V e-shopech je vánoční sezóna v plném proudu

ITBiz.cz , 16. listopad 2016 09:52 0 komentářů

České internetové obchody se začaly chystat na Vánoce již koncem října. První newsletter s vánoční tématikou se v e-mailových schránkách zákazníků objevil 26. října. Intenzivněji začaly e-shopy komunikovat vánoční témata od 1. listopadu. Z velkých českých internetových prodejců se vánoční nabídce začaly nejdříve věnovat Sparkys, Mountfield a Mall.

Podle analýzy VIVmail.cz rozeslaly velké české e-shopy před loňskými Vánocemi téměř 2000 newsletterů, v nichž představily přes 20 000 produktů od více než 3000 značek z celého světa. V newsletterech bylo nabídnuto přes 11 000 produktů za speciální cenu, u téměř 9 000 se nabízela doprava zdarma.

K nejaktivnějším e-shopům patřila Alza, Mall, Okay a Kasa. Alza například odesílala minimálně 34 newsletterů měsíčně, Mall se držel spíše u každodenní frekvence s 27 newslettery za měsíc. Nejčastějšími značkami promovanými v newsletterech byly v tomto období Samsung, Lenovo, Philips a Sony.

„Letošní předvánoční období nebude co do frekvence komunikace jiné. Změnou však u mnohých e-shopů personalizovaná nabídka. Internetoví prodejci začali výrazně investovat do systémů pro inteligentní e-mailing, který přináší vysokou míru personalizace a neobtěžuje zákazníky zbytečným sdělením,“ uvedl Vladan Hejnic, ředitel společnosti VIVmail.cz s tím, že v těchto dnech se e-shopy nejvíce v komunikaci zaměřují na tipy na vánoční dárky a akcentují akci Den dopravy zdarma.

Jak uspět s vánočními newslettery podle VIVmail.cz

  • Díky zvýšení frekvence komunikace a množství slev se metriky přes vánoční sezónu spíše snižují. Nečekejte tedy krom konverzí nárůst metrik a nedělejte unáhlené závěry. Zkuste zapojit nové prvky jako například GIFy, ikony v předmětu, personalizaci a ideálně i dynamický obsah. Zbytečně příjemce nezahlcujte.

  • Snažte se pro každý newsletter vybrat jedno téma a nepřehánějte to s Call to Action (CTA). Největší Click Rate je vždy v menu, hlavním banneru pod menu a vrchní části produktů v newsletteru. Snažte se proto umístit nejzajímavější produkty v horní části a držet je v jedno-sloupcovém layoutu s výrazným produktovým obrázkem a pokud možno i zvýrazněnými benefity k nákupu.

  • V případě, že očekáváte nárůst metriky CTOR, je potřeba zaměřit se na A/B testování a vyzkoušet lákavější popisky CTA prvků, dávat si pozor na přehlednost, vyvarovat se nevhodného designu a v neposlední řadě personalizovat nejen oslovení, ale i samotný obsah.

  • Podle statistik IBM Marketing Cloud v segmentu Retail/E-commerce se v předvánočním období snižuje míra otevření e-mailových newsletterů, vloni z 20,9 % na 17,6 %. Adekvátně klesá i míra prokliku, a to z mimosezónních 3,6 % na 2,8 %. Další sledovanou metrikou je CTOR, prokliky z otevřených e-mailů, kde vloni před Vánocemi došlo k poklesu ze 14,8 na 14 %.

Slovníček pojmů

  • Open Rate (OR) – procento otevřených e-mailů vzhledem k rozeslaným
  • Click-Through Rate (CTR) - procento kliknutí vzhledem k rozeslaným e-mailům
  • Click-Through Open Rate (CTOR) - procento kliknutí vzhledem k otevřeným e-mailům, označováno také jako míra efektivity (Effective Rate)

Komentáře

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2100 dolarů

ČTK , 22. květen 2017 18:49

Posilování napomáhají mj. spekulace, že americká Komise pro cenné papíry a burzy (SEC) by mohla změn...

Více 0 komentářů

Firewall pro koncentraci VPN

Pavel Houser , 22. květen 2017 17:29

Zyxel Communications představil hardwarový VPN firewall USG2200-VPN. Zákazníkům má toto řešení přiné...

Více 1 komentářů

ČTU hájí novelu zákona o přechodu na DVB-T2

Pavel Houser , 22. květen 2017 14:47

Přechod na nový standard bude spojen s náklady na straně spotřebitele....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

V Česku využívají satelitní pirátský příjem desítky tisíc lidí

ČTK , 22. květen 2017 10:53

Evropský soudní dvůr ale nedávno rozhodl, že prodávat multimediální přehrávače umožňující pirátský s...

Více 2 komentářů

Fond získal téměř 100 miliard dolarů pro technologické investice

ČTK , 22. květen 2017 08:00

Softbank Vision Fund chce investovat do oborů, jako je umělá inteligence nebo robotika. Peníze získa...

Více 0 komentářů

Apple I v Kolíně nad Rýnem vydražili za 110 000 eur

ČTK , 21. květen 2017 09:38

V podobně dobrém stavu se ve světě vyskytuje jen osm těchto přístrojů....

Více 0 komentářů

Rekordní pokuta za spam

Pavel Houser , 20. květen 2017 11:00

Na některé adresy byla obchodní sdělení doručena v řádech několika desítek obtěžujících e-mailů....

Více 2 komentářů