Zadavatelé reklamy na Google nejvíc zaplatí u půjček a pojištění

ČTK , 21. červen 2017 12:00 3 komentářů

Nejnižší platbu za jedno kliknutí uživatelem mají vedle knih lékárny.

Nejdražší klíčová slova na vyhledávači Google za loňský rok mají půjčky a pojištění, nejlevnější jsou knihy. Za jedno kliknutí na heslo v segmentu půjček zadavatel reklamy zaplatí téměř 99 korun, u knih 2,74 Kč, tedy 36krát méně. Uvedla to dnes agentura PerformicsB2BGroup ze skupiny Publicis One.

Pro každý segment bylo stanoveno deset nejvyhledávanějších klíčových slov, na základě kterých bylo váženým průměrem vyvozena průměrná cena za klik pro dané odvětví. Za půjčkami následuje pojištění s průměrnou platbou 54 Kč, nejnižší platbu za jedno kliknutí uživatelem mají vedle knih lékárny, kde vychází v průměru na 2,79 Kč.

"Případovou studií jsme chtěli poukázat na průměrnou cenu kliku (CPC) v nejzajímavějších segmentech na českém a slovenském trhu. Měla by sloužit společnostem, které vstupují na trh, respektive chtějí porovnat vlastní dosáhnuté CPC s průměrem na trhu. Každoročně se CPC zvyšuje zhruba o deset až 20 procent dle daného segmentu, hlavním důvodem meziročního nárůstu je konkurence, dalším faktorem může být kvalita reklam," uvedl ředitel rozvoje podnikání agentury Daniel Zaiček.

V porovnání se slovenským trhem je výrazný rozdíl cen například v segmentu hotelů, kde se platba za klik na Slovensku pohybuje v průměru okolo 6,35 Kč a v ČR přes 46 korun. Další velký rozdíl je v segmentu půjček, kde je cena za kliknutí na Slovensku o několik desítek korun nižší a dosahuje jen 55,60 Kč.

Platba za kliknutí patří mezi nástroje internetové reklamy. Její princip spočívá v tom, že inzerent neplatí za každé zobrazení reklamy, ale platí až ve chvíli, kdy na reklamu někdo klikl. Výhodou tohoto typu reklamy je její plánovatelnost a měřitelnost.


Komentáře

YYY #0
YYY 21. červen 2017 20:36

a co když větší množství lidí začne záměrně klikat na reklamu firem, které podle něj nabízejí půjčky, či pojištění za obzvlášť nevýhodných podmínek?

zzz #1
zzz 22. červen 2017 09:38

pak provident a spol budou muset vybírat více a tvrději

zzz #2
zzz 22. červen 2017 15:15

Při ceně 99Kč/klik znamená poměr "jeden skutečný zákazník na 100 klikačů" nutnost vydělat 9900Kč. To už by, zejména u půjček nízkých částek mohlo zavánět lichvou.
Spíš to srazí cenu reklamy v daném odvětví.

RSS 

Komentujeme

Deset minut s Einsteinem

Richard Jan Voigts , 18. listopad 2017 10:45
Richard Jan Voigts

Při návštěvě Švýcarska jsme strávili den na Eidgenoessiche Technische Hochschule Zurich – Swiss Fede...

Více







RSS 

Zprávičky

V zóně u Žatce by mohlo stát datové centrum za 15 miliard

ČTK , 23. listopad 2017 12:26

V průmyslové zóně Triangle u Žatce může vzniknout datové centrum pro společnosti a instituce z celé ...

Více 0 komentářů

ÚOHS schválil změnu vlastníka většiny v AutoContu

ČTK , 23. listopad 2017 09:00

Spojení AutoContu a KKCG nemá mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže...

Více 0 komentářů

Česká hra o atentátu na Heydricha se dostala do světové distribuce Steam

ČTK , 23. listopad 2017 08:30

Do distribuce českou hru dostali hlasováním sami hráči....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Čína vyvíjí vlastní digitální měnu

ČTK , 23. listopad 2017 08:00

Čínské vedení vyvíjí vlastní kryptoměnu. Chce tak oslabit vliv bitcoinu a dalších virtuálních měn, n...

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli Uberu data 57 milionů zákazníků a řidičů

ČTK , 22. listopad 2017 09:15

Incident společnost rok tajila a hackerům zaplatila....

Více 0 komentářů

Tuzemské banky útok trojského koně nezaznamenaly

ČTK , 22. listopad 2017 09:00

Banky ČSOB, Sberbank a Air Bank nezaznamenaly útok trojského koně BankBot na své aplikace mobilního ...

Více 0 komentářů

ODS chce otevřít diskusi o zavedení elektronických voleb

ČTK , 22. listopad 2017 08:00

Komisaři by také např. už při vkládání výsledků měli kontrolovat, zda na lístcích není nějaký abnorm...

Více 0 komentářů