Téměř pětina klientů bank se již setkala s hackerským útokem

ČTK , 05. květen 2015 15:20 0 komentářů

Celkem 17 procent bankovních klientů se již podle průzkumu České bankovní asociace setkalo s nějakou podobou hackerského útoku na důvěrná data.

Přesto si dvě pětiny Čechů neaktualizuje přihlašovací hesla a 62 procent lidí upřednostňuje jednoduché zabezpečení internetového bankovnictví. Navíc třetina lidí se stále neorientuje v v zabezpečení svého počítače, u chytrých telefonů je to polovina. Na dnešní tiskové konferenci o tom informovali představitelé ČBA.

"Banky investují do kybernetické bezpečnosti stovky milionů korun ročně a jejich zabezpečení je na té nejvyšší úrovni. Hackeři se proto zaměřují na nejslabší článek, kterým jsou klienti," uvedl náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace Jan Matoušek.

Ten zároveň uvedl, že podle údajů asociace banky registrují ročně řádově stovky případů, kde došlo k úspěšnému prolomení přístupu k účtům. "Z toho jsou pak desítky případů ročně, kdy došlo ke zcizení prostředků," uvedl Matoušek bez dalšího upřesnění. V drtivé většině případů začíná takový útok podle Matouška jako phishingový, tedy když klient otevře zavirovanou přílohu emailu.

Takzvaný index bezpečnosti, který sleduje vybraná kritéria bezpečného působení na internetu, podle průzkumu mírně stoupl na letošních 61 procent z loňských 60 procent. Přitom letos si již spravuje svůj účet přes internet 82 procent klientů, v roce 2012 to bylo zhruba 65 procent klientů. Na popularitě rovněž získává správa účtu přes mobilní telefon, což využívá téměř čtvrtina klientů.

"Zásadní nedostatek je ve využívání stejného hesla jak pro přístup ke službám využívajícím velmi důvěrné informace, jako je internetové bankovnictví, tak pro méně zásadní služby, třeba e-shopy nebo diskuzní portály," uvedl člen Národního bezpečnostního týmu CSIRT.CZ Pavel Bašta. Heslo je přitom podle něj poslední a často jedinou složkou zabezpečení.

Třetina klientů přitom podle průzkumu zná konkrétní způsob, jakým může dojít k napadení počítače nebo mobilního telefonu. Nejznámější formou hackerských útoků jsou podvodné emaily, které znají tři čtvrtiny klientů bank. Proto lidí častěji zvažují otevření přílohy emailu a jen čtvrtina lidí by do svého internetového bankovnictví vstoupila odkudkoliv.

Průzkum pro ČBA provedla společnost SC&C během letošního února mezi 1055 respondenty ve věku 18 až 80 let v rámci celé ČR.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Telefony vodní i podvodní

Pavel Houser , 16. červen 2017 13:00
Pavel Houser

Jako zajímavou technickou kuriozitu lze uvést, že všech 28 států NATO schválilo protokol Janus, kter...

Více






Kalendář

25. 06.

29. 06.
Cisco Live 2017
22. 07.

27. 07.
Black Hat 2017
27. 07.

30. 07.
Defcon 2017
RSS 

Zprávičky

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku

ČTK , 25. červen 2017 09:00

Mluvčí Dolní sněmovny potvrdila, že parlament odhalil neoprávněné pokusy o přístup....

Více 0 komentářů

VZLUSAT-1, první česká nanodružice

ČTK , 24. červen 2017 18:13

V pátek indická raketa PSLV-C38 vynesla na oběžnou dráhu českou technologickou nanodružici VZLUSAT-1...

Více 0 komentářů

BlackBerry se vrací k zisku, tržby však zaostaly za očekáváním

ČTK , 24. červen 2017 09:46

Kanadský výrobce chytrých telefonů BlackBerry v prvním finančním čtvrtletí vydělal 671 milionů dolar...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Operátoři díky výměně kmitočtů zrychlí mobilní internet

ČTK , 23. červen 2017 12:36

Mobilní operátoři O2, T-Mobile a Vodafone si vyměnili kmitočty v pásmu 1800 MHz pro provoz rychlých ...

Více 0 komentářů

Toshiba a Western Digital stále ve sporu

ČTK , 23. červen 2017 08:39

Toshiba chce prodat čipovou divizi skupině, za kterou stojí vláda. ...

Více 0 komentářů

CETIN vyplatí PPF za loňský rok dividendu 2,36 miliardy Kč

ČTK , 23. červen 2017 08:00

CETIN loni zvýšil čistý zisk o 16 % na 2,26 miliardy Kč....

Více 0 komentářů

VMware Horizon v cloudu Microsoft Azure

Pavel Houser , 22. červen 2017 11:50

Řešení pro poskytování desktopu jako služby za poslední roky vyzrála....

Více 0 komentářů