V e-shopech české kotliny nakupují hlavně muži

Karel Michal , 25. duben 2012 13:26 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Ideálním zákazníkem místních předražených e-shopů jsou zejména muži středního věku, takový konzument na nich provede v průměru dva velké nákupy měsíčně. Své peníze utratí s největší pravděpodobností za elektroniku a zaplatí za ni při jednom nákupu průměrně 1226 Kč. Odhalil to průzkum společnosti PayU, která v ČR provozuje svéráznou platební bránu.

Podle objednaného průzkumu agentury Insight nakupuje přes internet nejčastěji skupina takzvaných sofistikovaných uživatelů. Představují necelou čtvrtinu všech internetových zákazníků. Muži mají v této skupině většinu, tvoří 60 %. Jejich společnou charakteristikou je dlouhodobé a každodenní používání internetu a aktivní životní styl. Nebojí se rovněž platit kartou, rychlými online převody či elektronickou peněženkou, protože je považují za jednoduché, pohodlné a bezpečné.

„Z našich dat plyne, že segment sofistikovaných uživatelů je pro e-shopy také nejcennější. Tito zákazníci nákupu přes internet důvěřují a mají s ním dobré zkušenosti. Online proto nakupují nejčastěji a také nejvíce utratí. Souvisí to do značné míry s rychlými online platbami, které podle průzkumu rádi využívají. Ty svou jednoduchostí a rychlostí zvyšují tzv. konverzi nákupu – zákazník si snadno a prakticky okamžitě pořídí, pro co se v obchodě nadchne,“ komentuje Gabriel Kalapoš, ředitel PayU ČR.

Z dat dále vyplývá, že muži nakupují přes internet častěji než ženy. Alespoň jednou za měsíc nakoupí na internetu téměř 65 % z nich, u žen je to jen něco málo přes polovinu. Není překvapením, že nejčastěji nakupovaným zbožím u mužů je elektronika (39 % z nich) a ženy utrácejí nejvíc za oblečení (22 % žen), kosmetiku (16 %) a potřeby pro domácnost (14 %).

„Nepřekvapuje nás, že nejčastěji nakupovaným zbožím je elektronika. Tento fakt si vysvětlujeme částečně tím, že e-shopy s elektronikou patří obecně na českém internetu k těm nejspolehlivějším. Jejich ostrá konkurence zároveň tlačí na snižování ceny,“ osvětluje výsledky Kalapoš.

Za jeden nákup elektroniky zákazníci vydají podle průzkumu průměrně 1226 Kč, za oblečení je to 861 Kč a za kosmetiku 1056 Kč. Nejvíce peněz za nákup však utratí za domácí potřeby, kam se řadí i bílá technika – průměrně 2444 Kč.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Zákaznické karty čekají změny

Pavel Houser , 17. leden 2017 13:00
Pavel Houser

Jedna z technologií, která se už po léta prakticky nezměnila, i když by mohla? Prý karty zákazníků d...

Více





Kalendář

06. 02.

07. 02.
konference G2B TechEd
15. 02. IDC Predictions 2017
18. 02. WordCamp Praha 2017
RSS 

Zprávičky

Foxconn zvažuje velkou investici do továrny v USA

ČTK , 23. leden 2017 08:29

Tchajwanská společnost Foxconn zvažuje, že investuje přes sedm miliard dolarů (zhruba 177 miliard Kč...

Více 0 komentářů

ČTÚ pohrozil O2 a Vodafonu odebráním licencí na LTE kvůli cenám

ČTK , 22. leden 2017 14:00

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) znovu vyzval operátory O2 a Vodafone, aby do měsíce snížili velkoob...

Více 0 komentářů

Menší e-shopy kvůli EET zruší platbu kartou

ČTK , 22. leden 2017 07:00

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET...

Více 1 komentářů

Starší zprávičky

Na další rozvoj ekonomického systému bude Praha vypisovat tendry

ČTK , 21. leden 2017 14:00

Na další rozvoj ekonomického systému Ginis bude Praha vypisovat jednotlivé veřejné zakázky. Pražští ...

Více 0 komentářů

Tržby IBM klesaly i ve 4.čtvrtletí loňského roku, akciím se daří

ČTK , 21. leden 2017 07:00

Americká počítačová společnost International Business Machines (IBM) zaznamenala další, již devatená...

Více 0 komentářů

Facebook postaví v Dánsku datové centrum

ČTK , 20. leden 2017 14:00

Americký provozovatel sociální sítě Facebook postaví v dánském městě Odense nové datové centrum, kte...

Více 0 komentářů

Americký Oracle převezme českou programátorskou firmu Apiary

ČTK , 20. leden 2017 12:00

Americký výrobce podnikového softwaru Oracle podepsal dohodu o převzetí české programátorské firmy A...

Více 0 komentářů