V e-shopech české kotliny nakupují hlavně muži

Karel Michal , 25. duben 2012 13:26 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet

Ideálním zákazníkem místních předražených e-shopů jsou zejména muži středního věku, takový konzument na nich provede v průměru dva velké nákupy měsíčně. Své peníze utratí s největší pravděpodobností za elektroniku a zaplatí za ni při jednom nákupu průměrně 1226 Kč. Odhalil to průzkum společnosti PayU, která v ČR provozuje svéráznou platební bránu.

Podle objednaného průzkumu agentury Insight nakupuje přes internet nejčastěji skupina takzvaných sofistikovaných uživatelů. Představují necelou čtvrtinu všech internetových zákazníků. Muži mají v této skupině většinu, tvoří 60 %. Jejich společnou charakteristikou je dlouhodobé a každodenní používání internetu a aktivní životní styl. Nebojí se rovněž platit kartou, rychlými online převody či elektronickou peněženkou, protože je považují za jednoduché, pohodlné a bezpečné.

„Z našich dat plyne, že segment sofistikovaných uživatelů je pro e-shopy také nejcennější. Tito zákazníci nákupu přes internet důvěřují a mají s ním dobré zkušenosti. Online proto nakupují nejčastěji a také nejvíce utratí. Souvisí to do značné míry s rychlými online platbami, které podle průzkumu rádi využívají. Ty svou jednoduchostí a rychlostí zvyšují tzv. konverzi nákupu – zákazník si snadno a prakticky okamžitě pořídí, pro co se v obchodě nadchne,“ komentuje Gabriel Kalapoš, ředitel PayU ČR.

Z dat dále vyplývá, že muži nakupují přes internet častěji než ženy. Alespoň jednou za měsíc nakoupí na internetu téměř 65 % z nich, u žen je to jen něco málo přes polovinu. Není překvapením, že nejčastěji nakupovaným zbožím u mužů je elektronika (39 % z nich) a ženy utrácejí nejvíc za oblečení (22 % žen), kosmetiku (16 %) a potřeby pro domácnost (14 %).

„Nepřekvapuje nás, že nejčastěji nakupovaným zbožím je elektronika. Tento fakt si vysvětlujeme částečně tím, že e-shopy s elektronikou patří obecně na českém internetu k těm nejspolehlivějším. Jejich ostrá konkurence zároveň tlačí na snižování ceny,“ osvětluje výsledky Kalapoš.

Za jeden nákup elektroniky zákazníci vydají podle průzkumu průměrně 1226 Kč, za oblečení je to 861 Kč a za kosmetiku 1056 Kč. Nejvíce peněz za nákup však utratí za domácí potřeby, kam se řadí i bílá technika – průměrně 2444 Kč.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

V datových centrech už nejde o Windows?

Pavel Houser , 22. březen 2017 12:47
Pavel Houser

Trevor Pott si na The Register pokládá otázku o budoucnosti serverových Windows na platformě ARM. ...

Více






Kalendář

25. 03. INSPO 2017
31. 03. CRA IoT Hackathon
04. 04. Affiliate konference
RSS 

Zprávičky

Čínská ZTE přiznala nelegální zasílání zboží z USA do Íránu

ČTK , 25. březen 2017 09:00

Čínský výrobce telekomunikačního zařízení ZTE Corp. přiznal před soudem v Texasu vinu, že nelegálně ...

Více 0 komentářů

Bosch a IBM začaly spolupracovat na IoT pro průmysl

Pavel Houser , 24. březen 2017 13:08

Výrobci aut mohou nyní plánovat a organizovat aktualizaci softwaru u milionů vozů....

Více 0 komentářů

Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování kvůli daním

ČTK , 24. březen 2017 13:00

Americkou společnost Apple čeká na Novém Zélandu vyšetřování, navzdory miliardovému obratu tam totiž...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Huawei a SUSE spolupracují na platformě pro kritické úlohy

Pavel Houser , 24. březen 2017 11:42

SUSE Linux Enterprise Server jako preferovaný standardní OS pro KunLu umožňuje výměnu procesorů a pa...

Více 0 komentářů

Novela zavádí lepší užití informačních systémů veřejné správy

ČTK , 24. březen 2017 08:00

Zákon má mj. zabránit duplicitě informačních systémů a plýtvání penězi při jejich nákupu....

Více 0 komentářů

Workplace Hub pro optimalizaci systémů i procesů

Pavel Houser , 23. březen 2017 16:09

Konica Minolta v partnerství se společnostmi Microsoft, HPE, Sophos, Canonical a BrainTribe přichází...

Více 0 komentářů

Jen necelá polovina firem pravidelně zkoumá data o zákaznících

ITBiz.cz , 23. březen 2017 14:30

Podle studie společnosti Oracle pouze 44 % firem pravidelně zkoumá data o svých zákaznících s cílem ...

Více 0 komentářů