Domněnky, že plánuje výrobu automobilů, Samsung popřel. Firma hodlá rozvíjet algoritmy, senzory a počítačové moduly pro automobily.
Peugeot v Singapuru
Francouzská automobilka Peugeot bude ve spolupráci s bostonským start-upem nuTonomy testovat samořízené automobily v Singapuru. Do sportovního modelu Peugeot 3008 bude instalován software, senzory a počítačový systém nuTonomy, uvedly dnes firmy ve společném prohlášení.
Upravený vůz SUV se na singapurských silnicích objeví v září. Nynější test je součástí projektu vývoje technologie pro velkou flotilu autonomních vozů.
„Půjde-li všechno hladce, naším softwarem vybavíme stovky, ne-li tisíce automobilů Peugeot,“ prohlásil v rozhovoru s listem The Wall Street Journal spoluzakladatel americké společnosti Karl Iagnemma. V další fázi testování plánují firmy jízdy i v dalších velkých městech.
Autonomní řízení v městských oblastech vyžaduje radikálnější přístup k vývoji vozidla, což se týká zejména senzorů a softwaru, které musejí auto navigovat mezi překážkami v ulicích, uvedla Anne Lalironová z PSA Group v rozhovoru s agenturou Reuters. Dodala, že cílem projektu je získat poznatky o tom, jaké komponenty mají smysl a jací dodavatelé přicházejí v úvahu.
Samsung v Jižní Koreji
Jihokorejský výrobce elektroniky Samsung Electronics získal povolení vládních úřadů testovat samořízené vozy na tamních silnicích. V Jižní Koreji se tak stal první elektronickou společností, které vláda toto povolení udělila. Soul zmírnil příslušné předpisy v rámci širších opatření ke stimulaci nových technologií. Informoval o tom ekonomický list Financial Times.
Společnost tak stanula po boku firem, jako je Uber, Alphabet a Apple, které tato vozidla už zkoušejí. Ani Samsung, ani jeho rival Apple se nezabývají výrobou celých automobilů, ale zaměřují se na systémy a komponenty autonomního řízení. Samsung je bude dodávat pro speciálně upravený automobil Hyundai.
Největší světový výrobce chytrých telefonů se systémům pro samořízené vozy začal věnovat v roce 2015, ale slyšet o něm nebylo až do loňského října, kdy ohlásil akvizici amerického výrobce autoelektroniky Harman International za osm miliard dolarů (197 miliard Kč). Domněnky, že plánuje výrobu automobilů, Samsung popřel. Jeho cílem je stát se dodavatelem technologie pro chytré automobily, což analytici oslovení listem Financial Times považují za přirozený krok, který firmě umožní další vývoj v oblasti, jež je její doménou.
Samsung Electronics hodlá rozvíjet algoritmy, senzory a počítačové moduly, díky nimž budou autonomní vozy bezpečné i v těch nejhorších povětrnostních podmínkách.
Za zhruba rok Soul vydal 19 povolení testovat samořízené automobily, první získala největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor.