Využívání sociálních médií se mění

ČTK , 11. květen 2017 10:00 2 komentářů
Rubriky: Internet

Podíl Čechů, kteří nejsou na sociálních sítích, stoupl na 7,6 %.

Podíl Čechů, kteří nepoužívají žádnou sociální síť, se letos zvýšil o 4,5 procentního bodu na 7,6 procenta. Zároveň ale narostlo množství sociálních sítí na jednoho uživatele. Loni mělo účet na třech a více sociálních sítích 39 procent českých uživatelů internetu, letos to je 69 procent. Vyplývá to z nového průzkumu AMI Digital Index, který na přelomu března a dubna realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK.

"Sociální média jsou nadále silným komunikačním kanálem. Lidé si už ale podle všeho více vybírají, která a jak intenzivně chtějí používat. Nedochází proto k dalšímu růstu času tráveného na sociálních sítích, spíše se mění jeho struktura. Oproti loňskému roku uživatelé dělí svoji pozornost mezi výrazně více sociálních médií," uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Narůstá množství těch, kteří mají účet na více sociálních sítích. Procento uživatelů s účtem na pěti a více sociálních sítích, kterých je v Česku nyní již 22 procent, se oproti roku 2016 zdvojnásobilo.

Nejznámější sociální sítí je YouTube, kterou zná 98 procent uživatelů, druhý Facebook 97 procent a Google+ 91 procent. Následuje Instagram (81 procent) a Twitter (81 procent).

Výrazným trendem je skokový nárůst popularity sociálních sítí s primárně obrazovým obsahem v čele s Instagramem, jeho funkcí Stories a ve sledovaném období i se Snapchatem. Uživatelská základna narostla u obou sítí, Instagramu se ale očividně vedlo výrazně lépe. Za necelých šest měsíců, co Instagram svou novou funkci spustil, se Stories na Snapchat stihly dotáhnout. Instagram Stories zná už zhruba 43 procent českých uživatelů internetu, Snapchat 52 procent, opakovaně je ale podle průzkumu použilo 11, respektive deset procent dotázaných.

Poznámka Pavel Houser: Předpokládejme, že těch 7,6 % se míní mezi uživateli Internetu?


Komentáře

Michal Kubeček #0
Michal Kubeček 11. květen 2017 14:22

Pokud mezi sociální sítě počítají Youtube, pak je docela zásadní otázka, koho tam započítávají. Jestli každého, kdo si tam občas pustí video, na které někde dostal nebo našel odkaz, toho, kdo tam občas něco hledá, nebo jen toho, kdo Youtube opravdu využívá coby "sociální síť", tj. přihlašuje se, píše komentáře, uploaduje videa, kliká na palečky atd. A u většiny ostatních to asi bude podobné.

Pavel Houser 12. květen 2017 12:53

navic treba kazdeho uzivatele gmailu muzete prohlasit i za uzivatele google+...

RSS 

Komentujeme

Sociální sítě pro B2B? Bláznovství!

Richard Jan Voigts , 17. květen 2017 07:00
Richard Jan Voigts

Agentura Ami Digital provedla průzkum ohledně využívání sociálních sítí v České republice. Ami Digit...

Více





RSS 

Zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 0 komentářů

Firmy zabývající se virtuální realitou zakládají asociaci

ČTK , 24. květen 2017 16:00

Cílem je propojit vývojářské týmy s universitami, investičními fondy a soukromým sektorem....

Více 0 komentářů

Sněmovna schválila novelu upravující přechod na vysílání DVB-T2

ČTK , 24. květen 2017 13:05

"Já jsem tam postrádal něco ve prospěch virtuálních mobilních operátorů," uvedl budoucí ministr fina...

Více 0 komentářů

Google chce propojit data z webové reklamy s nákupy v kamenných obchodech

ČTK , 24. květen 2017 10:46

Technologie dokáže propojit informace o tom, na co lidé na webu klikají a za co pak platí kartou v k...

Více 2 komentářů