aktivně využívajících sociální média) aktivně využívá webové stránky umožňující sdílení multimediálního obsahu. Kanál YouTube a jemu podobné využívají častěji firmy zabývající se činnostmi v oblasti vydavatelství, filmu a televizních programů (52 %) nebo cestovní agentury a kanceláře (36 %).

Jen zlomek firem přispíval v lednu 2017 do firemních blogů či mikroblogů (např. Twitter). Aktivní využívání tohoto typu sociálních médií přiznalo necelých 7 % subjektů v České republice (což je necelá pětina firem aktivně využívajících sociální média). Firemní blogy využívají častěji velké subjekty a z hlediska převažující ekonomické činnosti jde o firmy zabývající se činnostmi v oblasti vydavatelství, filmu a televizních programů, činnosti v oblasti IT (shodně 33 %) nebo cestovní kanceláře (27 %).

Zdroj: ČSÚ, studie "Využívání informačních a komunikačních technologií v podnikatelském sektoru 2017"


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Intel Inside aneb všichni jsme načipováni

Petr Zavoral , 10. prosinec 2017 18:20
Petr Zavoral

V Havlově hře Audience přesvědčuje Sládek Ferdinanda Vaňka, aby donášel sám na sebe. Z pohledu letoš...

Více







Kalendář

09. 01.

13. 01.
CES 2018
18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd

RSS 

Zprávičky

Rozhodnutí ÚS o odložení EET může vést k žalobám na stát

ČTK , 16. prosinec 2017 09:00

Tisíce a možná desítky tisíc podnikatelů a zástupců různých profesí se na třetí a čtvrtou vlnu EET u...

Více 0 komentářů

E-shopy vyjmutí plateb kartou z EET vítají, přišlo prý ale pozdě

ČTK , 16. prosinec 2017 08:00

Podle ministerstva financí ze zrušení povinnosti evidovat platby kartou pro poplatníky nevyplývá nut...

Více 0 komentářů

Nové Embarcadero RAD Studio obsahuje i licenci pro aplikační server

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 10:00

Vývojové prostředí nabízí i nové prvky knihovny vizuálních komponent a nové možnosti grafického uživ...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Botnet Necurs se vrátil a šíří nový ransomware

Pavel Houser , 15. prosinec 2017 09:00

V listopadu došlo k oživení botnetu Necurs v souvislosti s distribucí nového ransomwaru Scarab. ...

Více 0 komentářů

Jižní Korea zvažuje, že zdaní obchody s bitcoinem

ČTK , 15. prosinec 2017 08:00

Vláda se obává dopadů, které s sebou může přinést náhlý cenový propad kryptoměn....

Více 0 komentářů

O2 v dalších dvou letech vykoupí až 1,25 % vlastních akcií

ČTK , 14. prosinec 2017 10:00

Cílem nového programu je optimalizace kapitálové struktury, uvedla firma....

Více 0 komentářů

10 spotřebitelských trendů pro rok 2018

Pavel Houser , 14. prosinec 2017 09:00

Sluchátka budeme nosit 24 hodin denně, i během spánku. Umělá inteligence bude vytvářet reklamy. Koli...

Více 0 komentářů