Zájem o slevové servery v zahraničí upadá, u nás zpomaluje růst

Pavel Kolář, 06. srpen 2014 10:27 0 komentářů
Rubriky: Ekomerce, Internet, Byznys

V Polsku, Rusku a Turecku zájem o nakupování na slevových portálech klesá, zatímco v Dánsku roste, Česká republika zažívá zpomalující růst.

V prvních třech jmenovaných státech se dosah těchto webových stránek snížil o 5 až 30 procentních bodů, zatímco v Dánsku o 5 procentních bodů vzrostl. V České republice se počet návštěvníků slevových portálů v červnu meziročně zvýšil, ovšem zároveň poklesl počet slevových serverů zapojených do výzkumu NetMonitor.

Gemius analyzoval, jak se měnila popularita slevových serverů v Dánsku, Polsku, Rusku a Turecku během posledních dvou let. Ve všech sledovaných státech kromě Dánska zaznamenaly tyto portály pokles návštěvníků. Nejvyšší pokles vykazovalo Rusko (snížení dosahu o 30 procentních bodů). „Nárůst popularity slevových serverů v Dánsku vyplývá ze dvou skutečností. První z nich je, že webové stránky skupinového nakupování byly na našem trhu vyvinuty později než v ostatních sledovaných zemích. Dalším důvodem je to, že se ekonomická situace v Dánsku postupně zlepšuje,“ vysvětluje Christian Hjorth, Country Manager společnosti Gemius v Dánsku.

Slevové servery ve sledovaných státech navštěvují především ženy a uživatelé s vysokoškolským vzděláním. V Turecku tvoří dvě třetiny návštěvníků uživatelé ve věku 18–34 let, v Polsku a Rusku patří nejvíce návštěvníků do věkové kategorie 25–34 let. Naopak v Dánsku navštěvují slevové servery zejména starší skupiny uživatelů: více než polovina uživatelů je ve věku 45+. Důvod, proč jsou návštěvníci dánských slevových portálů starší, vidí Hjorth především v návštěvnosti webů SpotDeal, Sweetdeal a Dagensbedste, které jsou propagovány prostřednictvím portálů celostátních a regionálních novin.

České slevové servery zapojené do výzkumu NetMonitor zaznamenaly v červnu 2014 meziroční nárůst návštěvnosti. Zatímco před rokem navštívilo tyto stránky téměř milion uživatelů, o rok později to bylo již téměř 1,4 milionu RU.


Komentáře

RSS 

Komentujeme

Jak srovnávali jablka s hruškami

Pavel Houser , 27. květen 2017 14:30
Pavel Houser

Absurdní patent či ochranná známka, respektive absurdní výsledek sporu? A že je hloupost srovnávat j...

Více





RSS 

Zprávičky

Výdaje na reklamu na webech v dubnu stouply na 652 milionů Kč

ČTK , 27. květen 2017 09:04

Seznam získal 240 milionů, Mafra inkasovala 118 milionů a Economia 76 milionů korun....

Více 0 komentářů

Dell EMC podporuje transformaci IT s novými produkty pro open networking

Pavel Houser , 26. květen 2017 14:46

Přepínače Dell EMC pro Open Networking tvoří spolu se servery PowerEdge čtrnácté generace a špičkový...

Více 0 komentářů

Hodnota bitcoinu stoupla na nový rekord přes 2400 dolarů

ČTK , 26. květen 2017 09:23

K růstu bitcoinu přispívá příliv nového kapitálu a růst poptávky po dalších digitálních měnách....

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Tři zranitelnosti a opravy: Samba, Joomla, videopřehrávače

Pavel Houser , 25. květen 2017 16:30

Vektorem útoku může být i soubor s titulky....

Více 0 komentářů

Lenovo opět v zisku

ČTK , 25. květen 2017 15:32

Lenovo se snaží omezit svou závislost na trhu s PC a rozšiřuje aktivity v oblasti chytrých telefonů ...

Více 0 komentářů

Zákon o elektronické identifikaci Sněmovna asi schválí beze změn

ČTK , 25. květen 2017 09:00

Jedním z cílů nových občanských průkazů je poskytnout držitelům elektronický podpis....

Více 0 komentářů

PayPal rozšiřuje ochranu prodejců v ČR

Pavel Houser , 25. květen 2017 08:00

Tento program se dříve v České republice vztahoval jen na hmotné zboží, nyní se rozšiřuje i o služby...

Více 1 komentářů