V e-shopech je vánoční sezóna v plném proudu

ITBiz.cz , 16. listopad 2016 09:52 0 komentářů

České internetové obchody se začaly chystat na Vánoce již koncem října. První newsletter s vánoční tématikou se v e-mailových schránkách zákazníků objevil 26. října. Intenzivněji začaly e-shopy komunikovat vánoční témata od 1. listopadu. Z velkých českých internetových prodejců se vánoční nabídce začaly nejdříve věnovat Sparkys, Mountfield a Mall.

Podle analýzy VIVmail.cz rozeslaly velké české e-shopy před loňskými Vánocemi téměř 2000 newsletterů, v nichž představily přes 20 000 produktů od více než 3000 značek z celého světa. V newsletterech bylo nabídnuto přes 11 000 produktů za speciální cenu, u téměř 9 000 se nabízela doprava zdarma.

K nejaktivnějším e-shopům patřila Alza, Mall, Okay a Kasa. Alza například odesílala minimálně 34 newsletterů měsíčně, Mall se držel spíše u každodenní frekvence s 27 newslettery za měsíc. Nejčastějšími značkami promovanými v newsletterech byly v tomto období Samsung, Lenovo, Philips a Sony.

„Letošní předvánoční období nebude co do frekvence komunikace jiné. Změnou však u mnohých e-shopů personalizovaná nabídka. Internetoví prodejci začali výrazně investovat do systémů pro inteligentní e-mailing, který přináší vysokou míru personalizace a neobtěžuje zákazníky zbytečným sdělením,“ uvedl Vladan Hejnic, ředitel společnosti VIVmail.cz s tím, že v těchto dnech se e-shopy nejvíce v komunikaci zaměřují na tipy na vánoční dárky a akcentují akci Den dopravy zdarma.

Jak uspět s vánočními newslettery podle VIVmail.cz

  • Díky zvýšení frekvence komunikace a množství slev se metriky přes vánoční sezónu spíše snižují. Nečekejte tedy krom konverzí nárůst metrik a nedělejte unáhlené závěry. Zkuste zapojit nové prvky jako například GIFy, ikony v předmětu, personalizaci a ideálně i dynamický obsah. Zbytečně příjemce nezahlcujte.

  • Snažte se pro každý newsletter vybrat jedno téma a nepřehánějte to s Call to Action (CTA). Největší Click Rate je vždy v menu, hlavním banneru pod menu a vrchní části produktů v newsletteru. Snažte se proto umístit nejzajímavější produkty v horní části a držet je v jedno-sloupcovém layoutu s výrazným produktovým obrázkem a pokud možno i zvýrazněnými benefity k nákupu.

  • V případě, že očekáváte nárůst metriky CTOR, je potřeba zaměřit se na A/B testování a vyzkoušet lákavější popisky CTA prvků, dávat si pozor na přehlednost, vyvarovat se nevhodného designu a v neposlední řadě personalizovat nejen oslovení, ale i samotný obsah.

  • Podle statistik IBM Marketing Cloud v segmentu Retail/E-commerce se v předvánočním období snižuje míra otevření e-mailových newsletterů, vloni z 20,9 % na 17,6 %. Adekvátně klesá i míra prokliku, a to z mimosezónních 3,6 % na 2,8 %. Další sledovanou metrikou je CTOR, prokliky z otevřených e-mailů, kde vloni před Vánocemi došlo k poklesu ze 14,8 na 14 %.

Slovníček pojmů

  • Open Rate (OR) – procento otevřených e-mailů vzhledem k rozeslaným
  • Click-Through Rate (CTR) - procento kliknutí vzhledem k rozeslaným e-mailům
  • Click-Through Open Rate (CTOR) - procento kliknutí vzhledem k otevřeným e-mailům, označováno také jako míra efektivity (Effective Rate)

Komentáře

RSS 

Komentujeme

Vládní čtvrť a vládní systém, tedy ten informační

Petr Zavoral , 06. leden 2018 16:15
Petr Zavoral

Jeden ze zakladatelů enterprise architektury John Zachman srovnává IT v institucích s Boeingem: Firm...

Více







Kalendář

18. 01.

19. 01.
itSMF 2018
29. 01.

30. 01.
G2BTechEd
30. 01. Ecommerce Expo Prague 2018

RSS 

Zprávičky

Bitcoin ztrácí 18 %, dolů ho tlačí obavy z regulace

ČTK , 16. leden 2018 12:18

Trhy se obávají regulace obchodů po oznámení jihokorejského ministra financí....

Více 0 komentářů

Světový trh s polovodiči poroste letos výrazně rychleji

Pavel Houser , 16. leden 2018 10:26

Očekávaný růst souvisí zejména s růstem cen RAM a flash pamětí. Bezpečností slabiny procesorů mohou ...

Více 0 komentářů

Výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na burzu

ČTK , 16. leden 2018 09:00

Někteří analytici hodnotu 100 miliard zpochybňují s argumentem vysoké konkurence na globálním trhu c...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Internetové bankovnictví používá polovina Evropanů

ČTK , 16. leden 2018 08:00

Česká republika obsadila mezi 28 zeměmi EU spolu s Rakouskem 12. příčku s podílem 57 %....

Více 0 komentářů

Acronis: letos bude ransomware útočit i na IoT zařízení

Pavel Houser , 15. leden 2018 12:28

Ohrožena budou i auta, chytré domácnosti, lékařské přístroje a nositelná elektronika (ransomwear)....

Více 0 komentářů

SoftBank plánuje prodej akcií divize pro mobilní telefony

ČTK , 15. leden 2018 12:18

Prodej akcií divize SoftBank by se mohl stát jednou z největších primárních emisí v Japonsku....

Více 0 komentářů

Vláda projedná novelu zákona o EET do konce února

ČTK , 15. leden 2018 08:00

Ministryně se chce příští týden setkat se zástupci podnikatelských svazů a komor a prodiskutovat s n...

Více 0 komentářů