V e-shopech je vánoční sezóna v plném proudu

ITBiz.cz , 16. listopad 2016 09:52 0 komentářů

České internetové obchody se začaly chystat na Vánoce již koncem října. První newsletter s vánoční tématikou se v e-mailových schránkách zákazníků objevil 26. října. Intenzivněji začaly e-shopy komunikovat vánoční témata od 1. listopadu. Z velkých českých internetových prodejců se vánoční nabídce začaly nejdříve věnovat Sparkys, Mountfield a Mall.

Podle analýzy VIVmail.cz rozeslaly velké české e-shopy před loňskými Vánocemi téměř 2000 newsletterů, v nichž představily přes 20 000 produktů od více než 3000 značek z celého světa. V newsletterech bylo nabídnuto přes 11 000 produktů za speciální cenu, u téměř 9 000 se nabízela doprava zdarma.

K nejaktivnějším e-shopům patřila Alza, Mall, Okay a Kasa. Alza například odesílala minimálně 34 newsletterů měsíčně, Mall se držel spíše u každodenní frekvence s 27 newslettery za měsíc. Nejčastějšími značkami promovanými v newsletterech byly v tomto období Samsung, Lenovo, Philips a Sony.

„Letošní předvánoční období nebude co do frekvence komunikace jiné. Změnou však u mnohých e-shopů personalizovaná nabídka. Internetoví prodejci začali výrazně investovat do systémů pro inteligentní e-mailing, který přináší vysokou míru personalizace a neobtěžuje zákazníky zbytečným sdělením,“ uvedl Vladan Hejnic, ředitel společnosti VIVmail.cz s tím, že v těchto dnech se e-shopy nejvíce v komunikaci zaměřují na tipy na vánoční dárky a akcentují akci Den dopravy zdarma.

Jak uspět s vánočními newslettery podle VIVmail.cz

  • Díky zvýšení frekvence komunikace a množství slev se metriky přes vánoční sezónu spíše snižují. Nečekejte tedy krom konverzí nárůst metrik a nedělejte unáhlené závěry. Zkuste zapojit nové prvky jako například GIFy, ikony v předmětu, personalizaci a ideálně i dynamický obsah. Zbytečně příjemce nezahlcujte.

  • Snažte se pro každý newsletter vybrat jedno téma a nepřehánějte to s Call to Action (CTA). Největší Click Rate je vždy v menu, hlavním banneru pod menu a vrchní části produktů v newsletteru. Snažte se proto umístit nejzajímavější produkty v horní části a držet je v jedno-sloupcovém layoutu s výrazným produktovým obrázkem a pokud možno i zvýrazněnými benefity k nákupu.

  • V případě, že očekáváte nárůst metriky CTOR, je potřeba zaměřit se na A/B testování a vyzkoušet lákavější popisky CTA prvků, dávat si pozor na přehlednost, vyvarovat se nevhodného designu a v neposlední řadě personalizovat nejen oslovení, ale i samotný obsah.

  • Podle statistik IBM Marketing Cloud v segmentu Retail/E-commerce se v předvánočním období snižuje míra otevření e-mailových newsletterů, vloni z 20,9 % na 17,6 %. Adekvátně klesá i míra prokliku, a to z mimosezónních 3,6 % na 2,8 %. Další sledovanou metrikou je CTOR, prokliky z otevřených e-mailů, kde vloni před Vánocemi došlo k poklesu ze 14,8 na 14 %.

Slovníček pojmů

  • Open Rate (OR) – procento otevřených e-mailů vzhledem k rozeslaným
  • Click-Through Rate (CTR) - procento kliknutí vzhledem k rozeslaným e-mailům
  • Click-Through Open Rate (CTOR) - procento kliknutí vzhledem k otevřeným e-mailům, označováno také jako míra efektivity (Effective Rate)

Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů