Oki vloni v ČR prodala o polovinu více tiskových zařízení než v předchozím roce

Richard Jan Voigts, 29. květen 2015 08:00 0 komentářů
Oki vloni v ČR prodala o polovinu více tiskových zařízení než v předchozím roce

Specializovaný výrobce kancelářských tiskáren Oki má za sebou v Česku nejlepší rok ve své historii. Podle údajů IDC byla Oki podle hodnoty mezi třemi nejprodávanějšími značkami laserových a LED tiskáren a multifunkcí formátu A4 v ČR. Růst na místním trhu byl ostatně i jedním z důvodů, proč se ředitel českého a slovenského zastoupení značky Miroslav Tyburec stal v evropském Oki viceprezidentem pro region Východ, zahrnujícím více než 40 zemí.

Jaký letos předpokládáte vývoj situace na trhu?
Stále více zákazníků vyžaduje robustnější zařízení, současná rychlost tisku je pro ně už akceptovatelná, chtějí multifunkční zařízení (MFP) nejen pro běžný tisk a kopírování, ale i pro další správu dokumentů – Document Management System (DMS), aby práci s nimi a jejich správu zefektivnili. Věříme, že i podíl prodaných barevných zařízení půjde nahoru. Kromě toho bude pokračovat tlak na tiskové náklady. Už v posledních letech se tyto trendy projevovaly.

Mění se zvyklosti a požadavky firemních zákazníků na tisková řešení?
Ve firmách se dnes více skenuje, proto dnešní zákazník požaduje MFP s oboustranným skenerem se spolehlivým automatickým podavačem. Vcelku to znamená, že dochází ke střetu výrobců tiskáren a kopírek, takže se setkávají na trhu MFP. Jednoznačně jde o postupný přechod od tiskáren k multifunkčním zařízením. Dnes už si určitě mohou dovolit robustní stroj i menší firmy, protože ceny laserových a LED tiskových zařízení šly v posledních letech výrazně dolů, takže se pořizují i do nižších segmentů, to platí i pro barevné.
Nejprodávanějšími zařízeními jsou barevné A4 multifunkce pro kanceláře, kde se cena dostala pod 10 tisíc korun bez DPH. Obecně přitom platí, že čím levnější zařízení, tím vyšší jsou náklady na provoz a obráceně. Pro zajímavost - mezi barevnými A4 LED a laserovými zařízeními s rychlostí tisku 21 a více stran za minutu byla vloni Oki z hlediska kusů nejprodávanější značkou s tržním podílem necelých 30 %. To je typická kategorie profesionálního kancelářského tisku.

Miroslav Tyburec | OKI

Podle čeho si zákazníci tiskárny a multifunkce vybírají?
Zákazníci dnes při výběru mají představu o parametrech, a potom vybírají podle kombinace cena/výkon a celkových nákladů na tisk. Už tolik nekladou důraz pouze na pořizovací cenu, ale dívají se i na celkové náklady po dobu provozu tiskového zařízení, která bývá okolo pěti let.
U LED a laserových zařízení formátu A4 zatím převažují černobílá zařízení, přibližně v poměru zhruba 3,7:1, přičemž u Oki je to 2:1. U formátu A3 se už prodává více barevných modelů. Černobílé MFP A4 jsou na trhu sice stále žádané, ale zákazníci díky nižším nákladům postupně přechází k barvě. Oki dokonce vybočuje oproti konkurenci ve větším podílu A4 barevných multifunkcí oproti černobílým.

Jaká je hlavní výhoda technologie LED?
Tiskárny založené na technologii LED mají podstatně méně pohyblivých částí, protože místo jednoho laserového paprsku rozmítaného mechanicky ovládaným zrcadlem jsou vybaveny liniovým polem LED diod. Nejsou proto náchylné trpět mechanickými otřesy, jako složitý mechanismus u běžného laserového tisku. Proto také dáváme na tiskové hlavy LED doživotní záruku. Úspornou LED technologii používáme při tisku i při skenování. Kromě toho dává Oki po bezplatné registraci i nadstandardní tříletou záruku, oproti většině ostatních výrobců, kteří nabízejí pro firemní zákazníky záruku často pouze jednoletou. Díky spolehlivosti našich tiskáren bychom mohli nabídnout i delší záruku.

Jak se díváte na inkoustový tisk pro firemní prostředí?
Hlavním argumentem pro LED je vyšší robustnost zařízení, zejména pro firmy, kde jsou tisková zařízení vysoce zatížená a kde potřebují tisknout bez jakýchkoliv problémů. Za druhé, ony „levné“ parametry jsou uváděny pro tisky pouze za určitých podmínek, což znamená uvádění rychlosti tisku při jeho nižší kvalitě (draft), protože při vyšších rychlostech jsou inkoustové tiskárny výrazně pomalejší, což není pro kancelářské prostředí ve firmách přijatelné, uživatelé nechtějí na výstup dlouho čekat.

Když už tedy koupit tiskárnu či multifunkci Oki, proč by si měla firma pořizovat i originální spotřební materiál?
Na trhu určitě existuje určitý podíl kompatibilního spotřebního materiálu, nemáme přesně vyčísleno, kolik to činí u naší značky, ale i zde existuje. Bráníme sebe i naše zákazníky nadstandardní zárukou, takže se jim nevyplatí používat kompatibilní tiskové náplně, protože jsou s nimi spojeny problémy. Mohou poničit tiskový mechanismus, vidíme to v našem servisu, kdy pak tiskárna může být kvůli „kompatibilnímu“ materiálu nakonec nepoužitelná. Rozdíl mezi cenami originálních tonerů Oki a některými kompatibilními náplněmi navíc není velký, takže proč si zadělávat na problémy s tiskárnou.

Jsou zákazníci k Oki loajální?
Mezi naše klíčové segmenty trhu patří kanceláře, od malých firem až po velké organizace. Obecně se na tiskovém trhu loajalita ke značkám snižuje, ale z našich zkušeností vyplývá, že většina zákazníků u Oki zůstává. Je to dáno pravděpodobně i tím, že se naše značka specializuje právě na tisk. Snad jen ti, kteří si pořídí, nižší model, než bylo vhodné, nebo kancelářské zařízení například pro tisk fotek, tedy nevhodnou tiskovou technologii, přecházejí jinam.

  • Miroslav Tyburec (*1966) je generálním ředitelem Oki Systems pro ČR a SR a regionálním viceprezidentem Oki Europe pro východní region, který zahrnuje více než 40 zemí. V Oki Systems působí od roku 1995. Vystudoval VŠE, obor Ekonomika průmyslu.

Komentáře

RSS 

Komentujeme

Agilita a devops, přepracování a vyhoření

Pavel Houser , 12. červenec 2018 12:30
Pavel Houser

Michael Cote na The Register upozorňuje na častý problém: nové „agilní“ metody vývoje, všechny příst...

Více







RSS 

Zprávičky

Která IT firma dosáhne jako první hodnoty bilionu dolarů?

ČTK , 23. červenec 2018 08:00

Především hodnota Microsfotu za posledního čtyři a půl roku, kdy firmu vede Satya Nadella, výrazně v...

Více 0 komentářů

Coca-Cola připojí 300 000 chladicích boxů v Evropě k internetu

ČTK , 22. červenec 2018 12:56

Smart chladicí boxy umožňují i interakci prostřednictvím mobilních aplikací....

Více 0 komentářů

Hackeři ukradli zdravotní záznamy 1,5 milionu Singapurců

ČTK , 20. červenec 2018 14:37

Cílem útoku bylo prý získat podrobné údaje o singapurském premiérovi a také o lécích, které užíval....

Více 0 komentářů

Kalendář

04. 08.

09. 08.
Black Hat USA 2018
09. 08.

12. 08.
DEF CON 26
06. 09.

07. 09.
Humusoft Technical Computing Camp 2018

Starší zprávičky

Ericsson je díky úsporám v mírném zisku

ČTK , 20. červenec 2018 11:36

Švédský podnik se v poslední době potýkal se slábnoucí poptávkou telekomunikačních operátorů....

Více 0 komentářů

Čip v občanském průkazu si zatím aktivovala třetina lidí

ČTK , 20. červenec 2018 08:00

Prostřednictvím Portálu občana lidé mají přístup např. k údajům o důchodu nebo si mohou pořídit výpi...

Více 0 komentářů

Red Hat Ansible Engine přináší další automatizaci cloudu

Pavel Houser , 19. červenec 2018 13:52

Nejnovější verze platformy Red Hat Ansible Engine 2.6 rozšiřuje automatizaci cloudů AWS, Google Clou...

Více 0 komentářů

Samsung chystá na příští rok telefon se sklopným displejem

ČTK , 19. červenec 2018 10:00

Displej půjde složit na polovinu jako peněženku. Ve složeném stavu je na přední straně přístroje men...

Více 0 komentářů