T-Mobile oznámil lepší pokrytí dálnic

Karel Michal , 16. srpen 2012 11:29 0 komentářů

Druhý český operátor posiluje svou síť v okolí dálnic a rychlostních silnic. Úpravy na více než 100 vysílačích mají pomoci motoristům vypořádat se s poklesem síly signálu a jeho špatným předáváním v autech. Konstrukce vozů totiž negativním způsobem ovlivňuje kvalitu pokrytí silnic. Na stabilnější hovory se tak mohou uživatelé těšit například podél dálnic D1, D2, D5 a D11; celkově se jedná o více než 100 vysílačů.

BTS stanice T-Mobile
BTS stanice T-Mobile
Posílení probíhá především formou úpravy anténních parametrů vysílačů, zvýšením jejich výkonu, v některých případech i přidáním nových antén. Technici T-Mobile také optimalizují parametry týkající se předávání hovorů mezi buňkami.

„Nastavení sítě měníme průběžně za provozu. Naši zákazníci jej pocítí v plynulejších hovorech ve vozech zejména v oblastech, kde z nejrůznějších důvodů – například kvůli ochraně přírody – nemůžeme postavit další základnové stanice,“ prohlašuje Slavomír Kadidlo, senior manažer kvality sítě společnosti T-Mobile.

Zatímco mobilní telefony se miniaturizují, zbavují vnějších antén a díky hustšímu pokrytí mohou pracovat s podstatně menším vysílacím výkonem, vývoj automobilů jde přesně opačným směrem. Jejich karoserie jsou masivnější a výrobci navíc používají speciální vyhřívaná pokovená termoskla nebo alespoň fólie sloužící k tepelné izolaci klimatizovaných vozů.

Automobil tak funguje stejně jako Faradayova klec; elektromagnetické záření (kam patří i mobilních sítě) proniká dovnitř omezeně, většina je svedena po plášti karoserie. U vozů nižší střední třídy (např. Škoda Octavia) činí útlum uvnitř automobilu cca 20 dB, což odpovídá přibližně 30% snížení síly signálu. Dražší vozidla vybavená termoskly pak dokonce o 40 dB, takže se příjem zhorší až o 60 %.

Už samotné nasednutí do auta tedy znamená pokles kvality signálu bez ohledu na to, v jak pokryté oblasti se nachází cíl cesty.

Jak si sám zlepšit kvalitu volání v automobilu:

  • otevření aspoň jednoho okna naruší efekt Faradayovy klece.
  • telefon položený na palubní desce funguje přeci jen lépe než ve schránce dveří či místě pod rádiem. Použijte ale vždy vhodný držák nebo moderní nano-podložku.
  • handsfree v kvalitě příjmu nepomáhá, pokud není vybaveno externí anténou. Zvyšuje ale bezpečnost jízdy.

Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 0 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů