Ze sociálních sítí má profitovat třetina českých firem

Pavel Kolář, 03. duben 2014 10:25 0 komentářů
Rubriky: Internet, Byznys

Téměř polovina z oslovených firem (44 %) již má účty v sociálních sítích a třetina z nich (30 %) věří, že jim pomáhají zvýšit zisk. To je alespoň jeden ze závěrů průzkumu „Ahead of the Curve: Lessons on Technology and Growth from Small Business Leaders“, který pro Microsoft realizovala společností The Boston Consulting Group.

Firmy se při poskytování služeb zákazníkům musí vypořádat s novými výzvami, vyplývajícími z běžné dostupnosti moderních technologií mezi zákazníky. Zákazníci jsou daleko více informovaní, mají k dispozici reference a srovnání a vyžadují kvalitnější služby a rychlejší a osobnější komunikaci.

„Nástroje na řízení vztahů se zákazníky, tzv. CRM, proto již zdaleka nemají jen podpůrnou funkci pro obchodníky, ale mění se v prostředek pro interaktivní komunikaci se zákazníkem,“ uvedl Václav Urban, ředitel divize Dynamics, která má na starosti řešení CRM.

Velkým trendem je také propojování informací o zákaznících s nástroji na analýzu velkých objemů dat a s nástroji pro efektivní práci se sociálními médii. Do budoucna budou úspěšné podniky, které dovedou využít moderní technologie k tomu, aby:

  • poskytly kvalitnější služby a produkty zákazníkům napříč všemi komunikačními i obchodními kanály,
  • lépe využily informace o zákaznících, které již mají ve svých stávajících informačních systémech a dalších zdrojích (typicky ze sociálních sítí),
  • snadněji zpracovaly velké objemy dat pro zvýšení prodejů a zkvalitnění služeb.

Cílem je využít technologie k tomu, aby firmy dokázaly nabídnout tu nejlepší zákaznickou zkušenost s produkty nebo službami, a to ve správný čas, na správném místě a s maximální mírou personalizace.

K podobným závěrům došla obdobná studie, kterou Microsoft nechal zpracovat v Německu, USA, Číně, Indii a Brazílii. Dvě třetiny rostoucích SMB ve světě používají sociální sítě a dvě třetiny potvrdily, že díky moderním technologiím mají spokojenější zákazníky. Díky technologiím dnes navíc chytré firmy dokážou oslovit i zákazníky ze vzdálených regionů a rozšířit si tak potenciální trhy.

„Téměř 40 % českých rostoucích firem dokážou získat více zákazníků v zahraničí. Světové srovnání ukázalo, že technologicky progresivní firmy oslovují zákazníky mimo svou zemi šestkrát častěji než ostatní,“ dodal Martin Tolar, ředitel pro malé a střední podniky ve společnosti Microsoft.

Průzkum se uskutečnil v období března a dubna roku 2013 a bylo v něm osloveno celkem 4 000 manažerů s rozhodovací pravomocí ze segmentu malých a středně velkých firem.


Komentáře


RSS 

Komentujeme

Chatbot mluví za mrtvého – od nápadu k realizaci

Pavel Houser , 30. listopad 2016 13:00
Pavel Houser

Na webu The Verge popsala Casey Newton příběh dvou přátel (Eugenia Kuyda a Roman Mazurenko). Peripet...

Více





Kalendář

RSS 

Zprávičky

Za vzněcováním smartphonu iPhone 6 jsou vnější vlivy, tvrdí Apple

ČTK , 08. prosinec 2016 11:30

Firma Apple odmítla podezření čínských uživatelů svého chytrého telefonu iPhone 6, že za problémy s ...

Více 0 komentářů

Verizon prodá firmě Equinix datová centra za 3,6 miliardy USD

ČTK , 08. prosinec 2016 10:00

Největší americký mobilní operátor Verizon Communications prodá specializované společnosti Equinix 2...

Více 0 komentářů

Tchajwanský Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit v USA

ČTK , 07. prosinec 2016 15:00

Tchajwanská společnost Foxconn jedná o rozšíření svých aktivit ve Spojených státech. Oznámila to dne...

Více 0 komentářů

Starší zprávičky

Nejvyšší soud USA se postavil na stranu Samsungu proti Applu

ČTK , 07. prosinec 2016 12:30

Americký nejvyšší soud se v mnohaletém patentovém sporu mezi výrobci chytrých telefonů Apple a Samsu...

Více 0 komentářů

Evropská komise Microsoftu schválila převzetí sítě LinkedIn

ČTK , 07. prosinec 2016 10:30

Evropská komise schválila americké softwarové společnosti Microsoft záměr koupit za 26 miliard dolar...

Více 0 komentářů

Porozumění větám, konkurence pro Turingův test

Pavel Houser , 06. prosinec 2016 18:00

Konverzační roboti mají stále problémy pochopit věty, kde smysl nelze vyvodit ze samotné gramatické ...

Více 0 komentářů

Americká GoDaddy koupí evropský webhosting Host Europe

ČTK , 06. prosinec 2016 16:00

Americký registrátor internetových domén GoDaddy, který je ve svém oboru největší na světě, se dohod...

Více 0 komentářů