Ze sociálních sítí má profitovat třetina českých firem
Téměř polovina z oslovených firem (44 %) již má účty v sociálních sítích a třetina z nich (30 %) věří, že jim pomáhají zvýšit zisk. To je alespoň jeden ze závěrů průzkumu „Ahead of the Curve: Lessons on Technology and Growth from Small Business Leaders“, který pro Microsoft realizovala společností The Boston Consulting Group.
„Nástroje na řízení vztahů se zákazníky, tzv. CRM, proto již zdaleka nemají jen podpůrnou funkci pro obchodníky, ale mění se v prostředek pro interaktivní komunikaci se zákazníkem,“ uvedl Václav Urban, ředitel divize Dynamics, která má na starosti řešení CRM.
Velkým trendem je také propojování informací o zákaznících s nástroji na analýzu velkých objemů dat a s nástroji pro efektivní práci se sociálními médii. Do budoucna budou úspěšné podniky, které dovedou využít moderní technologie k tomu, aby:
- poskytly kvalitnější služby a produkty zákazníkům napříč všemi komunikačními i obchodními kanály,
- lépe využily informace o zákaznících, které již mají ve svých stávajících informačních systémech a dalších zdrojích (typicky ze sociálních sítí),
- snadněji zpracovaly velké objemy dat pro zvýšení prodejů a zkvalitnění služeb.
Cílem je využít technologie k tomu, aby firmy dokázaly nabídnout tu nejlepší zákaznickou zkušenost s produkty nebo službami, a to ve správný čas, na správném místě a s maximální mírou personalizace.
K podobným závěrům došla obdobná studie, kterou Microsoft nechal zpracovat v Německu, USA, Číně, Indii a Brazílii. Dvě třetiny rostoucích SMB ve světě používají sociální sítě a dvě třetiny potvrdily, že díky moderním technologiím mají spokojenější zákazníky. Díky technologiím dnes navíc chytré firmy dokážou oslovit i zákazníky ze vzdálených regionů a rozšířit si tak potenciální trhy.
„Téměř 40 % českých rostoucích firem dokážou získat více zákazníků v zahraničí. Světové srovnání ukázalo, že technologicky progresivní firmy oslovují zákazníky mimo svou zemi šestkrát častěji než ostatní,“ dodal Martin Tolar, ředitel pro malé a střední podniky ve společnosti Microsoft.
Průzkum se uskutečnil v období března a dubna roku 2013 a bylo v něm osloveno celkem 4 000 manažerů s rozhodovací pravomocí ze segmentu malých a středně velkých firem.