V e-shopech české kotliny nakupují hlavně muži

Karel Michal , 25. duben 2012 13:26 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Ideálním zákazníkem místních předražených e-shopů jsou zejména muži středního věku, takový konzument na nich provede v průměru dva velké nákupy měsíčně. Své peníze utratí s největší pravděpodobností za elektroniku a zaplatí za ni při jednom nákupu průměrně 1226 Kč. Odhalil to průzkum společnosti PayU, která v ČR provozuje svéráznou platební bránu.

Podle objednaného průzkumu agentury Insight nakupuje přes internet nejčastěji skupina takzvaných sofistikovaných uživatelů. Představují necelou čtvrtinu všech internetových zákazníků. Muži mají v této skupině většinu, tvoří 60 %. Jejich společnou charakteristikou je dlouhodobé a každodenní používání internetu a aktivní životní styl. Nebojí se rovněž platit kartou, rychlými online převody či elektronickou peněženkou, protože je považují za jednoduché, pohodlné a bezpečné.

„Z našich dat plyne, že segment sofistikovaných uživatelů je pro e-shopy také nejcennější. Tito zákazníci nákupu přes internet důvěřují a mají s ním dobré zkušenosti. Online proto nakupují nejčastěji a také nejvíce utratí. Souvisí to do značné míry s rychlými online platbami, které podle průzkumu rádi využívají. Ty svou jednoduchostí a rychlostí zvyšují tzv. konverzi nákupu – zákazník si snadno a prakticky okamžitě pořídí, pro co se v obchodě nadchne,“ komentuje Gabriel Kalapoš, ředitel PayU ČR.

Z dat dále vyplývá, že muži nakupují přes internet častěji než ženy. Alespoň jednou za měsíc nakoupí na internetu téměř 65 % z nich, u žen je to jen něco málo přes polovinu. Není překvapením, že nejčastěji nakupovaným zbožím u mužů je elektronika (39 % z nich) a ženy utrácejí nejvíc za oblečení (22 % žen), kosmetiku (16 %) a potřeby pro domácnost (14 %).

„Nepřekvapuje nás, že nejčastěji nakupovaným zbožím je elektronika. Tento fakt si vysvětlujeme částečně tím, že e-shopy s elektronikou patří obecně na českém internetu k těm nejspolehlivějším. Jejich ostrá konkurence zároveň tlačí na snižování ceny,“ osvětluje výsledky Kalapoš.

Za jeden nákup elektroniky zákazníci vydají podle průzkumu průměrně 1226 Kč, za oblečení je to 861 Kč a za kosmetiku 1056 Kč. Nejvíce peněz za nákup však utratí za domácí potřeby, kam se řadí i bílá technika – průměrně 2444 Kč.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Skutečně software pohltí svět?

Pavel Houser , 22. duben 2017 14:00
Pavel Houser

Výrok, podle něhož má software pojídat svět, jako první použil (zřejmě) Marc Andreessen v roce 2011 ...

Více





RSS 

Zprávičky

Čtvrtletní zisk Samsungu stoupl téměř o polovinu

ČTK , 27. duben 2017 10:00

Ve druhém čtvrtletí by měl výsledky dále podpořit nový Galaxy 8....

Více 0 komentářů

Kamery pro systémy SCADA

Pavel Houser , 27. duben 2017 09:00

Axis uvádí na trh kamery chráněné proti výbuchu pro rychlé zvládání nehod a efektivní běh kriticky n...

Více 0 komentářů

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce

ČTK , 26. duben 2017 15:30

Praha pořídí navigaci pro návštěvníky Škodova paláce. Na internetových stránkách karty MHD lítačka z...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Soudy mají dle Šabatové zveřejňovat více rozhodnutí elektronicky

ČTK , 26. duben 2017 13:30

Kancelář veřejného ochránce práv není spokojená s tím, jak okresní, krajské a vrchní soudy naplňují ...

Více 0 komentářů

QNAP představuje řadu NAS serverů TS-x53B se čtyřjádrovým procesorem

Pavel Houser , 26. duben 2017 12:00

Řada TS-x53B s podporou duálního systému QTS-Linux umožňuje uživatelům vyvíjet nebo využívat balíčky...

Více 0 komentářů

Fiat Chrysler a Google nabízejí projížďku v samořízených autech

ČTK , 26. duben 2017 10:00

Waymo chce získat poznatky o tom, kam lidé chtějí v samořízených vozech jezdit....

Více 0 komentářů

Snaží se někdo vybudovat botnet na Google Play?

Pavel Houser , 26. duben 2017 08:00

Podle odhadů bylo celkem infikováno 600 000 zařízení....

Více 0 komentářů