Tempo změn na trhu sjednocené komunikace a spolupráce se stupňuje i přes depresi ekonomiky, vyplývá to alespoň z globálního průzkumu agentury Ovum, který si zadala společnost Dimension Data.
V rámci průzkumu, jenž proběhl v prvních měsících roku v Austrálii, Asii, USA, Evropě a Jižní Africe, bylo dotazováno více než 1 320 ICT manažerů s rozhodovacími pravomocemi a 1 390 zaměstnanců z firem působících v širokém spektru průmyslových vertikál v 18 zemích světa.
Výsledky byly porovnány s primárním průzkumem provedeným pro Dimension Data v roce 2007, ještě před érou smartphonů, který mezi ICT manažery a zaměstnanci zkoumal jejich postoje a vnímání UC, současné a budoucí vzory pro jeho přijetí a očekávané přínosy. Během více než pětiletého období došlo k následujícím zajímavým posunům:
V roce 2007 pouze 35 % dotazovaných velkých společností nasadilo IP telefonii, společnosti v na rozvíjejících se trzích reportovaly penetraci IPT dokonce na zcela zanedbatelné úrovni, nyní je to více než 75 %.
-
V roce 2007 kromě nákladů, služeb a řešení byla za hlavní důvod pro investice považována spolehlivost, ale dnešní největší překážky představují organizační a rozhodovací problémy.
-
Vzhledem k tomu, že inteligentní zařízení měla teprve přijít na trh, neměla při tvorbě průzkumu v roce 2007 žádnou roli. V současné době jsou však chytré telefony a tablety hlavními tématy diskuse, plánování a řízení.
-
V roce 2007, pouze okolo 25 % respondentů outsourcovalo nějaký aspekt údržby a řízení telefonní ústředny a více než 60 % vůbec neplánovalo zadat jakýkoli aspekt podnikové telefonie mimo firmu. Nyní respondenti výzkumu uvedli, že využívají některou z forem outsourcingu nebo řízených služeb v polovině všech případů, a více než 70 %, že budou vážně uvažovat o možnosti řízených dodávek (lokálně i v cloudu) v příštích dvou letech.
Zatímco výsledky výzkumu ukazují, že podniky po celém světě vášnivě rozvíjejí a implementují UCC strategie a technologie a vážně zvažují nové modely nasazení i na úrovni jednoho podniku, na druhou stranu odůvodnění a získání podpory zúčastněných stran pro UCC projekt zůstává stále výzvou.